جامع ترین نکات طراحی بروشور

جامع ترین نکات طراحی بروشور


بروشور و طراحی آن

بروشورها مشابه سایر اسناد چاپی هستند، اما با تفاوت های اساسی. بروشورها برای تبلیغ یک برند، محصول یا خدمات خاص طراحی شده اند.برخلاف بروشورها و پوسترها، بروشورها در بخش‌هایی تا می‌شوند، بنابراین می‌توانند اندازه خود را حفظ کنند، اما اطلاعات بیشتری ارائه دهند.بروشور ابزاری است که برای انتقال اطلاعات در مورد محصول یا خدمات استفاده می شود. بروشور مانند یک مجله است اما با تصاویری از محصول یا خدماتی که برند در حال تبلیغ است.

هدف اصلی بروشور

بروشورها می توانند به عنوان مرجع دقیق محصولات یا خدمات شما برای مشتریان بالقوه و مشتریان شما عمل کنند. آنها می توانند از طریق یک کمپین  مستقیم در یک رویداد یا نمایشگاه تجاری به افزایش مشتریان شما کمک کنند.

انواع بروشور

برخی از نمونه‌های بروشور دو تایی شامل برگه‌های قیمت‌گذاری، ارائه ساده محصول، پیشنهادات املاک، و برگه‌های محصولی هستند که از نظر محتوا و تصاویر کامل هستند. که اغلب در رویدادها، نمایشگاه ها و کنفرانس ها استفاده می شوند. آناتومی طراحی بروشور خوب شامل عناصر زیر باشد:

عنوان، عناصر برند، اطلاعات تماس، دعوت به همکاری، متن و تصاویر.

طراحی بروشور بازاریابی

طراحی یک بروشور بازاریابی جذاب چیزی بیش از تلفیقی از فونت ها و رنگ ها است این یک شکل هنری است که توجه را به خود جلب می کند، حس کنجکاوی را برمی انگیزد و کنجکاوی را تحریک می کند.بروشورهای بازاریابی به شرکت ها کمک می کنند تا محصولات یا خدمات خود را بازاریابی کنند. آنها به طور سنتی اسناد مبتنی بر کاغذ تک یا چند تا هستند (اگرچه با ظهور عصر دیجیتال، آنها در انواع دیجیتالی نیز عرضه می شوند) و در اشکال و اندازه های مختلف (اغلب شبیه یک جزوه یا یک قطعه اندازه A4 هستند.

بروشورهای بازاریابی انواع مختلفی دارند که عبارتند از: بروشورهای یک لت، بروشورهای دو لت و بروشورهای سه لت می باشد.

چگونه یک بروشور بازاریابی طراحی کنیم؟

  1. مخاطبان هدف بروشور بازاریابی خود را مشخص کنید.
  2. پیام های متفکرانه و هدفمند برای بروشور بازاریابی خود ایجاد کنید.
  3. تصاویر منحصر به فرد و معنی دار را برای بروشور بازاریابی خود جمع آوری کنید.
  4. تصاویر و برند بروشور خود طراحی کنید.
  5. طراحی بروشور یکسان را برای محصولات مختلف تغییر دهید.

-مخاطبان هدف را برای طراحی بروشور خود تعریف کنید

قبل از اینکه شروع کنید به این فکر کنید که بروشور شما چگونه خواهد بود، باید چند چیز در مورد مشتریان و اهداف خود بدانید.بروشور بازاریابی باید به شرح زیر باشد:

  • بخش خاصی از بازار شما را هدف قرار داده و
  • با هدف هدایت برخی معیارهای خاص.
طراحی بروشور
طراحی بروشور

فرقی نمی‌کند بازار خود را بر اساس سن، چرخه خرید، درآمد، مکان یا انتخاب‌های سبک زندگی تقسیم‌بندی کنید، پیام‌ها و تصاویر بروشور شما باید با در نظر گرفتن یک بخش مشتری خاص طراحی شوند. این جایی است که پرسونای کاربر مفید است، آنها موقعیت یابی و پیام رسانی شما را راهنمایی می کنند.

بنابراین اولین قدم شما در توسعه یک بروشور بازاریابی باید همیشه این باشد که مشخص کنید چه کسی را هدف قرار می دهید. اگر فکر می کنید ممکن است بخواهید بیش از یک گروه مشتری را هدف قرار دهید، باید بارها و بارها طراحی را تغییر دهید. برای شروع فقط روی یک بازار هدف تمرکز کنید.

در مرحله بعد، یک معیار قابل اندازه گیری را شناسایی کنید که می خواهید بروشور شما آن را تقویت کند. در حالت ایده آل، باید برنامه ریزی کنید که از بروشور خود برای وادار کردن مشتریان بالقوه به انجام برخی اقدامات خاص، مانند رفتن به فروشگاه یا ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود، استفاده کنید. در نهایت، شما می خواهید سرنخ ایجاد کنید.

-پیام های متفکرانه و هدفمند برای بروشور بازاریابی خود ایجاد کنید

ساختار بروشور باید منظم و واضح باشد . یعنی باید بفهمید که چه چیزی در قسمت جلو، وسط و پشت بروشور تعلق دارد و بر اساس آن بنویسید.بیایید به نوبه خود چند استراتژی را برای هر بخش مرور کنیم.

صفحه اول باید یک پیام واضح داشته باشد ، صفحه اول بروشور شما باید توجه خواننده شما را جلب کند. همه چیز در آن صفحه باید آنها را وادار کند که صفحه را ورق بزنند.

خود را به یک پیام واضح در آن صفحه اول محدود کنید و آن پیام را با حداقل کلمات ممکن بیان کنید.مطمئن شوید که متن صفحه اول کمتر از 25 کلمه باشد.

محتوای بروشور اصلی باید مختصر و قابل بررسی باشد.

سرصفحه های شما باید به طور واضح و مختصر هر پیشنهاد تجاری یا ویژگی محصول را بیان کنند، تا خوانندگان بتوانند در یک نگاه آنچه را که شما تبلیغ می کنید، ببینند.

در صورت امکان، این پیشنهادات را بر اساس نیازها و خواسته های مشتریان خود چارچوب بندی کنید. کمتر روی کارهایی که کسب و کارتان انجام می دهد تمرکز کنید و بیشتر روی اینکه چگونه کسب و کارتان آنچه را که می خواهند به آنها می دهد فکوس کنید.

از توضیحات مختصر برای پشتیبان گیری از هدر خود استفاده کنید در زیر هر هدر، می‌خواهید محصول یا خدمات را با جزئیات بیشتری توضیح دهید. این توضیحات را تا حد امکان مختصر و دقیق نگه دارید. سعی کنید اطلاعات کافی را به خوانندگان خود بدهید تا علاقه مند شوند و به آنها اجازه دهید از بروشور شما به عنوان نقطه پرش برای رسیدن به فروشگاه یا وب سایت شما استفاده کنند.

پشت بروشور باید شامل جزئیات اضافی مانند اطلاعات تماس باشد . پس از اینکه پیشنهادات خود را مشخص کردید، اطمینان حاصل کنید که هر چیزی را که مشتری شما برای انجام اقدام به آن نیاز دارد، وارد کرده اید، خواه آدرس ایمیلی برای تماس با شما، مسیرهای کسب و کار شما یا لینک به وبسایت شما باشد.

این یک بخش نهایی باقی می ماند که به محتوایی نیاز دارد. این مکان خوبی برای افزودن اطلاعات اضافی مانند قیمت است، اما می‌توانید هر چیزی را که دوست دارید اضافه کنید، به شرطی که شامل یک عنوان توصیفی باشد و خیلی طولانی‌تر از یک پاراگراف نباشد. همچنین می توانید یک کد QR برای جذب خوانندگان خود اضافه کنید.

-انتخاب تصاویر منحصر به فرد برای بروشور بازاریابی

  • یک تصویر، نماد یا تصویر برای هر محصول پیشنهادی
  • یک تصویر ویژگی، نماد یا تصویر برای صفحه عنوان شما (اختیاری)
  • چند تصویر، نماد یا تصویر اضافی برای بخش‌های «درباره» و «تماس» شما
بروشور بازاریابی
بروشور بازاریابی

-تصاویر و برند برای بروشور خود طراحی کنید

در این مرحله باید تصاویر داشته باشید تا تمام شش بخش بروشور خود را پر کنید. الگوهای بروشور با طراحی زیبای ما را برای نمونه ای که دوست دارید حاوی مقدار مشابهی از کپی و تصاویر بصری است مرور کنید اگرچه انتخاب یک الگو بر اساس سبک ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما تمرکز به جای آن بر یافتن قالبی که متناسب با محتوای شما باشد، زندگی شما را بسیار آسان تر می کند (و در پایان می توانید فونت ها و رنگ ها را تغییر دهید).

چند تاکتیک کلیدی

محتوای خود را در هر بخش متمرکز کنیدساده ترین راه برای خوب جلوه دادن متن در بروشور این است که آن را به صورت افقی در هر یک از شش بخش قرار دهید.این کار آن را از چین‌های بروشور دور نگه می‌دارد، به‌خصوص اگر از قالب‌های بروشور سه‌گانه یا دوتایی استفاده می‌کنید، و به آن فضایی برای تنفس می‌دهد اگر متن خود را در مرکز قرار می دهید، نمادها و تصاویر خود را نیز در مرکز قرار دهید.

عکس ها را اندازه و برش دهید تا مطابقت داشته باشند. پشت بروشور باید شامل جزئیات اضافی مانند اطلاعات تماس باشدپس از اینکه پیشنهادات خود را مشخص کردید، اطمینان حاصل کنید که هر چیزی را که مشتری شما برای انجام اقدام به آن نیاز دارد، وارد کرده اید، خواه آدرس ایمیلی برای تماس با شما، مسیرهای کسب و کار شما یا پیوندی به وب سایت شما باشد.

-طراحی بروشور یکسان را برای محصولات مختلف تغییر دهید

اکنون که همه این کارها را برای طراحی یک بروشور زیبا انجام داده اید، با ایجاد تغییرات ظریف برای محصولات مختلف، بیشترین بهره را از طراحی خود ببرید.طرح خود را یکسان نگه دارید، اما رنگ ها، تصاویر را عوض کنید.بهترین استراتژی‌های بازاریابی امروزی، دیجیتال را با جنبه فیزیکی ادغام می‌کند و به همان اندازه که وب‌سایت‌ها و گرافیک رسانه‌های اجتماعی بر آگهی‌ها، بروشورها و پوسترها تمرکز دارند.

این ممکن است فرآیندی طولانی به نظر برسد، اما دانستن اینکه چگونه یک بروشور بازاریابی موثر را گردآوری کنید، یک مهارت ضروری برای هر صاحب کسب و کار کوچک یا بازاریاب است.

نویسنده : تیم تولید محتوای الو کاتالوگ 

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *