نقش رزولوشن در کاتالوگ های دیجیتال

نقش رزولوشن در کاتالوگ های دیجیتال


“Resolution تصویر” 

هنگامی که نوبت به ایجاد کاتالوگ می رسد ، چه نسخه چاپی، چه آنلاین یا دیجیتال هنوز سردرگمی زیادی از سوی مبتدیان در درک قالب های مختلف تصویر و تنظیمات کیفیت تصویر وجود دارد. در واقع، اگر برخی از ما صادق باشیم، ممکن است برخی از آنها حتی برای ما کمی مبهم باشد. ما تازه یاد گرفته‌ایم که پس از یافتن چیزی که کار می‌کند، نیازهای تصویر خود را بیرون بیاوریم، و هرگز واقعاً به خود زحمت ندادیم که دوباره به عقب نگاه کنیم. همه چیز خوب است، ما امروز در یک منطقه بدون قضاوت هستیم زیرا قرار است به اصول اولیه بازگردیم.

در واقع دو تنظیم اصلی وضوح وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم: پیکسل ها و DPI. برای درک بهتر اینکه کیفیت تصویر در رسانه های مختلف چگونه کار می کند، باید معنای واقعی این دو تنظیم را مشخص کنیم.

پیکسل ها :

هر تصویر دیجیتالی از تعداد زیادی از نقاط ریز و فشرده به نام پیکسل تشکیل می شود. از آنجایی که آن‌ها بسیار کوچک هستند، وقتی تصویر دیجیتال را روی مانیتور خود مشاهده می‌کنید، متوجه نقاط آن نمی‌شوید – این تصور را به شما دست می‌دهد که تصویر صافی است. با این حال، اگر بخواهید یک ذره بین به اندازه کافی قوی داشته باشید، می بینید که واقعاً از یک دسته نقطه با رنگ های مختلف تشکیل شده است. از آنجایی که صفحه‌های کامپیوتر ما از پیکسل‌ها نیز استفاده می‌کنند، قضاوت در مورد بزرگی یک تصویر دیجیتال را برای ما نسبتاً راحت و آسان می‌کند.

بیایید از نمونه ای از یک مانیتور معمولی استفاده کنیم که به صورت 1600×900 پیکسل نمایش داده می شود. این بدان معناست که از 1600 نقطه ریز که به صورت افقی در عرض و 900 نقطه کوچک به صورت عمودی حرکت می کنند استفاده می کند. این نسبت تصویر «صفحه عریض» است، که بسیار شبیه به آنچه در یک سینما می‌بینید (در مقابل نسبت تصویر 4:3 تلویزیون قدیمی‌تر). اکنون، یک پیوست تصویر را از ایمیل دانلود می کنیم که ابعاد آن 800 پیکسل در عرض 300 پیکسل است. سپس می‌خواهیم این تصویر را با وضوح اصلی باز کنیم و آن را روی مانیتور کامپیوتر خود مشاهده کنیم. با انجام محاسبات، واضح است که تصویر نیمی از عرض صفحه و یک سوم ارتفاع را خواهد گرفت، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

بنابراین، می‌توانیم پیکسل‌ها را به‌عنوان راهی برای کمک به اندازه‌گیری اندازه مشاهده بومی یک تصویر دیجیتال روی یک مانیتور کامپیوتر در نظر بگیریم. اگر یک نسخه با وضوح فوق العاده بالا از همان تصویر، مثلاً عرض 3200 پیکسل در ارتفاع 1200 پیکسل داشته باشیم، برای نمایش تصویر کامل روی مانیتور رایانه با وضوح 1600×900 بسیار بزرگ است. اگر مخاطب مورد نظر ما برای این تصویر یک بیننده وب سایت باشد، چه تعداد مانیتوری دارند که می توانند به صورت بومی یک تصویر 3200×1200 را مشاهده کنند؟ خیلی کم. بنابراین، به طور واقع بینانه، می‌توانیم به تصویری با آن وضوح به عنوان «بیش از حد» برای مخاطبان وب نگاه کنیم و احتمالاً آن را کاهش می‌دهیم. این همچنین زمان دانلود را کاهش می دهد، زیرا تصویر 3200×1200 پیکسل فایل بزرگتری است و بنابراین دانلود و مشاهده آن زمان بیشتری می برد. یکی از نکات مهم این بحث این است که همیشه مخاطب مورد نظر خود را در نظر بگیرید. بزرگتر همیشه بهتر نیست. دانستن اینکه مخاطب ما چگونه قرار است یک تصویر را ببیند و برای چه هدفی قرار است به ما کمک کند تا تعیین کنیم که چگونه تنظیمات Resolution را بهینه کنیم.

DPI :

DPI یا Dots Per Inch تنظیمات اصلی دیگری است که در مورد رزولوشن به آن اهمیت می دهیم. با این حال، این یکی برای تصاویر در حال چاپ طراحی شده است. تصاویر چاپ شده نیز از نقاط ریز تشکیل می شوند، اما با تعیین DPI مناسب می توانیم کیفیت تصویر چاپ شده را تعیین کنیم. چاپگر این اطلاعات را می گیرد و می داند که چند نقطه باید در یک اینچ مربع چاپ کند. بنابراین مقدار مناسب چقدر DPI است؟

اگر چیزی را چاپ می کنید که برای خروجی با کیفیت بالا مانند کاتالوگ یا مجله در نظر گرفته شده است، DPI توصیه شده 300 است. می توانید بالاتر یا پایین تر بروید، اما این اساساً استاندارد صنعتی است. 300 نقطه در هر اینچ به طور موثر به این معنی است که نقاط چاپ شده به قدری ریز و نزدیک به هم خواهند بود که حتی اگر آن را نزدیک کاغذ قرار دهید، با چشم غیرمسلح متوجه نخواهید شد. تصویر واضح به نظر می رسد، نه مسدود، و این همان چیزی است که ما از مجلات براق و کاتالوگ های با کیفیت بالا انتظار داریم.

بنابراین، اگر می‌خواهیم چیزی را با آن کیفیت بالای DPI چاپ کنیم، قطعاً می‌خواهیم تصویر منبع ما از وضوح بالایی برخوردار باشد تا آن‌قدر که در چاپ نیاز داریم نمایش داده شود. بیایید به اولین مثال خود از تصویر 800×300 پیکسل برگردیم. اگر 300 نقطه در هر اینچ را که می‌خواهیم چاپ شود در نظر بگیریم، این تصویر تقریباً 2.7 اینچ در 1 اینچ چاپ می‌شود. (300 پیکسل 300 نقطه در اینچ است). اگر یک عکس محصول کوچک باشد، ممکن است خوب باشد، اما مطمئناً برای یک آگهی تمام صفحه مناسب نیست! برای مقایسه به نسخه فوق العاده با وضوح بالا نگاه می کنیم: 3200×1200. با انجام همین محاسبات (تقسیم بر 300 نقطه یا پیکسل) به یک تصویر چاپ شده در حدود 10.7 اینچ در 4 اینچ خواهیم رسید. این تقریباً معادل نیمی از یک صفحه است که در طول مشاهده می شود.

با توجه به اینکه تصویر با وضوح فوق العاده بالا (3200×1200 پیکسل) برای مانیتور رایانه صفحه عریض ما «بیش از حد» به نظر می رسید، اما در واقع حتی برای پر کردن نیمی از صفحه چاپ کافی نبود، به نظر می رسد «کسی» وجود ندارد. اندازه متناسب با همه رویکرد». اگر به این درک رسیدید، در مسیر درستی هستید، زیرا واضح است که رسانه های مختلف رویکرد خاص خود را می طلبند. شما می خواهید یک تصویر در یک وب سایت خوب به نظر برسد، اما دانلود آن برای همیشه طول نکشید. در همان زمان، شما می خواهید که یک صفحه کامل از یک صفحه کاتالوگ چاپ براق را پر کنید.

به همین دلیل است که شما تمایل دارید فرمت های تصویر مانند JPG و PNG را در وب ببینید. این به این دلیل است که آنها از فشرده سازی استفاده می کنند تا اندازه تصویر را تا حد ممکن کوچک نگه دارند حتی در وضوح بالاتر. به طوری که آن تصویر 800×300 پیکسل، به عنوان یک JPG Webcentric ممکن است تنها 100 کیلوبایت اندازه داشته باشد و همچنان در مانیتور کامپیوتر بسیار خوب به نظر برسد. با این حال، همانطور که قبلاً بحث کردیم، به دلیل تقاضای بالای DPI، به عنوان یک چاپ تمام صفحه خیلی خوب به نظر نمی رسد.

اگر شما یک بازاریاب چند کانالی هستید، اکنون متوجه شده اید که به راه حلی نیاز دارید که در واقع بتواند چندین نسخه از تصاویر مشابه را مدیریت کند یک نسخه اصلی با وضوح فوق العاده بالا که برای چاپ استفاده می شود، و شاید یک نسخه با وضوح متوسط برای وب تصویر جزئیات، و شاید یک نسخه با وضوح پایین برای تصویر کوچک وب. هر تصویر نیازها و مخاطبان خاص خود را دارد، بنابراین معقول نیست که انتظار داشته باشیم یک تصویر واحد همه کارها را به نحو تحسین برانگیزی انجام دهد.

بالا بردن کیفیت عکس بی کیفیت :

ما این سوال را زیاد دریافت می کنیم، بنابراین فکر می کنم ارزش بحث کردن را دارد. هنگامی که شخصی DPI، پیکسل ها و وضوح را فهمید، گام بعدی نگاه کردن به مخزن تصاویر موجود شما است. در برخی موارد، ممکن است عکس کم‌رنگی داشته باشید که به اندازه کافی رزولوشن بالا نداشته باشد تا بتواند به عنوان چاپ استفاده شود، حتی اگر واقعاً به آن نیاز دارید. که منجر به اجتناب ناپذیر “چگونه این را درست کنم؟”

فتوشاپ به شما امکان می دهد آن تصویر را باز کنید و DPI را از 72 به 300 تغییر دهید، اما به خاطر داشته باشید که این فقط به چاپگر می گوید که چند پیکسل از این پیکسل ها را در یک اینچ مربع فشرده کند. برای محاسبه آن برآمدگی در DPI، باید رزولوشن متناسب با آن بالا برود. همانطور که می توانید تصور کنید، تغییر اندازه یک تصویر از 800×300 به 3200×1200 ممکن است، اما نتایج کاملاً مورد نظر را به شما نمی دهد! به نظر می رسد بلوک، با لبه های مصنوعی و خشن فراوان. دلیل آن این است که شما اندازه تصویر را افزایش داده اید، اما به طور جادویی جزئیات بیشتری را به عکس اصلی اضافه نکرده اید تا به آن اجازه دهید به این شکل خوب به نظر برسد.

به این فکر کنید که انگار یک ذره بین روی تصویر اصلی دارید: تمام شکاف ها، تیرگی ها و جزئیات از دست رفته را از نزدیک می بینید. بدون بزرگنمایی، احتمالاً خوب به نظر می رسد. بنابراین وقتی به طور مصنوعی وضوح را افزایش می دهید، ذره بین را از نزدیک می آورید، اما اطلاعات از دست رفته را اضافه نمی کنید و جزئیات از دست رفته و تصاویر مبهم و بلوکی که اکنون قابل مشاهده هستند را اصلاح نمی کنید.

متأسفانه، تنها راه حل واقعی در مواردی مانند این، دریافت تصویر منبع با کیفیت بهتر است. این می‌تواند به معنای تصویربرداری مجدد یا گرفتن یک نسخه اصلی با وضوح بالا باشد. ممکن است مجموعه‌ای از تصاویر را داشته باشید که برای مخاطبان وب در نظر گرفته شده‌اند و اکنون می‌خواهید از آنها برای چاپ استفاده کنید.

چگونه با استفاده از Super Resolution کیفیت تصویر را افزایش دهید ؟

  • تصویر خود را در لایت روم باز کنید.
  • عکس را انتخاب کنید.
  • Super Resolution را انتخاب کنید.
  • روی Enhance کلیک کنید.

لایت روم وضوح تصویر شما را افزایش می دهد و آن را به عنوان یک فایل PNG جدید ذخیره می کند. هر گونه ویرایش قبلی که در عکس با وضوح بالا جدید خود انجام داده اید شامل خواهد شد.

آیا می توانید وضوح JPEG را افزایش دهید؟

بله، راه حل هایی وجود دارد که می تواند کیفیت عکس شما را افزایش دهد. می توانید از نرم افزار ویرایشگر عکس برای افزایش کیفیت JPEG در رایانه شخصی ویندوزی خود استفاده کنید. یا با استفاده از نرم افزار تعمیر JPEG عکس های JPEG را تعمیر کنید.

آیا می توانم یک تصویر با وضوح پایین را به وضوح بالا تبدیل کنم؟

Adobe Photoshop و سایر نرم افزارهای ویرایش تصویر دارای گزینه هایی برای تبدیل تصاویر با وضوح پایین به وضوح بالا هستند. اگر نمی خواهید برای بهبود چند عکس اشتراک ماهانه بپردازید، همیشه می توانید ابزار آنلاین رایگان توصیه شده را امتحان کنید.

چگونه وضوح تصویر را در کاتالوگ هوشمند افزایش دهیم؟

یاد بگیرید چگونه وضوح عکس تصاویر خود را به سرعت با بهترین نرم افزار افزایش دهید.

افزایش وضوح تصویر با Movavi Photo Editor آسان است: در ابتدا برنامه Movavi Photo Editor را دانلود کنید و بعد تصویر خود را به برنامه اضافه کنید و عرض و ارتفاع تصویر را تنظیم کنید و در آخر صورت لزوم افکت بزرگنمایی هوش مصنوعی را اعمال کنید.

هنگام تلاش برای به اشتراک گذاشتن کار با کیفیت به صورت آنلاین یا حتی چاپی، مقابله با تصاویر با وضوح پایین دشوار است. این می تواند ناامید کننده باشد که بفهمید عکس مورد علاقه ای که دوست داشتید با وضوح کافی برای آویزان کردن روی دیوار خانه چاپ نمی شود. اما نرم افزارها و روش های زیادی وجود دارد که می توانید برای افزایش وضوح عکس از آنها استفاده کنید. در جدول زیر، 6 بهترین برنامه برتر را برای افزایش وضوح تصویر جمع آوری کرده ایم، از جمله یادداشت هایی در مورد استفاده از آنها، سرعت آنها و چه نوع نتیجه ای که احتمالاً به دست می آورید.

نحوه بهبود کیفیت کاتالوگ های تجارت الکترونیک :

چگونه می توان کیفیت کاتالوگ های تجارت الکترونیک را بهبود بخشید و بازگشت محصول را کاهش داد

وضعیت صنعت مد تجارت الکترونیک

اکنون واضح است که تجارت الکترونیک نقش کلیدی در صنعت مد دارد.پیش‌بینی می‌شود که نرخ رشد ترکیبی سالانه صنعت مد تجارت الکترونیک، CAGR، از سال 2017 تا 2025 به 14.2 درصد برسد. ارزش این صنعت تا سال 2023 به 672.71 میلیارد دلار خواهد رسید . در طول همه‌گیری کووید-19، پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک بسیاری از خرده‌فروشان سنتی را با ارائه جریان درآمدی پیوسته و رو به رشد در حالی که فروشگاه‌های فیزیکی موقتاً بسته بودند و رفت‌وآمدها کاهش یافت، نجات دادند. امروزه، هر خرده‌فروشی می‌داند که باید کانال‌های دیجیتالی خود را تقویت کند و این موضوع به شدت در صنعت مد مرتبط شده است.

در قرن گذشته، برندهای مد و خرده‌فروشان با انتقال پیام‌های آرزوی خود از طریق ویترین فروشگاه‌های فیزیکی خود، شهرت و وفاداری مشتریان خود را ایجاد کردند. در حالی که تبلیغات تلویزیونی و چاپی ابزاری برای دستیابی به مشتریان بالقوه جدید بود، فروشگاه ها برای تبدیل آنها به خریداران واقعی و وفادار ضروری بودند. امروزه رسانه های اجتماعی و فروشگاه های فیزیکی با ویترین های تجارت الکترونیک جایگزین چاپ شده اند. در این زمینه، تجربه مشتری (CX) یک تمرکز سرمایه‌گذاری استراتژیک روشن است و فناوری هوش مصنوعی می‌تواند سفر خرید دیجیتالی را حول خواسته‌های مشتریان به لطف کاتالوگ‌های محصولات دیجیتالی مدیریت‌شده، غنی و منسجم تغییر دهد.

تأثیر تجاری کیفیت کاتالوگ دیجیتالی ضعیف :

ایجاد و نگهداری کاتالوگ دیجیتال فرآیندی پیچیده، مستعد خطا و زمان بر است. این شامل فعالیت‌های متعددی است، از مدیریت تامین‌کننده و عکاسی گرفته تا تولید محتوا و مدیریت UX. با این حال، این یک فرآیند حیاتی است، زیرا یک کاتالوگ دیجیتالی با مدیریت ضعیف می تواند تأثیر وحشتناکی بر تجارت داشته باشد. اگر کاتالوگ تجارت الکترونیک واضح، سازگار و کاربرپسند نباشد، مشتریان بالقوه با نرخی کمتر از حد مطلوب به خریداران تبدیل می‌شوند. درست مانند تجارت بصری آشفته در یک فروشگاه، خریداران را ناامید می‌کند، بنابراین یک سفر بی‌هدف تجارت الکترونیک UX عملکرد کانال‌های دیجیتال را کاهش می‌دهد.

هر خرده‌فروشی تجارت الکترونیک، تیم مراقبت از مشتری خود را موظف می‌کند تا درخواست‌های موجودی، درخواست‌های شفاف‌سازی، شکایات، بررسی‌ها و بازگرداندن مشتریان احتمالی را رسیدگی کند. تعیین اندازه خدمات مراقبت از مشتری مناسب بسیار مهم است: زمان پاسخ آهسته و سوالات از دست رفته باعث می شود مشتری را از دست بدهید. هرچه توضیحات و اطلاعات موجود در کاتالوگ تجارت الکترونیک و صفحات جزئیات محصول دقیق تر باشد، احتمال اینکه خریداران به پشتیبانی اضافی نیاز داشته باشند، کمتر می شود و فشار بر خدمات مراقبت از مشتری که می تواند بر ارائه خدمات بهتر تمرکز کند، کاهش می یابد.

نرخ رها کردن سبد خرید بالا

طبق گفته Shopify، رها شدن سبد خرید در حال حاضر باعث می‌شود که برندهای تجارت الکترونیکی 18 میلیارد دلار از درآمد فروش سالانه خود را از دست بدهند. دلایلی که چرا این اتفاق می افتد متفاوت است و برخی از آنها قابل اجتناب هستند. به عنوان مثال، خریداران ممکن است تصمیم بگیرند که محصولی را که در سبد خرید خود قرار داده‌اند خریداری نکنند، زیرا از نبود توضیحات دقیق محصول یا کیفیت عکس‌ها سردرگم شده‌اند.

نرخ بازگشت محصول بالا

طبق آمار بیش از 25 درصد از کالاهای پوشاک مد خریداری شده به صورت آنلاین بازگردانده می شود که بالاترین درصد در همه صنایع است. بازگشت محصول به ویژه بر هزینه های لجستیک تأثیر می گذارد. فدراسيون ملي خرده‌فروشي هزينه بازگشت را 101 ميليارد دلار برآورد كرده است. برچسب ها و توضیحات ضعیف محصول تأثیر مستقیمی بر نرخ بازگشت بالا دارد. در واقع، اطلاعات نادرست یا ناقص یکی از رایج ترین دلایل بازگشت کالا در صنعت مد است، در کنار تصاویری که محصول را متفاوت از ظاهر واقعی آن به تصویر می کشد.

خریداران باید دقیقاً ویژگی‌های محصولاتی را که می‌خرند درک کنند و از غافلگیری اخم می‌کنند. اگر محصولی که در خانه دریافت می‌کنند با انتظارات مطابقت نداشته باشد، آن را پس می‌فرستند… و به طور بالقوه نظر بدی را برجای می‌گذارند که تأثیر منفی بر شهرت برند خواهد داشت. همه ما حداقل یک بار پست هایی مانند “آنچه شما سفارش می دهید در برابر آنچه دریافت می کنید” را دیده ایم.

از دست دادن اعتماد

یک پیامد طبیعی بازگرداندن یک محصول، از دست دادن اعتماد به آن تجارت الکترونیک یا برند خاص است. 59 درصد از خریداران آنلاین که تجربیات رضایت‌بخشی با یک خرده‌فروش داشته‌اند، می‌گویند که «کمی» یا «اصلاً به احتمال زیاد» به آن خرده‌فروش اعتماد ندارند (PYMNTS). از نظر تأثیر تجاری، این بدان معنی است که وب سایت تجارت الکترونیک یک مشتری را برای همیشه از دست داد.

چرا کسب و کار شما به یک کاتالوگ محصولات دیجیتالی بهینه نیاز دارد ؟

بسیاری از کاستی‌های ذکر شده در بالا را می‌توان با بررسی دقیق اطلاعات مرتبط با محصولات (مانند توضیحات، برچسب‌ها، دسته‌ها و سایر ابرداده‌ها) و نحوه ارائه آن‌ها به خریداران برطرف کرد تا از رضایت بالای مشتری اطمینان حاصل شود.

برخی از ملموس ترین مزایای کاتالوگ محصولات دیجیتال بهینه شده عبارتند از:

1. بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو

الگوریتم های موتورهای جستجو به محتوای تازه و منحصر به فرد پاداش می دهند. سایت هایی که اغلب محتوای خود را غنی می کنند در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند. با توجه به این موضوع، فروشگاه‌های تجارت الکترونیک باید در به‌روز نگه داشتن کاتالوگ‌های خود، بدون خطا، و در حین اجرای استراتژی‌های هدفمند کلمات کلیدی سرمایه‌گذاری کنند. امروزه، اقلام مشابه و حتی مشابه پوشاک در چندین فروشگاه تجارت الکترونیک فروخته می شود. یک کاتالوگ غنی شده می تواند با بهبود عملکرد سئو یک مزیت رقابتی باشد.

2. تجربه بهتر کشف محصول در محل

کشف محصول فرآیندی است که به خریداران امکان می دهد اقلام مورد نظر خود را به سرعت پیدا کنند، در حالی که آنها را در معرض موارد جدیدی قرار می دهند که ممکن است به آنها علاقه مند باشند. اغلب با جستجوی محصول در محل شروع می شود. برچسب‌ها، توضیحات و ویژگی‌های محصول بدون خطا تأثیر مثبتی بر جستجوی سایت دارند. با تجزیه و تحلیل متداول ترین پرس و جوهای جستجو در سایت، می توان مرتبط ترین کلمات کلیدی را برای مشتریان استخراج کرد و از آنها برای برچسب گذاری مناسب محصولات استفاده کرد. این به آنها در کشف کمک می کند و سفر مشتری را آسان تر و شخصی تر می کند.

3. افزایش تبدیل

یک کاتالوگ با کیفیت بالا به خریداران کمک می کند تا ویژگی های محصول را بهتر درک کنند. وقتی جزئیاتی مانند رنگ، شکل، اندازه و پیشنهادهای فروش منحصر به فرد دقیق و به درستی برجسته شوند، برای مشتریان آسان تر می شود که بفهمند آیا این محصول مورد نظر آنهاست یا خیر. شواهد حاصل از یک مطالعه تجارت الکترونیک انجام شده توسط Nielsen Norman Group نشان می دهد که 20 درصد از خریدهای ناموفق به دلیل کمبود اطلاعات محصول است. اطلاعات اقلام با کیفیت (به عنوان مثال تطبیق محصولات طلایی رنگ با درخواستی که حاوی کلمه کلیدی “زرد” است) باعث افزایش تبدیل، میانگین ارزش سفارش و وفاداری مشتری می شود.

4. توصیه های بهتر برای فروش بالا

اطلاعات دقیق محصول در افزایش کارایی موتورهای توصیه محصول مفید است. این معادل مجازی دریافت پیشنهاد از فروشنده ای است که تمام جزئیات محصول را از نزدیک می داند. این کار از خریداران زیاد با انتخاب های زیاد جلوگیری می کند و نیازی به مرور صفحات و صفحات محصولات را برای یافتن کالایی که دوست دارند را از بین می برد. یک چرخ و فلک توصیه که به خوبی اجرا شده است، با مواردی که دقیقاً برچسب گذاری شده و به طور دقیق توصیف شده است، می تواند کاربر را برای خرید محصولات بیشتر جذب کند، حجم سبد و میانگین ارزش سفارش را افزایش دهد. بنابراین، برای انجام فروش متقابل و افزایش فروش موثر، کاتالوگ شما باید اطلاعات دقیق و عمیق محصول را در خود جای دهد.

5 پیش بینی بهتر روند مشتریان

یکی از چالش‌های کلیدی در خرده‌فروشی مد، پیش‌بینی تجارت است، یعنی انتخاب تنوع، عمق، مجموعه‌بندی و گستردگی خطوط تولید برای گنجاندن در کاتالوگ برای فصل بعد. در بسیاری از موارد، همچنان به تجربه، شهود، قواعد سرانگشتی، حدس زدن روندها و کپی برداری از ایده های رقبا متکی است. بدیهی است که اندازه‌گیری و اعتبارسنجی این تاکتیک‌ها دشوار است و می‌تواند منجر به از دست دادن اهداف فروش شود و در پایان فصل منجر به کاهش قیمت و تسویه حساب شود.

از سوی دیگر، هر لباس در یک کاتالوگ به دقت و به طور مناسب و با جزئیات توصیف شده است – تعداد دکمه های یک پیراهن، تنوع رنگ مجموعه ای از بلوزها، الگوی دامن، قد شلوار جین، نوع سگک در یک کمربند و غیره – ارزش تحلیلی باورنکردنی دارد. به عنوان مثال، می توان از آن برای ردیابی نوسانات فروش برخی مواد، برش ها، رنگ ها و الگوها در طول فصل و بخش های مشتری استفاده کرد. پیوند دادن این تغییرات با زمینه خارجی، مانند تغییرات روند یا داده‌های اثربخشی تبلیغات، می‌تواند برای شناسایی فروشندگان کند، قرار دادن محصولات مناسب در ترکیب تجاری، برنامه‌ریزی ورودهای جدید برای فصل آینده، اجتناب از اتمام موجودی، و برنامه‌ریزی دقیق تبلیغات مفید باشد.

داستان موفقیت: ساده سازی مدیریت کاتالوگ با هوش مصنوعی

مشتری ما باید فرآیند مدیریت کاتالوگ دیجیتال را تسریع کند و تلاش تیم بازرگانی دیجیتال را که 70 درصد از زمان خود را صرف تولید ویژگی های محصول توصیفی، مدیریت اطلاعات تامین کننده و غنی سازی داده های بصری می کرد، کاهش دهد. تمامی ابرداده ها به صورت دستی توسط تیم بازرگانی دیجیتال و با استفاده از صفحات گسترده اکسل تولید، مدیریت و غنی شدند. 10 FTE بیش از 1500 برند و بیش از 30000 SKU را مدیریت کردند.

اهداف آنها این بود:

  • زمان لازم برای غنی سازی بصری روی یک مورد را از 5 دقیقه به 1 دقیقه کاهش دهید.
  • بهبود کیفیت صفحات جزئیات محصول (به عنوان مثال افزایش تعداد، دقت و ثبات ویژگی های محصول مربوطه)
  • به دلیل تلاش های نامتعادل سالانه در فرآیند تجارت، اوج تقاضای نیروی کار فصلی را کاهش دهید.

به لطف ادغام با سیستم عکسبرداری مشتری ما، به طور خودکار تصاویر آنها را واکشی کرده است، صفحه توضیحات محصول خود را با جزئیات بصری غنی می کند و آنها را از طریق ContentWise UI به تیم بازرگانی ارائه می دهد، آماده برای وارد کردن به الکترونیک آنها – پلت فرم تجارت

فرآیند قبلی تیم بازرگانی را ملزم به نوشتن و بررسی متقاطع بیش از 40 ویژگی، دسته‌بندی و فیلتر برای هر مورد می‌کرد. این فعالیت هم بر روی یک صفحه گسترده اکسل و هم بر روی پلتفرم مدیریت اطلاعات محصول (PIM) انجام شد، اغلب بدون داشتن تصاویر در زمان مناسب، که باعث می‌شود مرحله غنی‌سازی بصری بسیار محدود به زمان باشد.

کاتالوگ ساز ما با هوش مصنوعی ورودی انسانی (تعداد عملیات انجام شده به صورت دستی) را به طور متوسط به ۲ ویرایش در هر محصول کاهش داده است. علاوه بر این، راه‌حل ما ویژگی‌های دیگری را وارد کرد که از منابع مختلف (PIM، ERP) می‌آمدند و تیم بازرگانی را با یک بررسی متقاطع آسان و بصری و ثبات تضمین شده بین ویژگی‌ها توانمند کرد.

تقریباً 40٪ از محصولات مدیریت شده توسط Showroom Catalog Builder نیازی به ویرایش نداشتند و زمان صرف شده برای غنی سازی بصری را به چند ثانیه برای هر مورد کاهش می دهد. 38% دیگر حداکثر به 2 ویرایش نیاز داشتند، چه ویژگی‌های بصری یا اطلاعات وارد شده از سیستم‌های دیگر و در این مرحله ثابت شدند. به طور کلی، تقریباً در 78٪ موارد، زمان صرف شده برای غنی سازی بصری کمتر از حد انتظار بود.
KPI
تیم بازرگانی اغلب چاره‌ای جز انتشار صفحات جزئیات محصول بدون ویژگی‌های کافی نداشتند، زیرا مهلت‌های تحویل سخت و کمبود زمان کافی برای انجام فرآیند غنی‌سازی بود. در حال حاضر، محصولات تضمین شده برای انتشار با تمام ویژگی های لازم هستند، در حالی که مقدار اطلاعات مربوطه در صفحات جزئیات به طور متوسط 35.5٪ افزایش یافته است.
مزیت کاتالوگ دیجیتال
به لطف کاتالوگ های دیجیتال، مشتریان می توانند به راحتی داده های محصول خاص مانند توضیحات، قیمت و عکس ها را تنها در چند ثانیه پیدا کنند. این به آن‌ها کمک می‌کند تا تجربه جذاب‌تری داشته باشند و به احتمال زیاد سفر خریدار خود را تکمیل کنند.کاتالوگ ها نه تنها ملموس بودن و قدرت پست مستقیم را ارائه می دهند، بلکه با سوق دادن مشتریان به تجربه های دیجیتال به بخشی جدایی ناپذیر از یک کمپین همه کاناله تبدیل شده اند. آنها اکنون رانندگان ترافیک تلفن همراه، وب سایت و فروشگاه هستند.

نویسنده : تیم تولید محتوای الو کاتالوگ 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *