ایده خلاقانه طراحی کارت ویزیت و ست اداری

ایده خلاقانه طراحی کارت ویزیت و ست اداری


ست اداری

یکی از مهمترین آداب اجتماعی صحیح ، داشتن ست اداری است. طراحی ست اداری معمولا شامل سربرگ، کارت ویزیت، پاکت نامه، اوراق اداری،کارت پرسنلی، فاکتور و… میباشد. هدف اصلی طراحی یک ست اداری، یک برندسازی جذاب در سرتاسر شرکت است. همانطور که میدانیم هویت سازمانی رکن اصلی هر شرکت است و یک طراحی ست اداری جذاب است که هویت سازمانی را تجلی میبخشد. برای داشتن یک ست اداری منحصر بفرد، عناصری مانند رنگ سازمانی، لوگو، شعار سازمان، آدرس و فونت مناسب استفاده میشود تا اجزای ست انسجام و هماهنگی داشته باشند. به خاطر داشته باشید که تمامی اجزای اوراق اداری شما بارها و بارها توسط مشتریان رصد میشود. پس صرف هزینه روی طراحی ست اداری شرکت شمارا در دستیابی به اهدافتان یاری میکند. از لحاظ حرفه ایی بودن و از دید زیبایی شناختی و هماهنگی بیشتر خیلی بهتر است که ، اوراق اداری، وبسایت و تم شرکت باهم طراحی و چاپ شوند.

ست اداری شامل :

سربرگ: یکی از اجزای ست اداری است که برای ایجاد ارتباط  بوسیله نامه بین شرکت ها استفاده میشود.

پاکت نامه : برای مرسولات و نامه های اداری استفاده میشود.

کارت ویزیت: کارتی که برای معرفی شرکت و سازمان ها به مشتریان است و حاوی اطلاعات ارتباطی یک فرد یا مجموعه است.

کاغذ یادداشت: برای یادداشت های غیرضروری روی کاغذ های پرت استفاده میشود.

ایده طراحی کارت ویزیت

1.یک کارت ویزیت متفاوت و خلاقانه طراحی کنید،سعی کنید با کارها و شعار های جالب و یا حتی قرار دادن عکس خود یک کار متفاوت را ارائه دهید . دقت کنید که از چه رنگ هایی استفاده می کنید، روانشناسی رنگ ها بسیار مهم می باشد و توجه کنید که رنگ متنتان متمایز از رنگ پس زمینه باشد. پس اگر تا به حال کارت ویزیتی نداشته اید و یا اینکه کارتتان به صورتی غیر حرفه ای بوده است برای طراحی یک کارت حرفه ای اقدام کنید.

2.دقت کنید که در کارت ویزیت خود از چه فونت هایی استفاده می کنید،بعضی از فونت ها برای کارهای خاصی بنا شده اند و اصلا مناسب یک کارت ویزیت خوب نیستند.برای مثال فونت ترافیک برای تبلیغات محیطی (بنر،تابلوهای تبلیغاتی و …) که در خیابان ها و بزرگراه ها استفاده می شود این فونت توصیه نمی شود. خیلی بهتر است که یک فونت خاص را برای شرکتتان انتخاب کنید و همه جا از همان فونت استفاده کنید.

3.در انتخاب کاغذ کارت ویزیت خود نهایت توجه را داشته باشید و به هیچ عنوان از کاغذ های ارزان و شل استفاده نکنید زیرا با این کار به صورت غیر مستقیم به مشتریتان می گویید که با یک فرد غیر حرفه ای و با شرکتی کوچک طرف هستند. سعی کنید تا جایی که می توانید از یک کاغذ خوب و مرغوب استفاده کنید.

اهمیت طراحی ست اداری

ست اداری در واقع نوعی معرف برای کسب‌ و کار شما است.  کیفیت اقلام این ست، نحوه طراحی آنها و جزییاتی که موقع طراحی به آنها توجه می‌کنید، می‌تواند تاثیر زیادی در جلب نظر مخاطب داشته باشد.  سالیان سال است که کسب و کارها از ست اداری استفاده می‌کنند و این اقلام در طی زمان، دچار تحولات زیادی شده‌اند. امروزه با وجود امکانات فراوان چاپ و نرم‌افزارهای متعدد طراحی، امکان خلاقیت در تهیه ست اداری، بیشتر شده است. تکنولوژی های جدید چاپ ست اداری، این امکان را به شما می‌دهند که تقریبا هر آنچه که نیاز دارید با چاپ برند و طراحی اختصاصی خود به این اقلام اضافه کنید.ست اداری به نحوی طراحی می‌شود که نمایانگر برند شرکت و اطلاعات تماس آن باشد. طراحی ست اداری، قواعد خاص خود را دارد. برای طراحی ست اداری حتما به این نکات توجه کنید.

1.لوگو

در طراحی همه اقلام ست اداری باید لوگو شرکت را بگنجانید. لوگو، مهم‌ترین نماد یک شرکت است و باید در ذهن مخاطب، ثبت شود. طراحی لوگو باید به گونه ای باشد که ماهیت کسب و کار شما را در اولین نگاه، منتقل کند. رنگبندی آن نیز حائز اهمیت است. رنگ لوگو باید متناسب با کسب و کار یا متناسب با رنگ سازمانی شما باشد. لوگو بخش مهمی از هویت برند شما است. در همه هدایای تبلیغاتی و ست‌های اداری، باید لوگو را بگنجانید و البته برای طراحی آن دقت زیادی داشته باشید.

2.شعار تبلیغاتی

شعار تبلیغاتی، رویکرد کلی شما و اهداف کسب و کارتان را نشان می‌دهد. در انتخاب شعار تبلیغاتی باید دقت کنید. یک شعار تبلیغاتی عالی، هم توجه مشتریان را جلب می‌کند و هم مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد. این شعار باید در عین مختصر بودن و سادگی، رویکرد کلی شما را نشان بدهد. برای انتخاب شعارهای تبلیغاتی خاص و تاثیرگذار می‌توانید از برندهای بزرگ دنیا الهام بگیرید. بهترین شعارهای تبلیغاتی را بخوانید و از آنها نکته‌های زیادی یاد بگیرید. بعد از اینکه شعار تبلیغاتی خوبی انتخاب کردید، حتما آن را در طراحی ست‌های اداری بگنجانید.

3.سال آغاز به فعالیت

اگر یک کسب و کار باسابقه دارید و سابقه بیشتر در صنعتی که فعالیت می‌کنید، اهمیت زیادی دارد، سال شروع فعالیت خود را در طراحی ست‌های اداری بگنجانید. به این ترتیب، به مخاطبان خود اعلام می‌کنید که چقدر تجربه دارید و این تجربه شما، می‌تواند برای آنها بسیار مفید باشد.

4.اطلاعات تماس

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید در ست‌های اداری بگنجانید، اطلاعات تماس است. هر آنچه که نیاز است مثلا آدرس سایت، شماره تلفن، آدرس شبکه‌های اجتماعی و سایر اطلاعات لازم را در ست اداری درج کنید. به این ترتیب، مخاطب شما در صورت نیاز به راحتی به اطلاعات تماس‌تان دسترسی دارد.

5.گواهینامه‌ها

اگر در سوابق کاری خود، گواهینامه‌هایی دارید که تجربه، تخصص و مهارت‌تان را نشان می‌دهد، می توانید آن را در ست اداری ذکر کنید. گواهینامه‌های معتبر، می‌توانند تخصص شما را نشان دهند. اعلام کردن آنها به مشتری، باعث می‌شود که با خیال راحت‌تری بتوانند به شما و خدمات یا محصولات‌تان اطمینان کنند.لوگوی این گواهینامه‌ها را به همراه شماره اختصاص یافته به خودتان درج کنید. اگر جای کافی برای لوگو ندارید، فقط ذکر کردن عنوان آن کافی است. نیاز به توضیحات مفصل و طولانی نیست. ارائه این گواهینامه‌ها به مشتریان ثابت می‌کند که محصولات و خدمات شما، کیفیت لازم را دارد و مطابق با استانداردهای جهانی است. این گواهینامه‌های معتبر هستند که می‌توانند کسب و کار شما را از سایر کارها متمایز کنند.

 

سخن آخر       

فرقی ندارد که در چه زمینه ایی فعالیت می کنید، قطعا رقبای بسیاری خواهید داشت؛ بر این اساس، شما و مدیران شرکت باید برای ساختن هویتی متمایز از سایر رقبا تلاش کنند. منظورمان این است که باید به خوبی با روش هایی که برند را معتبر نشان می دهد و مخاطبان را به سوی اعتماد به برند ترغیب می کند آشنا باشید. طراحی ست اداری یکی از این روش ها محسوب می شود که شما را در برندسازی یاری می کند. توصیه ما به شما این است که طراحی و چاپ کارت ویزیت و ست اداری خود را به تیم مجرب و حرفه ایی الو کاتالوگ بسپارید.

 

نویسنده : تیم تولید محتوای الو کاتالوگ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *