نکات جامع منوی دیجیتال رستوران

نکات جامع منوی دیجیتال رستوران


منوی دیجیتال رستوران چیست؟

منوی دیجیتال وسیله ایی است که مشتریان می توانند از آن برای مرور منوی رستوران استفاده کنند. این را نباید با “منو صفحه دیجیتال” اشتباه گرفت به این معنی است که یک غذاخوری در تلفن هوشمند یا دستگاه تلفن همراه خود از طریق کد QR به آن دسترسی دارد.منوی رستوران یکی از ارکان اصلی تجربه مهمان شماست و مهمترین ابزار فروش رستوران شماست. چه چاپ شده باشد، چه آنلاین یا روی یک منوی بالای پیشخوان، یک منوی خوب طراحی شده می تواند سودآوری شما را افزایش دهد و در عین حال تجربه مهمان را افزایش دهد.

قدرت طراحی منوی رستوران خوب

طراحی منوی رستوران می تواند سود رستوران شما را به همراه داشته باشد. اگر کم سودترین کالای شما در منو برجسته ترین باشد، مهمانان شما به جای در نظر گرفتن گزینه های دیگری که به همان اندازه خوشمزه هستند اما برای کسب و کار شما سود بیشتری دارند، بارها و بارها آن را سفارش می دهند. اگر غذای شما هنر شماست، منوی شما بوم نقاشی شماست.

یک منوی عالی به سرور شما نیز کمک می‌کند تا فروش بیشتری داشته باشد با فهرست کردن آیتم‌های منو، و با اطمینان از فهرست کردن غذاهای جانبی و افزودنی‌های خود در جایی که مهمانان شما می‌توانند به راحتی توسط آنها وسوسه شوند، فرصتی برای بررسی بیشتر ایجاد می‌کنید.در نهایت، شما می خواهید برند شما در هر جایی که مهمانان شما با رستوران شما تعامل دارند در رسانه های اجتماعی، در وب سایت، در دکوراسیون فیزیکی و در منوی شما، منعکس شود. این یک تجربه منسجم و مهمتر از همه، به یاد ماندنی ایجاد می کند.

نحوه ایجاد منوی رستوران 

هنگامی که منوی خود را به صورت آنلاین می سازید، می خواهید اطمینان حاصل کنید که توضیحات با منوی چاپی شما یا حتی جزئیات بیشتر یکسان است و با یک ارائه دهنده سفارش آنلاین کار می کنید که به شما امکان می دهد عکس ها را آپلود کنید.عکس‌ها نه تنها به ثابت ماندن برند شما در تمامی پلتفرم‌ها کمک می‌کنند، بلکه وقتی مهمان‌ها سفارش آنلاین می‌دهند، عکس‌ها به آن‌ها کمک می‌کنند بفهمند چه چیزی می‌خواهند دریافت کنند – هیچ سروری برای پاسخ به سؤالات آنها وجود ندارد، بنابراین ارائه اطلاعات تا حد امکان مهم است.

از صفحه گسترده آیتم های منو استفاده کنید، دسته بندی ها را در پلتفرم سفارش آنلاین خود ایجاد کنید و آیتم های منو را یکی یکی وارد کنید.شما همچنین می توانید یک منوی آنلاین ایجاد کنید که مهمانان شما از طریق یک کد QR در حالی که در رستوران شما نشسته اند به آن دسترسی داشته باشند! این روش جدید سفارش دادن، مهمانان شما را بر تجربه غذاخوری خود کنترل می‌کند و منوها هرگز حذف نمی‌شوند تا بتوانند سفارش‌ها را تمام شب ادامه دهند.

انواع منوهای دیجیتال

منوی دیجیتال یک رستوران، بار یا منوی هتل است که محتوای خود را به‌جای چاپ روی کاغذ به صورت دیجیتالی – از طریق صفحه نمایش – نمایش می‌دهد. دو نوع اصلی از منوهای دیجیتال وجود دارد: برنامه های منو و منوهای کد QR.

منوی دیجیتال رستوران
منوی دیجیتال رستوران

یک منوی دیجیتال خوب چیست؟

بهترین روش های طراحی منوی دیجیتال

از چیدمان منوی عمودی و اندازه صفحه کوچک استفاده کنید.

از اندازه فونت های بزرگ استفاده کنید.

محتوا را به دسته‌های منوی جداگانه تقسیم کنید.

مراقب حجم فایل خود باشید

منوی دیجیتال و کد QR خود را آزمایش کنید.

منوهای دیجیتال راهی عالی برای تازه و به روز نگه داشتن منوی رستوران شما هستند. آنها به شما امکان می دهند قیمت اقلام را تغییر دهید، اقلام جدید اضافه کنید یا موارد قدیمی را به سرعت و به راحتی حذف کنید. همچنین می‌توانید با تغییر تصاویر روی صفحه‌ای که تخفیف‌های ویژه روزانه یا سایر تبلیغات شما را نشان می‌دهند، از آنها به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کنید.در عصر دیجیتال کنونی، فناوری به سرعت در حال دگرگونی همه جنبه های زندگی ما، از جمله نحوه سفارش غذا در رستوران ها، با ارائه منوهای دیجیتال است.

منوی دیجیتال نسخه دیجیتالی از منوی چاپی رستوران شما است. این یک راه آسان برای ارائه اطلاعات بیشتر به مشتریان در مورد آنچه آنها سفارش می دهند، و همچنین ارائه برخی از ویژگی های اضافی است که روی کاغذ امکان پذیر نیست.

مزیت شماره 1: کاهش ضایعات

منوهای دیجیتال رستوران ها انتخاب سبزتری هستند وقتی منوهای کاغذی را برای رستوران خود چاپ می کنید، از درختان استفاده می کنید.درست است، درختان. روزانه 200 میلیون درخت برای تولید کاغذ قطع می شود.و در حالی که ظاهراً کارتریج‌های جوهر قابل بازیافت هستند، تخمین زده می‌شود که هر سال 375 میلیون کارتریج جوهر در محل‌های دفن زباله قرار می‌گیرند.

مزیت شماره 2: صرفه جویی در پول

آیا تا به حال توجه کرده اید که چند رستوران منوی خود را لمینت می کنند یا آنها را در جلدهای گران قیمت می پوشانند؟

به این دلیل است که آنها نمی خواهند منوها کثیف شود. اما این باعث افزایش هزینه ایجاد و استفاده از منوها می شود. و برای حفظ بهداشت خوب، کارکنان شما همچنان باید بعد از هر بار استفاده، منوها را تمیز کنند، سرعت کارکنان شما را کاهش داده و از خدمات رسانی به مشتریان خودداری کنند، و تعداد کارکنان مورد نیاز شما را افزایش دهند.اگر آن منوها کثیف شدند یا تغییر جزئی در منوی خود داشتید، باید آنها را مجدداً چاپ کنید – و حتی کاغذ و جوهر بیشتری در این فرآیند خرج کنید.منوهای دیجیتال رستوران‌ها هرگز کثیف نمی‌شوند و هر بار که به‌روزرسانی می‌شود نیازی به چاپ منوهای جدید را از بین می‌برد زیرا می‌توان با کلیک یک دکمه آن‌ها را تغییر داد.

مرجع منوی دیجیتال
مرجع منوی دیجیتال

مزیت شماره 3: اطلاعات و ایمنی عمیق تر برای مشتریان

به عنوان صاحب رستوران، می‌دانید که افراد آگاه و مشتریان با نیازهای پزشکی خاص می‌توانند بخش قابل توجهی از مشتریان شما را تشکیل دهند. آنها به اطلاعات بیشتری در مورد آیتم های منو نسبت به همتایان خود نیاز دارند.مشتریانی که به آجیل آلرژی دارند، اگر ظرفی را سفارش دهند که پیشخدمت متوجه نشده بود آجیل در آن وجود دارد، می توانند بمیرند. تکیه بر کارکنان خود برای به خاطر سپردن تمام مواد موجود در هر غذا مستلزم آموزش زیادی است و در صورت بروز اشتباه با شکایت قضایی روبرو خواهید شد.

و آلرژی تنها نگرانی نیست. افراد ممکن است رژیم غذایی خود را به دلیل کاهش وزن، دیابت، تناسب اندام، عدم تحمل گلوتن یا لبنیات یا حتی دلایل مذهبی محدود کنند.یک کد QR ساده در منوهای دیجیتالی رستوران شما می تواند به راحتی به افراد اجازه دهد به اطلاعات عمیق تری در تلفن های هوشمند خود دسترسی داشته باشند.مشتریان می توانند تصمیمات آگاهانه تری درباره منو بگیرند، اگر منوی شما را به صورت آنلاین فراخوانی کنند و می توانند تمام مواد تشکیل دهنده را خودشان بررسی کنند تا مطمئن شوند که ایمن است یا با محدودیت های غذایی آنها مطابقت دارد.حتی می‌توانید آن‌ها را از این طریق به منوهای ویژه‌ای مانند بدون گلوتن، وگان، حلال، کتو و سایر گزینه‌های مناسب برای تخصص هدایت کنید.

شماره 4: افزایش درآمد و مشارکت

آیا می‌دانید چه چیزی در مورد تابلوهای منوی دیجیتال رستوران‌ها عالی است؟ آنها می توانند چند منظوره باشند.اگر از منوهای دیجیتالی خود برای تبلیغات استفاده نمی کنید، فرصت را از دست می دهید.می توانید با استفاده از کدهای QR به مشتریان اجازه دهید بازخورد خود را ارسال کنند یا در مسابقات شرکت کنند، مشارکت حامی عمیق تری ایجاد کنید!همچنین می‌توانید از آن‌ها برای ارائه اطلاعات سرگرم‌کننده مانند تعداد فنجان قهوه‌ای که در سال سرو می‌کنید یا سایر حقایق جالب در مورد مؤسسه‌تان، مانند نحوه تأمین پایدار غذا و استفاده از مواد سالم‌تر، تازه‌تر و محلی استفاده کنید.

نتیجه گیری منوهای دیجیتال

منوهای دیجیتال راهی عالی برای تازه و به روز نگه داشتن منوی رستوران شما هستند. آنها به شما امکان می دهند قیمت اقلام را تغییر دهید، اقلام جدید اضافه کنید یا موارد قدیمی را به سرعت و به راحتی حذف کنید. همچنین می‌توانید با تغییر تصاویر روی صفحه‌ای که تخفیف‌های ویژه روزانه یا سایر تبلیغات شما را نشان می‌دهند، از آنها به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کنید.منوهای دیجیتال همچنین این کار را برای مشتریانی که می‌خواهند سفارش‌های بیرون‌بر را انجام دهند، آسان‌تر می‌کند، زیرا مجبور نیستند تا زمانی که شخصی سفارش آنها را چاپ می‌کند منتظر بمانند آنها فقط می‌توانند تلفن خود را بردارند و بلافاصله سفارش دهند!

نویسنده : تیم تولید محتوای الو کاتالوگ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *