کاتالوگ فهرستی از اقلام است که به طور سیستماتیک با جزئیات توصیفی مرتب شده اند. بروشور جزوه ای است که حاوی مطالب توصیفی یا تبلیغاتی است.

کاتالوگ فهرستی از اقلام است که به طور سیستماتیک با جزئیات توصیفی مرتب شده اند. بروشور جزوه ای است که حاوی مطالب توصیفی یا تبلیغاتی است.


مقایسه کاتالوگ با بروشور

تفاوت های زیادی وجود دارد که بروشورها و کاتالوگ ها را از یکدیگر جدا می کند. به عنوان مثال، بروشورها معمولاً برای قطعات اطلاعاتی و تمرکز بر برند، محصولات و خدمات شما استفاده می‌شوند، در حالی که کاتالوگ‌ها بیشتر برای قطعات تبلیغاتی هستند که در یک زمان بر روی یک محصول تمرکز می‌کنند. بروشورها معمولاً در یک طرف یک ورق کاغذ یا مقوا چاپ می شوند و معمولاً فقط یک تا چهار صفحه هستند. از طرفی کاتالوگ ها در دو طرف چاپ می شوند یا می توانند یک کتاب یا هر تعداد صفحه باشند.

هر دو ، کاتالوگ و بروشور اطلاعاتی در مورد یک شرکت، محصولات و خدمات آن ارائه می دهند. با این حال، بین کاتالوگ و بروشور تفاوت وجود دارد. کاتالوگ جزوه ای است که فهرست کاملی از اقلام به ترتیب سیستماتیک دارد، در حالی که بروشور جزوه کوچکی است که حاوی اطلاعات و تصاویر مربوط به یک خدمات یا محصول است. تفاوت اصلی بین کاتالوگ و بروشور این است که یک کاتالوگ شامل تمام محصولات و خدمات ارائه شده توسط یک شرکت است در حالی که یک بروشور اطلاعات مربوط به شرکت و تعداد کمی از محصولات و خدمات انتخاب شده را برجسته می کند.

کاتالوگ چیست ؟

کاتالوگ فهرستی از اقلام است که به طور سیستماتیک با جزئیات توصیفی مرتب شده اند. کاتالوگ ها همیشه به ترتیب سیستماتیک مرتب می شوند تا اقلام به راحتی پیدا شوند. آنها را می توان در مغازه ها، نمایشگاه ها، کتابخانه ها، موسسات آموزشی و غیره یافت. کاتالوگ کتابخانه حاوی اطلاعاتی مانند عنوان کتاب، نویسنده، ژانر و مکان آن (کدام بخش، کدام قفسه و غیره) خواهد بود.

هدف از کاتالوگ ارائه اطلاعات در مورد یک محصول یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت خاص است. اطلاعات ساده و ضروری در مورد یک محصول دارد. این اطلاعات به صورت مختصر و واضح ارائه شده است. برخی از کاتالوگ ها نیز تصاویری از محصول بر روی خود دارند. در زیر نمونه ای از کاتالوگ آورده شده است.

کاتالوگ نوعی نشریه است که می توانید از آن برای نمایش محصولات خود استفاده کنید. تفاوت آن با بروشور به این معناست که شامل توضیحات و مشخصات هر محصول نیز می شود. رایج ترین استفاده از کاتالوگ ها در فروشگاه های خرده فروشی است، جایی که به خریدارانی که در قفسه ها جستجو می کنند، تحویل داده می شود. کاتالوگ ها اغلب برای فروشگاه های آنلاین استفاده می شوند و به مشتریان بالقوه اطلاعات بیشتری در مورد یک محصول قبل از خرید آن می دهند. آنها اغلب به صورت کتاب منتشر می شوند و اقلامی را با جزئیات بیشتر به مشتریان بالقوه می فروشند.

بروشور چیست ؟

بروشورجزوه ای است که حاوی مطالب توصیفی یا تبلیغاتی است. آنها اسناد تبلیغاتی هستند که عمدتاً برای معرفی یک شرکت، محصولات یا خدمات آن استفاده می شوند. آنها همچنین مشتریان احتمالی را از مزایای ارائه شده به آنها آگاه می کنند. بروشورهای مسافرتی نمونه رایج بروشورها هستند.

بروشورها معمولاً روی کاغذ باکیفیت چاپ می شوند. رنگارنگ تر هستند و به صورت پانل تا می شوند. بروشورهای دو تایی تک ورق هایی هستند که در دو طرف چاپ شده و به دو نیم تا می شوند. اینها چهار پنل دارند. بروشورهای سه تایی به سه قسمت تا شده و دارای شش پنل هستند. بروشورها در قالب الکترونیکی نیز موجود هستند – به آنها بروشور الکترونیکی می گویند. در زیر تصویری از بروشور سفر ارائه شده است.

بروشور نشریه ای است که می تواند برای ارائه اطلاعات در مورد یک شرکت یا یک فرد مورد استفاده قرار گیرد. بروشورها اغلب برای اطلاع رسانی یا متقاعد کردن مردم در مورد چیزی استفاده می شوند. معمولاً اندازه آنها A5 است و از طریق پست ارسال می شود، حضوری تحویل داده می شود یا در نمایشگاه ها توزیع می شود.

3 ویژگی یک بروشور 

سه عنصر که همه بروشورها باید داشته باشند :

  •  نمودارها ،  اغلب، داده‌های پیچیده یا حتی داده‌های نسبتاً ساده‌ای که برای توضیح آن‌ها به کلمات زیادی نیاز دارند، می‌توانند به سرعت و به راحتی در یک نمودار یا نمودار خلاصه شوند
  • مزایای مشتری
  • یک پیشنهاد ویژه و با زمان محدود

چگونه بروشور طراحی کنم ؟

  • بازار هدف را برای بروشور بازاریابی خود تعریف کنید
  • از تصاویر، نمادها و تصاویر برای پشتیبانی از پیام خود استفاده کنید
  • بروشور را در اطراف کپی، تصاویر و برند خود چیدمان کنید
  • با رنگ و محتوا بازی کنید تا همان طرح بروشور را برای محصولات مختلف تغییر دهید.

5 قسمت بروشور چیست ؟

هر بروشور باید شامل عناصر زیر باشد:

عنوان / عناصر برند / اطلاعات تماس / دعوت به عمل / متن و تصاویر

آیا بروشور می تواند به کسب و کار ما کمک کند ؟

طراحی بروشور نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد و باید شامل تمام اطلاعات مربوطه باشد تا پاسخ مطلوب را از خوانندگان (اغلب مشتریان) دریافت کند.

به عنوان مثال، بروشورها در نمایشگاه های تجاری، کنفرانس ها یا سایر رویدادهای تجاری ارائه می شوند. طراحی برای جذب افراد به بروشور شما ضروری است. با این حال، شما باید جنبه های دیگری مانند محتوا را نیز در نظر بگیرید. همچنین باید ساختار خوبی داشته باشد تا خواندن آن آسان باشد. اکنون طرح های مختلفی از بروشورها وجود دارد – سبک مجله یا 3 تا شده انتخاب های خوبی هستند.

چگونه می توانید از کاتالوگ برای کسب و کار خود استفاده کنید؟

راه های زیادی برای استفاده از کاتالوگ برای تبلیغ کسب و کارتان وجود دارد و می توانید از آن به عنوان ابزاری عالی برای بازاریابی و تبلیغات استفاده کنید. اگر می خواهید از بودجه بازاریابی خود نهایت استفاده را ببرید، ممکن است یک کاتالوگ چاپی دقیقاً همان چیزی باشد که نیاز دارید.

کاتالوگ ها یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای بازاریابی کسب و کار شما هستند و نیازی به سرمایه گذاری سنگین در مواردی مانند تبلیغات رسانه های اجتماعی یا تبلیغات تلویزیونی گران قیمت ندارند. علاوه بر این، کاتالوگ چاپی یک راه عالی برای ارائه طرح های با کیفیت بالا به مشتریان است. هر بار که کاتالوگ های محصولات را تحویل می گیرند، مطمئن می شوند که حواسشان به شماست.

ارتباط با مشتریان بخش مهمی از شرکت شما است. اگر راهی داشته باشید که به آنها نشان دهید چه محصولات و خدماتی را می توانید به آنها ارائه دهید کمک می کند. ما نمی‌توانیم انکار کنیم که بروشورها و کاتالوگ‌ها بهترین راه برای نمایش محصولات یا خدمات شما، جذب چشم‌اندازهای جدید و ارائه تماس مستقیم برای اقدام برای مشتریان بالقوه شما بوده‌اند.

کاتالوگ vs بروشور

کاتالوگ فهرستی از اقلام است که به طور سیستماتیک با جزئیات توصیفی مرتب شده اند. بروشور جزوه ای است که حاوی مطالب توصیفی یا تبلیغاتی است.

سفارش : کاتالوگ ها همیشه به طور سیستماتیک مرتب می شوند، به خصوص بر اساس حروف الفبا. اطلاعات موجود در بروشور ممکن است دارای سفارش نباشد.

محتوا : کاتالوگ ها دارای اطلاعات ضروری در مورد محصولات هستند. بروشورها حاوی توضیحاتی از شرکت هستند و موارد انتخابی کمی را برجسته می کنند.

تصاویر : فقط برخی از کاتالوگ ها دارای تصاویر محصولات هستند. بروشورها تصاویر جذاب و رنگارنگی دارند.

صفحات : کاتالوگ ها حداقل چند صفحه دارند. بروشورها معمولاً یک صفحه دارند.

چاپ : کاتالوگ ها صحافی یا منگنه می شوند. بروشورها تا شده است.

هدف اصلی بروشور چیست؟

بروشور یک سند کاغذی آموزنده است که اغلب برای به اشتراک گذاری مطالب تبلیغاتی استفاده می شود. بروشورها اغلب به عنوان بروشور، جزوه یا بروشور نیز شناخته می شوند.

هدف اصلی کاتالوگ چیست؟

وظیفه کاتالوگ شناسایی همه اقلام در یک مجموعه و گروه بندی موارد مشابه با یکدیگر است.

نویسنده : تیم تولید محتوای الو کاتالوگ 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *