نکات جامع کاتالوگ صنعتی

نکات جامع کاتالوگ صنعتی


کاتالوگ صنعتی موثر

کسب‌وکارهای صنعتی یا تولیدی برای تبلیغ محصولات خود از کتاب‌های دیجیتال و کاتالوگ‌های کاغذی استفاده می‌کنند. بسیاری از شرکت ها روش دیجیتال را ترجیح می دهند، اما هنوز هم ارزش زیادی در چاپ کاتالوگ های فیزیکی وجود دارد. بسیاری از مشتریان و صاحبان فروشگاه ها کاتالوگ های فیزیکی را برای مرجع آسان در مرحله برنامه ریزی کالا ترجیح می دهند. کاتالوگ های فیزیکی به مشتریان این امکان را می دهد که محصولات شما را در خانه، دفاتر یا موارد دیگر ثبت کنند. آنها می توانند تصاویر، صفحات گوش سگ را حلقه بزنند و به راحتی قیمت را ببینند. نه تنها این، بلکه ثابت شده است که مصرف کنندگان به تبلیغات چاپی بیش از تبلیغات دیجیتال اعتماد دارند.

5 نکته طلایی طراحی کاتالوگ صنعتی

چیدمان

مصرف کنندگان باید بتوانند به راحتی در کاتالوگ شما حرکت کنند، حتی اگر به تازگی در معرض نام تجاری شما قرار گرفته باشند. محصولات مشابه یا محصولاتی که به یکدیگر مرتبط هستند باید با هم گروه بندی شوند. در مثال زیر، آنها صفحه ای برای ماشین آلات Sand Blasting دارند. در سمت راست بخش اصلی، آنها یک منطقه کوچکتر به نام لوازم جانبی دارند که در آن تبلیغ می کنند که نه تنها ماشین های سند بلاست بزرگ را دارند، بلکه ابزارهایی را نیز دارند که برای استفاده مؤثر از آن نیاز دارید. برای اینکه چگونه همه محصولاتتان در یک کاتالوگ قرار می گیرند، طرحی ارائه دهید، سپس آن را به بخش هایی تقسیم کنید. باز هم با نگاهی به مثال زیر، این بخش یا فصل Surface Prep نامیده می شود. داشتن فصل‌ها همچنین ایجاد فهرست مطالب برای مشتریان یا مشتریان خود را آسان‌تر می‌کند تا به راحتی به آن مراجعه کنید.

خودتان را معرفی کنید

اگرچه احتمالاً قصد دارید کاتالوگ را به مشتریان با سابقه ارائه دهید، ممکن است بخواهید کاتالوگ هایی را به مشتریان علاقه مند یا افرادی که به تجارت شما علاقه مند هستند ارائه دهید. به همین دلیل مهم است که در ابتدای کاتالوگ یک بخش درباره ما قرار دهید. این می‌تواند شامل یک توضیح کوچک درباره کسب‌وکار شما باشد،

اطلاعات اولیه را برای محصولات خود وارد کنید

اگر محصولات زیادی دارید، مانند بسیاری از برندهای صنعتی یا تولیدی، ممکن است تعجب کنید که چگونه همه آنها را در یک کاتالوگ تمیز و مختصر قرار دهید. مشتریان شما چه اطلاعاتی می خواهند؟ نگران نباشید، به اصول اولیه پایبند باشید. در کاتالوگ به جای یک پاراگراف، یک لیست برای توضیحات محصولات ایجاد کنید. به مشتریان این امکان را می دهد که به سرعت ببینند مهم ترین اطلاعات چیست. و همچنین می توانید محصولات را دسته بندی کنید تا بتوانند نموداری برای اندازه محصولات ایجاد کنید و شماره مدل آنها را در لیست بنویسید. این یک ایده عالی برای مشتریانی است که بدانند هنگام سفارش به چه مدلی مراجعه می کنند.

با تصاویر خود سرگرم شوید

در دام این فکر که کاتالوگ های صنعتی ظاهری خسته کننده دارند، گرفتار نشوید. به سادگی این درست نیست. از آن لذت ببرید و ویژگی های مهم محصولات خود را با گرافیک برجسته کنید. تصویری ایجاد کنید که روش های مختلف استفاده از محصولات شما را نشان دهد. نمونه کاتالوگ زیر را در نظر بگیرید. آنها گیره و آهنربا را در محصولات خود با گرافیکی چشم نواز برجسته کردند. صفحه تمیز، موثر و جالب ایجاد کنید همه اینها باعث می شود که مشتریان شما بیشتر به آن فکر کنند.

اصول اولیه طراحی را به خاطر بسپارید

این واقعا می تواند برای هر صنعتی اعمال شود، نه فقط صنعتی، اما ارزش تکرار دارد. برای ایجاد یک کاتالوگ با کیفیت بالا، باید یک طراح خوب داشته باشید. این کاتالوگ بازتابی از برند شما خواهد بود، بنابراین می‌خواهید مطمئن شوید که عالی به نظر می‌رسد.

  1. از رنگ ها، تصاویر و گرافیک های جذابی استفاده کنید که نشان دهنده کسب و کار شما هستند
  2. مطمئن شوید که تمام تصاویر شما 300 نقطه در اینچ یا بیشتر هستند
  3. یک فونت خوانا برای قسمت عمده متن خود انتخاب کنید
  4. از فضای سفید برای حفظ تعادل مناسب بین متن و تصاویر استفاده کنید
  5. یک سبک ثابت در سراسر کاتالوگ خود داشته باشید
کاتالوگ صنعتی
کاتالوگ صنعتی

9 دلیل برای اینکه به کاتالوگ محصولات نیاز دارید

1.برای جمع آوری اطلاعات

به خاطر سپردن اطلاعاتی مانند اطلاعات فنی و ویژگی های محصولات غیرممکن است. ضبط آنها بر روی اسناد در قالبی قابل استفاده به کاربر کمک می کند تا محصول را با جزئیات بشناسد. انتشار اطلاعات روی بسته‌های اطلاعات محصول که در وب‌سایت‌ها جایی پیدا می‌کنند به مشتریان این امکان را می‌دهد تا بدون دخالت نماینده فروش در مورد آن بدانند.

2.چرخه های تجاری را کاهش دهید

تصور کنید که مجبور هستید با مشتریان در ایمیل‌هایی که به‌طور بی‌پایان اطلاعات را به اشتراک می‌گذارند، رفت و آمد کنید، که منجر به هیچ نتیجه مثبتی نمی‌شود. در عوض، به اشتراک گذاری اطلاعات در کاتالوگ های دیجیتال می تواند به انتقال معامله از یک مرحله به مرحله دیگر کمک کند. با اطلاعاتی که به طور کارآمد در اختیار مشتریان قرار می گیرد، گرفتگی در چرخه تجاری را کاهش می دهد.

3.کمک به فروشندگان فروش

نمایندگان فروش فقط یک مسئولیت اصلی دارند – فروش. جمع‌آوری داده‌های محصول از منابع مختلف در داخل یک کسب‌وکار برای انتشار به مشتریان، کاری نیست که آنها برای انجام آن پول دریافت می‌کنند. به همین دلیل است که کاتالوگ های دیجیتال به آنها کمک می کند تا اطلاعات را بدون زحمت با مشتریان خود به اشتراک بگذارند و فروش ایجاد کنند. این باعث صرفه جویی در وقت آنها می شود زیرا تمام اطلاعات مورد نیاز آنها در نوک انگشتان آنها موجود است.

4.بهبود نرخ تبدیل

کاتالوگ‌های محصولات به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا نرخ تبدیل را به‌عنوان فروشندگان بهبود بخشند، و مشتریان/بالقوه‌ها می‌توانند به جای صرف زمان برای کشف و راه‌حل مشکل، گفتگوهای متنی داشته باشند. وقتی مشتریان تمام داده‌های مورد نیاز خود را در اختیار داشته باشند، می‌توانند به دنبال تاییدیه، تصمیم‌گیری و خرید محصولات با کارآمدتر باشند.

5.برندسازی را تقویت کنید

اسناد اطلاعات محصول مکان های مفیدی برای تبلیغ برند یک شرکت هستند. استفاده از رنگ‌های متمایز، تصاویر، کاریکاتورها، کارتون‌ها، لوگو، خانواده فونت‌ها و دعوت به اقدام می‌تواند برند شما را از بقیه متمایز کند. برخی از کسب و کارها تاریخ و سفر خود را ثبت می کنند تا بدون حضور فیزیکی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. این به کاربران این امکان را می‌دهد تا پس از مرور کاتالوگ‌های محصولات، نام تجاری را به راحتی به خاطر بیاورند.

6.جریان روان اطلاعات

این به جریان مداوم اطلاعات بین ذینفعان داخلی و خارجی از مبدأ تا مقصد نهایی کمک می کند. تیم‌های بازاریابی محصول، که مسئول کاتالوگ‌ها هستند، می‌توانند اطلاعات مربوط به سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) را برای استفاده کاربران نهایی (تیم‌های فروش و تیم‌های موفقیت مشتری) منتشر کنند. هیچ نگرانی در مورد اطلاعات قدیمی در ایمیل ها، CRM ها، مخازن ذخیره سازی، دسکتاپ ها و کتابخانه ها وجود ندارد.

7.فروش آفلاین ایجاد کنید

امروزه، خریداران به صورت آنلاین در مورد محصولات تحقیق می‌کنند و به صورت آفلاین خرید می‌کنند – در مراکز خرید، فروشگاه‌ها، رویدادها و غیره. در چنین مواردی، کمک به مشتریان با اطلاعات تلفن همراه و آی‌پدشان برای پیشبرد سریع فرآیند خرید بسیار مهم است. وب‌سایت‌ها، صفحات فرود و میکروسایت‌ها، مشتریان را قادر می‌سازند تا در مورد اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم‌گیری تحقیق کنند.

8.تجربه کاربری را افزایش می دهد

هنگامی که مشتریان اطلاعات محصول را در یک PDF یا یک صفحه وب با تصاویر، لینک ها، نظرات، اطلاعات قیمت جاسازی کرده اند، تجربه کاربری آنها را افزایش می دهد. به خصوص زمانی که تمام اطلاعات در دسته بندی های مختلف محصولات یکسان باشد، آنها را یک قدم به خرید نزدیک تر می کند. بازاریابان محصول باید نیازهای خریدار را پیش بینی کنند و به جای ارائه اطلاعات کلی، کاتالوگ هایی را ایجاد کنند که مطابق با آنها باشد.

9.تلاش آموزشی را کاهش می دهد

وقتی اطلاعات محصولات و راه حل ها به صورت دیجیتالی باشد، نیاز به آموزش و آموزش فروشندگان، شرکا، خرده فروشان و سایر کاربران را کاهش می دهد. منحنی یادگیری را نیز کاهش می دهد زیرا کاربران نیازی به مداخله دستی ندارند.

 

 

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با آژانس تبلیغاتی ایده راهیاب تماس حاصل نمایید.

 

نویسنده : تیم تولید محتوای الو کاتالوگ

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *