منوی مناسب راه اندازی فست فود

منوی مناسب راه اندازی فست فود


نحوه طراحی منوی فست فود

منوی رستوران یکی از ارکان اصلی تجربه مهمان شماست و مهمترین ابزار فروش رستوران شماست. چه چاپ شده باشد، چه آنلاین یا روی یک منوی بالای پیشخوان، یک منوی خوب طراحی شده باعث افزایش مشتری و بالا رفتن سودآوری شما می شود . ما می‌خواهیم وارد فرآیند 10 مرحله‌ای شویم که در توسعه و طراحی یک منوی جدید کمک شایانی به شما می کند .

چند مورد باید در منوی رستوران باشد؟

پاسخ کوتاه «کمتر از آن چیزی است که فکر می کنید» است! جورج ای میلر، کارشناس روانشناسی شناختی، در تحقیقات خود متوجه شد که بیشتر افراد می توانند تنها هفت قطعه اطلاعات را در یک زمان حفظ کنند. این بدان معنا نیست که شما فقط باید هفت آیتم منو داشته باشید، بلکه به این معنی است که باید در نظر داشته باشید که آیتم های منوی خود را دسته بندی کنید و پیشنهادات را در هر دسته بین سه تا هفت قرار دهید.

قدرت طراحی منوی رستوران خوب

طراحی منوی رستوران می تواند افزایش سود رستوران شما را به همراه داشته باشد. اگر در رستورانتان غذایی با کیفیت پایین دارید ولی آن را هوشمندانه در منوی خود برجسته و بلود کنید احتمال اینکه مورد توجه مشتریان قرار بگیرد زیاد است ، حتی این غذا با کیفیت کم در رقابت با بقیه غذاهای باکیفیت و خوشمزه برنده است و همیشه جزء اولویت مشتریان قرار می گیرد .

 اگر غذای شما هنر شماست، منوی شما بوم نقاشی شماست. 

یک منوی عالی به سرور شما نیز کمک می‌کند تا فروش بیشتری داشته باشد با فهرست کردن اصلاح‌کننده‌ها برای آیتم‌های منو، و با اطمینان از فهرست کردن غذاهای جانبی و افزودنی‌های خود در جایی که مهمانان شما می‌توانند به راحتی توسط آنها وسوسه شوند، فرصتی برای بررسی بیشتر ایجاد می‌کنید. در نهایت، شما می خواهید برند شما در هر جایی که مهمانان شما با رستوران شما تعامل دارند – در رسانه های اجتماعی، در وب سایت، در دکوراسیون فیزیکی و در منوی شما، منعکس شود. این یک تجربه منسجم و مهمتر از همه، به یاد ماندنی ایجاد می کند.

چگونه یک منوی رستوران درست کنیم

منوی رستوران فهرست چاپی یا آنلاینی از غذاها و نوشیدنی های ارائه شده توسط یک رستوران است. قوانین سخت و سریع کمی در ساخت منو وجود دارد زیرا نیازهای هر رستوران منحصر به مفهوم آن خواهد بود.اگر نمی‌توانید یک طراح استخدام کنید و می‌خواهید خودتان در ساخت منو تلاش کنید، کافی است این فرآیند 10 مرحله‌ای ساده را در مورد نحوه ایجاد منوی رستوران دنبال کنید، یا برای شروع کار با الگوی منو شروع کنید.

1.تمام موارد منو را بنویسید

قبل از اینکه وارد طراحی شوید، باید یاد بگیرید که یک منوی رستوران بنویسید. با استفاده از اکسل،گوگل یا حتی قلم و کاغذ، تمام وعده‌های غذایی را که می‌خواهید ارائه دهید فهرست کنید. Google Sheets برای این کار عالی است، زیرا برش، کپی و چسباندن موارد مختلف آسان است و برگه به طور خودکار ذخیره می شود. 

2.دسته بندی آیتم های منو

همه موارد را در برنامه ها، غذاها، دسرها یا هر دسته دیگری دسته بندی کنید. سپس، تصمیم بگیرید که کدام آیتم‌های منو می‌خواهید بیشتر در منو ظاهر شوند. ممکن است بخواهید پیش غذاها در بالای منوی شما ظاهر شوند، و ممکن است بخواهید یک پیش غذای خاص در بالای لیست قرار گیرد، زیرا طبق استاندارد سازی منو، یک ستاره – سود بالا، محبوبیت بالا – است. به سادگی در اطراف آیتم های منو حرکت کنید تا زمانی که دقیقاً به ترتیبی که می خواهید در منو ظاهر شوند، قرار گیرند.

3.قیمت منو را تنظیم کنید

Fast food menu
Fast food menu

توجه داشته باشید که ما هنوز قیمت ها را به منئی خود اضافه نکرده ایم؟ دلیلش این است که قیمت‌ها خودسرانه تصمیم نمی‌گیرند و هزینه‌های غذایی را تضمین می‌کنند. ارزش وقت گذاشتن را برای یادگیری نحوه قیمت گذاری منوی رستوران دارد.قیمت منو – و نحوه نمایش آنها – مهمترین جنبه منوی غذای رستوران است.

اگر از منوی قبلی استفاده می کنید، قیمت های فعلی خود را اضافه کنید و سپس برای تجزیه و تحلیل آنها یک قدم به عقب بردارید. خود را به جای مشتریان خود قرار دهید. بر اساس داده های فروش رستوران در سیستم نقطه فروش خود، آیا می توانید قیمت این آیتم های منو را کمی تغییر دهید تا جذاب تر شود؟

برعکس، اگر اخیراً مجبور شده‌اید قیمت‌ها را افزایش دهید تا حقوق بهتری به کارکنان خود بپردازید،از منوی خود به عنوان فرصتی برای توضیح این موضوع استفاده کنید – زبانی مانند «به لطف این افزایش‌های کوچک در قیمت‌های منو، ما توانستیم پرداخت هزینه تمام بیمه درمانی تیم ما» عالی عمل می کند و به مشتریان شما کمک می کند تا با واقعیت های کارکنانی که دوست دارند ارتباط برقرار کنند.اگر واقعاً از صفر شروع می کنید، باید نحوه قیمت گذاری منوی خود را بیابید تا در عین لذت بردن از مهمانان، بیشترین سود را داشته باشید.

4.توضیحات منو را ایجاد کنید

بهترین توضیحات منو از قلب – و درست از منبع می‌آیند. با سرآشپزی که آیتم های منو را ایجاد کرده است، مشورت کنید، در مورد داستان پشت هر وعده غذایی فکر کنید – الهام بخشیدن به خلق آن، منبع مواد تشکیل دهنده آن، تلاشی که برای تهیه آن لازم است – و شرح کوتاهی از هر یک از آیتم های منو را در خود بنویسید. تا جایی که امکان دارد از صفت های توصیفی و جذاب استفاده کنید – مانند طراوت، ترد، خوش طعم، تند، ترش، شیرین – اما زیاده روی نکنید.

در نظر بگیرید که اگر یک مشتری جدید برای اولین بار منوی شما را بخواند چه چیزی را به تصویر می کشد. آنچه ممکن است برای شما واضح به نظر برسد ممکن است برای یک تازه وارد چندان واضح نباشد. به سؤالات یا توضیحاتی که ممکن است یک مهمان نیاز داشته باشد فکر کنید و آن توضیحات را به منوی رستوران خود اضافه کنید.

5.در مورد طرح رنگ منو تصمیم بگیرید

اکنون که همه آیتم های منو را به ترتیب منطقی روی برگه قرار داده اید، کمی از منوی فاصله بگیرید و به طراحی گرافیکی فکر کنید. یک طرح رنگی برای منوی خود انتخاب کنید که نشان دهنده برند رستوران شما باشد. این می تواند به سادگی انتخاب سه رنگی باشد که ممکن است بخواهید در منو ببینید، یا تصمیم بگیرید که می خواهید منوی شما سیاه و سفید باشد تا در هزینه چاپ صرفه جویی کنید.

6.منوی رستوران خود را طراحی کنید

منوی استاندارد
منوی استاندارد

اکنون قسمت سخت فرا می رسد: اگر یک طراح را استخدام می کنید، به سادگی با دادن آیتم های منو و طرح رنگی خود، شیوه کار طراح را بسیار آسان تر می کنید.اگر نه، می‌توانید از نرم‌افزارهایی مانند Microsoft Word، Microsoft Powerpoint یا Adobe Suite استفاده کنید و از این قالب‌های منو به عنوان نقطه پرش استفاده کنید. بهترین روش های طراحی منو را در نظر داشته باشید:

یک منو باید به راحتی قابل خواندن و درک باشد. همانطور که برخی ممکن است بگویند، “ساده نگه دار” مشتریان شما توسط یک منوی بزرگ و شلوغ غرق خواهند شد، بنابراین سعی کنید آن را در یک یا دو صفحه نگه دارید.مثلث طلایی را به خاطر بسپار. چشم‌های ما معمولاً از وسط صفحه شروع می‌شوند، سپس به سمت راست بالا و سمت چپ بالا می‌روند، بنابراین در نظر داشته باشید که غذاهای پر حاشیه را در مرکز و گوشه سمت راست بالای منو قرار دهید.

7.عکس های منوی رستوران

منوهای چاپ شده از فضای سفید بهره می برند، و هر چه تعداد عکس ها یا نمادهای بیشتری اضافه کنید، حواس مشتریان بیشتر از محتوای واقعی شما پرت می شود: غذا، و آن توضیحات عالی که نوشتید.ممکن است بخواهید عکس‌های سودآورترین آیتم‌های منوی خود را اضافه کنید، اما این عکس‌ها باید کیفیت بالایی داشته باشند – و این کیفیت برای چاپ باید ترجمه شود. ممکن است مجبور شوید برای گرفتن این عکس ها یک عکاس حرفه ایی استخدام کنید زیرا عکس های با کیفیت پایین می توانند بدتر از بدون عکس باشند. ابتدا روی مهارت های ارائه غذای خود کار کنید و سپس یک عکاس یا دوستی را استخدام کنید تا عکسی عالی برای منوی شما بگیرد.

اگر عکاسی را انتخاب می کنید، می توانید از آن عکس ها در شبکه های اجتماعی خود نیز استفاده کنید. مطمئن شوید که لینکی به منوی دیجیتال خود در رسانه های اجتماعی خود نیز ایجاد کرده اید تا کاربران بتوانند قبل از ورود به رستوران شما، منوهای شما را بررسی کنند.

8.فونت منو، فاصله و ترکیب را انتخاب کنید

شما یک طرح رنگی دارید، یک ایده کلی از نحوه قرار گرفتن آیتم های منو در صفحه، و احتمالاً چند عکسی که می خواهید اضافه کنید. حالا وقت آن است که همه چیز را کنار هم بگذاریم تا یک منوی رستوران بسازیم.در این مرحله، بسیاری از رستوران‌داران یک طراح منو را استخدام می‌کنند یا به الگوهای منو روی می‌آورند تا به آنها نقطه شروعی بدهند. با در نظر گرفتن حواشی، فاصله، فونت ها و ترکیب کلی، تکرارهای مختلف ممکن است یک ساعت، یک روز یا یک هفته طول بکشد. شما می توانید یک منوی ساده یا یک منوی پیچیده ایجاد کنید. به تکرار ادامه دهید و از درخواست کمک – از دوستان، اعضای خانواده، طراحان و حتی مشتریان فعلی – برای یافتن بهترین عنصر طراحی که متناسب با منوی شما باشد، نترسید.

همچنین، فراموش نکنید: به روز رسانی منظم منو باید آسان باشد. اگر در طول زمان فضایی برای افزودن یا حذف آیتم های منو باقی نمی گذارید، به خصوص اگر منوی شما به صورت فصلی تغییر می کند، ممکن است مجبور شوید کل این فرآیند را دوباره شروع کنید. از آنجایی که بسیاری از مهمانان – به ویژه مهمانان وفادار که مدام برمی‌گردند – طراحی منوی شما و مکان‌هایی را که آیتم‌های مورد علاقه‌شان را پیدا می‌کنند به خاطر می‌آورند، باید مطمئن شوید که به‌روزرسانی آن آسان است، بنابراین نیازی نیست دوباره طراحی منوی خود را اصلاح کنید.

9.Final Menu Layout را انتخاب کنید

با چند انتخاب طراحی برای به اشتراک گذاشتن با شرکای تجاری و کارکنان خود بیایید و به آن رأی دهید که فکر می کنید برای برند رستوران شما بهترین است. سهامداران شما می خواهند محتوا را بررسی کنند – دقیقاً چگونه هر آیتم منو را توصیف می کنید – و همچنین قیمت ها و انسجام برند شماست .مراحل تأیید را طی کنید و منویی را انتخاب کنید که بیشتر در مورد آن هیجان زده هستید. حتی می توانید برای طرحی که فکر می کنید بر اساس داده های محل فروش رستوران شما باعث افزایش فروش می شود، بحث کنید.

10.منوی خود را تصحیح و چاپ کنید

بالاخره نوبت به چاپ منوی رستوران می رسد. اما ابتدا – کمی وقت بگذارید و منوی خود را تصحیح کنید و آن را برای کسی بفرستید تا نظرش را بعنوان یک مشتری وسواسی و حساس به شما بگوید . یک کاما یا اشتباه تایپی کوچک می تواند ذهنیت مهمانان شما از رستوران را تغییر دهد. این مرحله را نادیده نگیرید.زیرا با نادیده گرفتن این کار و اهمیت ندادن ، فقط هزینه زیادی بابت چاپ منوهایی باید بپردازید که جای آن منوها در سطل زباله است .

نحوه ایجاد منوی رستوران به صورت آنلاین

هنگامی که منوی خود را به صورت آنلاین می سازید، می خواهید اطمینان حاصل کنید که توضیحات با منوی چاپی شما یا حتی جزئیات بیشتر یکسان است و با یک ارائه دهنده سفارش آنلاین کار می کنید که به شما امکان می دهد عکس ها را آپلود کنید.عکس‌ها نه تنها به ثابت ماندن برند شما در تمامی پلتفرم‌ها کمک می‌کنند، بلکه وقتی مهمان‌ها سفارش آنلاین می‌دهند، عکس‌ها به آن‌ها کمک می‌کنند بفهمند چه چیزی می‌خواهند دریافت کنند – هیچ سروری برای پاسخ به سؤالات آنها وجود ندارد، بنابراین ارائه اطلاعات تا حد امکان مهم است.از صفحه گسترده آیتم های منو استفاده کنید، دسته بندی ها را در پلتفرم سفارش آنلاین خود ایجاد کنید و آیتم های منو را یکی یکی وارد کنید.

شما همچنین می توانید یک منوی آنلاین ایجاد کنید که مهمانان شما از طریق یک کد QR در حالی که در رستوران شما نشسته اند به آن دسترسی داشته باشند! این روش جدید سفارش دادن، مهمانان شما را بر تجربه غذاخوری خود کنترل می‌کند و منوها هرگز حذف نمی‌شوند تا بتوانند سفارش‌ها را تمام شب ادامه دهند.

به یادگیری در مورد استاندارد سازی منو ادامه دهید

اکنون که منوی رستوران خود را به صورت آنلاین چاپ و تنظیم کرده اید، کار برای همیشه انجام نمی شود! با گذشت زمان و متوجه روند سفارش‌های مشتریانتان می‌شوید، متوجه می‌شوید که تغییر منوی شما می‌تواند همه چیز را تازه نگه دارد و درآمد را در جریان نگه دارد. این صفحه گسترده استاندارد سازی منو به شما کمک می کند تا نحوه عملکرد هر یک از آیتم های منو را تجزیه و تحلیل کنید و طراحی مجدد منوی بعدی شما را راهنمایی می کند.

 

نویسنده : تیم تولید محتوای الو کاتالوگ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *