اصول عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از کالاهای ساختمانی

اصول عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از کالاهای ساختمانی


عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

عکاسی صنعتی زیر مجموعه ایی از عکاسی می باشد که به رونق کسب و کارهای کوچک و بزرگ کمک می کند. هدف از این نوع عکاسی، معرفی و تبلیغ محصولات یا خدمات یک کسب و کار در جهت افزایش فروش است. این نوع عکاسی باعث جلب توجه بیشتر و تاثیرگذاری بر ذهن مشتریان می شود. امروزه، هر کسب و کاری برای موفقیت نیاز به ایجاد جلوه های بصری در فضای مجازی و حقیقی دارد.این بهترین روش برای ثبت تصاویر براساس المان‌ها و زوایای مختلف می باشد. به دلیل تنوع زیاد در محصولات و نوع جنس آنها که براق هستند ، نیاز به مهارت بالای عکاس و انجام انواع روش های عکاسی در ثبت جلوه های بصری به یاد ماندنی محصولات دارد.

عکاسی تبلیغاتی ، سبکی از عکاسی است که یک برند برای فروش محصولات یا ارائه خدمات خود استفاده می کند. یک عکس تبلیغاتی موفق باعث ترغیب مخاطب به استفاده از محصول مورد نظر یا بهره گیری از خدمات یک برند می شود. یک عکاس تبلیغاتی موفق علاوه بر مهارت های عکاسی باید روانشناسی را با دید بصری و خلاقیت ترکیب کند. قدرت یک عکس تبلیغاتی خوب در جذب بیننده است.

مهم‌ترین اصول عکاسی صنعتی

یک عکاس صنعتی بسته موقعیت شغلی ممکن است کار های متفاوتی انجام دهد، اما صرف از نظر از فعالیت های مختلف تعدادی از کار ها وجود دارند که می‌توان انتظار داشت به درستی آن ها را انجام دهند و برای موفقیت باید از اصول این روش عکاسی استفاده کند.

دوربین حرفه‌ای

هر اندازه که عکاس حرفه‌ای هستید، به هر میزان که ایده و خلاقیت در کار دارید، بدون یک دوربین حرفه‌ای و مناسب نمی‌توانید به آن هدف مورد نظر خود برسید. بنابراین برای ثبت بهترین تصاویر با تجهیزات خود را به روز کنید تا همیشه موفق به جذب مشتری و رضایتمندی آنان بشوید.

بَکِ سفید

عکاسی صنعتی نیازی به طراحی صحنه ندارد. با یک صفحه صاف و بدون شکاف یک پس زمینه نامتناهی ایجاد کنید. دقت اصلی در عکاسی صنعتی فقط روی محصول است.

فیلتر ممنوع

فیلترها عکس‌ها را تغییر می‌دهند و آن‌ها را از واقعیت دور می‌کنند. در عکاسی صنعتی محصولات باید به درستی عکاسی شده و تمام جزئیات آن‌ها نمایش داده شود.

همه سبک‌ها را در نظر بگیرید

یکی دیگر از اصول مهم عکاسی صنعتی، گرفتن عکس‌ها در مدل‌ و سبک‌های مختلف است. این کار هم باعث تنوع در ارائه محتوا می‌شود، هم هنر و تخصص شما را به رخ می‌کشد.

نور پردازی

نور پردازی را شاید بتوان مهم‌ترین نکته در حوزه عکاسی صنعتی و یا هر زمینه از عکاسی دانست. استفاده انواع نور ملایم و شدید تمرکز روی عکاسی را افزایش می‌دهد.

اهمیت عکاسی برای کسب و کارها

تحقیقات نشان می دهد اطلاعاتی که به مغز ما ارسال می‌شود بصری است. این یکی از دلایلی است که چرا افزودن تصاویر منسجم به مواد بازاریابی شما کلید ارتباط با مخاطبان شما است. در زیر به چند مورد از مهم ترین دلایل اهمیت به عکاسی برای کسب کار، اشاره کرده ایم:

توجه مشتریان را جلب می‌کند.

محتوای آنلاین بسیار زیادی وجود دارد. به این ترتیب، یافتن راه هایی برای برجسته شدن بسیار مهم است. داشتن عکس های محصول حرفه ای برای هدایت توجه مشتری به وب سایت شما عالی است. علاوه بر این، بینندگان را برای مدت طولانی تری در وب سایت شما نگه می دارد.

 برند شما را تقویت می‌کند.

زمانی که می خواهید کسب و کار خود را از رقبا متمایز کنید، برندسازی اهمیت دارد. عکس های محصول مناسب به تعریف و تثبیت برند شما کمک می کند. نمایش مداوم کیفیت محصولات شما را در مسیر درست قرار می‌دهد.

جذابیت محصول را افزایش می‌دهد.

یکی از بزرگترین دلایل سرمایه گذاری روی عکس‌های محصول خوب، جذاب کردن محصولات برای مصرف کنندگان است. عکس‌های حرفه‌ای می‌توانند بهترین بخش‌های یک محصول را برجسته کنند. این به تصمیم گیری خرید مشتریان شما کمک می‌کند.

انتظارات درست از محصول تعیین می‌کنند.

جدای از جذاب‌تر جلوه دادن محصولات، عکس‌های تجاری به ایجاد انتظارات درست کمک می‌کنند. عکس ها محصولات را واقعی تر می‌کنند. هنگامی که به درستی انجام شود، به مشتری ایده بهتری از اندازه، مواد و کیفیت یک کالا می‌دهد.

فروش و سود را افزایش می دهد.

تعیین انتظارات درست و برجسته کردن بهترین ویژگی های محصول، آن را برای مصرف کننده جذاب تر می‌کند. این به کاهش انگیزه خرید مشتریان به نفع شما کمک می‌کند. تبدیل مشتریان زمانی آسان تر می شود که آن‌ها دانش و درک بهتری از یک محصول داشته باشند.

فیدبک محصولات را افزایش می‌دهد.

در نهایت، یکی از مزایای کلیدی داشتن عکس های محصول تجاری، بهبود دید آنلاین شما است. تصاویر یک عنصر کلیدی از استراتژی های بازاریابی دیجیتال هستند. اینها همچنین در هنگام بهبود حضور شما در شبکه های اجتماعی بسیار مفید هستند. عکس های صنعتی، پست های شبکه‌های اجتماعی را چشم نوازتر و جذاب تر می کند.

نکات مهم در عکاسی تبلیغاتی

صنعت تبلیغات، به شدت رقابتی است و موفقیت در این رشته، نیاز به برخی دانشها و اطلاعات ضروری دارد. یک عکاس حرفه ایی اگر بخواهد در زمینه عکاسی مشغول به کار شود باید این نکات را بداند تا موفقیت خود را تضمین کند.

رزولوشن بالا

یکی از مهمترین نکات در عکاسی تبلیغاتی استفاده از تصاویر با رزولوشن بالا استفاده کنید. این کار باعث جلب توجه بیننده و درگیر شدن او با جزییات محصول میشود که این موضوع، شانس شما را برای قانع کردن مخاطب و تبدیل او به یک مشتری را افزایش خواهد داد .

روانشناسی رنگ ها

هر رنگ ،یک پیام منحصربهفرد در درون خود دارد که شما به عنوان کسی که قرار است عکس تبلیغاتیبگیرد، باید تا حدودی با آن آشنا باشید. با کمک روانشناسی رنگها و آشنایی با تاثیری که هر رنگ بر ذهن و روح مخاطب دارد، میتوانید در متقاعد کردن مشتری برای خرید از طریق تصویر، موفقتر باشید .

مشخص بودن لوگوی محصول

البته برخی سایتها از نشان دادن لوگویی به جز لوگوی خودشان جلوگیری میکنند، اما اگر برای صفحه شخصی خود که مخصوص تبلیغ محصولات شماست عکس میگیرید، حتما مطمئن شوید لوگو در عکس دیده میشود. این کار باعث میشود مشتری کالا را با برندهای دیگر اشتباه نگیرد .

مشخص بودن ابعاد واقعی کالا برای بیننده

یکی از چالشهای عکسهای تبلیغی ، نشان دادن ابعاد و اندازه واقعی محصول است. گاهی ابعاد کالا را لازم است در مقایسه با یک آیتم دیگر که برای مخاطب آشناست، معرفی کنید. به عنوان نمونه، ابعاد یک کالا را میتوانید در مقایسه با یک دست نشان دهید. با نشان دادن یک دست در تصویر، مشتری متوجه میشود که این محصول چقدر از یک کف دست بزرگتر یا کوچکتر است و بهتر میتواند در مورد انتخاب و خرید کالا تصمیم بگیرد .

نویسنده : تیم تولید محتوای الو کاتالوگ 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *