نکات جامع کاتالوگ برای کسب و کارها

نکات جامع کاتالوگ برای کسب و کارها


 استراتژی محتوای کاتالوگ

بازاریابی محتوا یک راه قدرتمند برای پشتیبانی و گسترش تجارت کاتالوگ شما است. ایجاد محتوای جذاب و مرتبط به شما امکان می دهد شکاف بین بازاریابی آنلاین و آفلاین را پر کنید. محتوای مناسب به مخاطبان شما انگیزه می دهد تا کاتالوگ های شما را کشف کنند. بیایید به چند دستورالعمل برای ایجاد یک استراتژی محتوای کاتالوگ که کسب و کار شما را تقویت می کند نگاه کنیم.

هنگامی که می خواهید یک استراتژی محتوای موثر تشکیل دهید، اولین قدم این است که مخاطبان مناسب را هدف قرار دهید. مشتریانی که بیشترین بهره را از کاتالوگ شما می برند چه کسانی هستند؟ وقتی یک کاتالوگ را جمع آوری می کنید، از قبل مخاطب خاصی را در ذهن دارید. هدف شما ایجاد محتوای دیجیتالی است که بازدیدکنندگان وب سایت، دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی و سایرین را از آنچه کاتالوگ شما ارائه می دهد مطلع کند. در اینجا حقایقی وجود دارد که باید در مورد مشتریان خود بدانید:

آنها کجا زندگی می کنند؟

جمعیت آنها چگونه است؟ اینها شامل جنسیت، سن، وضعیت تأهل، حرفه، درآمد و تحصیلات می شود.روانشناسی آنها چیست؟ جمعیت شناسی همه چیز در مورد اعداد است، اما روانشناسی عمیق تر است و شامل علایق، سبک زندگی، و ترجیحات است. ایجاد پرسونای خریدار دقیق به شما کمک می کند تا از این عوامل استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما مربوط به مواد غذایی است، مهم است که بدانید مخاطبان هدف شما عمدتا از متخصصان شهری آگاه به سلامتی تشکیل شده اند که می خواهند پس از بازگشت از محل کار، یک وعده غذایی ساده و مغذی انتخاب کنند.شما هرگز نمی توانید اطلاعات زیادی در مورد مخاطبان خود داشته باشید. راه های خلاقانه زیادی برای جمع آوری اطلاعات ارزشمند وجود دارد.

داده های خود را مطالعه کنید تجزیه و تحلیل، هم از فعالیت های آنلاین و هم از فروش محصولات، اطلاعات مهمی در مورد مشتریانتان در اختیار شما قرار می دهد. به خاطر داشته باشید که مشتریان شما همیشه در واکنش به روندهای جدید، شرایط اقتصادی و سایر عوامل مانند رقبا در حال تغییر هستند (به عنوان مثال اگر یک شرکت جدید شروع به ارائه محصولات مشابه با قیمت های پایین تر کند، ممکن است مشتریان ناگهان محصولات شما را بسیار گران ببینند).

با فالوورهای خود درگیر شوید. وبلاگ، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و سایر محتوای خود را برای سوالات و نظرات نظارت کنید. سوالات تحریک آمیز بپرسید. وقتی به نظرات پاسخ می دهید، مشارکت دیگران را جذاب تر می کنید.

نظرسنجی. از برنامه های نظرسنجی در صفحات رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید. می توانید از طریق وب سایت و پست های رسانه های اجتماعی خود، افراد را به نظرسنجی های خود هدایت کنید. از آنجایی که شما در حال ارسال کاتالوگ برای مشتریان خود هستید، می توانید نظرسنجی ها را از طریق پست مستقیم مانند کارت پستال برای آنها ارسال کنید.

کاتالوگ آنلاین
کاتالوگ آنلاین

ایده های بازاریابی محتوا 

با توجه به اینکه بهترین کار این است که همه کانال ها و پلتفرم های خود را به هم متصل کنید، در اینجا برخی از بهترین انواع محتوا وجود دارد که به شما کمک می کند تجارت کاتالوگ خود را گسترش دهید.

1.از رسانه های اجتماعی نهایت استفاده را ببرید

تقریباً همه این روزها در شبکه های اجتماعی فعال هستند. می توانید از پست ها و صفحات خود به گونه ای استفاده کنید که از کاتالوگ های شما پشتیبانی کند.استوری در اینستاگرام و فیس بوک – استوری ها در بالای صفحه ظاهر می شوند و بیشتر از پست های معمولی دیده می شوند. یک داستان سریع ایجاد کنید تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و در مورد آخرین محصولات خود صحبت کنید.

2.از محتوای کاتالوگ خود استفاده کنید

محتوای کاتالوگ، محتوایی که در کاتالوگ های چاپی خود قرار می دهید، می تواند مکمل محتوای دیجیتال شما باشد. علاوه بر لیست محصولات خود، می توانید انواع موارد مفید و آموزنده مانند:

اطلاعاتی در مورد کسب و کار شما مانند تاریخچه، ماموریت، اهداف و برخی پیشینه در مورد شما و کارمندانتان. این نوع محتوا به تقویت برند شما کمک می کند.نکاتی که به مشتریان شما مرتبط است. اینها می توانند از محتوای موجود مانند پست های وبلاگ گرفته شوند یا به طور خاص برای کاتالوگ شما ایجاد شوند. به عنوان مثال، یک کسب و کار مرتبط با غذا ممکن است دستور العمل ها را به اشتراک بگذارد. اگر محصولات حیوانات خانگی می فروشید، می توانید نکات مفیدی در مورد مراقبت از حیوانات خانگی به اشتراک بگذارید. اگر اقلامی را برای خانه می فروشید، خوانندگان شما از نکات تزئین خانه یا تعمیر خانه قدردانی خواهند کرد.پیوند به کانال های آنلاین شما کاتالوگ چاپی خود را به خوانندگان یادآوری کنید که از وب سایت، صفحات رسانه های اجتماعی، کانال ویدیویی و غیره شما بازدید کنند. این ما را به نقطه بعدی می رساند، که ایجاد یک رویکرد بازاریابی همه کانالی است که کانال های آنلاین و آفلاین را پیوند می دهد.

دیگر تمرکز روی یک کانال یا پلتفرم مانند یک وب سایت یا صفحه فیس بوک کافی نیست. مردم در حال حاضر عادت کرده اند که به طور معمول بین دستگاه ها، وب سایت ها و کانال ها جابجا شوند. به عنوان مثال، مشتری شما احتمالاً هنگام جابجایی ایمیل و فیس بوک را از طریق تلفن خود چک می کند، در محل کار خود از طریق رایانه وب سایت ها را بررسی می کند و هنگامی که از سر کار به خانه می رسد، فهرست شما را ورق می زند. شما به یک استراتژی بازاریابی نیاز دارید که به طور یکپارچه در این کانال ها و کانال های دیگر کار کند. کاتالوگ شما خود یکی از مکان‌هایی است که می‌توانید محتوای ارزشمند را به اشتراک بگذارید. با این حال، شما همچنین می توانید از کانال های دیجیتال برای تبلیغ کاتالوگ های خود استفاده کنید و بالعکس.

یکی از نکات مهم همه‌کانالی که توجه به کاتالوگ‌های چاپی و وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد، ایجاد یک نسخه دیجیتالی از کاتالوگ چاپی خود است. این کار سئوی شما را تقویت می کند زیرا به موتورهای جستجو کلمات کلیدی و محتوای زیادی برای خزیدن می دهید. به همان اندازه مهم، به مشتریان راه دیگری برای سفارش محصولات شما می دهد.

استراتژی محتوای مناسب به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را بسازید

شما می توانید با انتشار محتوای جذاب و مرتبط، هم در کاتالوگ های خود و هم با استفاده از پلتفرم های مختلف دیجیتال، کسب و کار کاتالوگ خود را توسعه دهید. در حالی که حجم عظیمی از محتوا وجود دارد، مردم هنوز مشتاق هستند نکات، منابع و محصولاتی را بیابند که مشکلات را حل کرده و زندگی آنها را بهبود بخشد. اگر بتوانید محتوای مفید و به موقع ارائه دهید، به مشتریان خود و همچنین کسب و کار خود کمک خواهید کرد.

کاتالوگ کسب و کار چیست؟

این یک راهنمای مشتریان برای اقلام داخل به یک شرکت خاص است. بنابراین، شرکت ها محصولات و خدمات خود را همراه با جزئیاتی مانند ابعاد، رنگ، اندازه، قیمت و سایر اطلاعات مهمی که مشتری باید بداند، جمع آوری و فهرست می کنند. همچنین می توانید طرح های کاتالوگ کسب و کار را مشاهده کنید.

چرا کاتالوگ در تجارت مهم است؟

کاتالوگ ها ایده های جدیدی را معرفی می کنند. آنها آگاهی ایجاد می کنند و مصرف کنندگان را برای خرید از طریق کانال های دیگر ترغیب می کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که کاتالوگ‌ها زمانی موفق‌تر هستند که در یک کمپین بازاریابی چند کاناله گنجانده شوند تا مشتریان را به سمت سایت‌های تجارت الکترونیک سوق دهند تا خریدها را بهینه کنند.

محتوای کاتالوگ
محتوای کاتالوگ

 

 

نویسنده : تیم تولید محتوای الو کاتالوگ

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *