نکات مهم برای آماده سازی محتوای کاتالوگ دیجیتال

نکات مهم برای آماده سازی محتوای کاتالوگ دیجیتال


  محتوا نویسی کاتالوگ دیجیتال

محتوا نویسی در کاتالوگ عبارت است از تولید و تنظیم اطلاعاتی که قرار است در کاتالوگ به مخاطب و یا مشتری ارائه شود. بدون در نظر گرفتن اینکه چه محصول و یا خدمتی را به مشتریان خود ارائه می کنید، شما نیاز دارید در کاتالوگ خود با مشتریان خود صحبت کنید. تولید و تنظیم این لایه های اطلاعاتی در کاتالوگ ها، برای توصیف محصول و یا خدمت را محتوا نویسی می گویند.

محتوا نویسی در کاتالوگ ها امروز به یک چالش بزرگ تبدیل شده. در واقعیت شما به عنوان مالک و یا مشاور یک کسب کار در بخش محتوا نویسی در کاتالوگ ، یکی از شرایط زیر را دارید:

  • در بخش محتوا نویسی در کاتالوگ مشکلات جدی دارید، بی آنکه از آن مطلع باشید.
  • تلاش دارید برای محتوا نویسی در کاتالوگ انرژی بیشتری بگذارید تا شرایط را بهبود دهید.
  • برای محتوا نویسی در کاتالوگ و دیگر بخش ها از متخصصین محتوا نویسی استفاده می کنید.

محتوای کاتالوگ چیست؟

نوشتن محتوای کاتالوگ مزایای کار با یک شرکت را توصیف می کند. کاتالوگ ها به عنوان یک استراتژی بازاریابی متقابل در بین مشاغل دارای رتبه برتر هستند. همراه با توصیف عمیق کمک ها و خدمات این شرکت، همچنین شامل عناوین قانع کننده ای برای تأثیرگذاری بر ذهن مخاطب است.

همراه با شرح عمیق کمک ها و خدمات شرکت، همچنین شامل سرفصل های قانع کننده ای برای تأثیرگذاری بر ذهن مخاطب است.آنها شامل ساختارها و مزایای استفاده از یک محصول یا خدمات صرفاً به نفع شما هستند. برای اینکه یک کاتالوگ شایسته این نام باشد، باید دارای ارزشمندترین ویژگی ها برای کارکنان فروش باشد.

به عنوان مثال، کارگران انبار باید : کد محصول، تصاویر، ابعاد، قیمت و توضیحات مختصری در مورد محصولات بدانند چون محصولات و اطلاعات جوهر هر کاتالوگ است .

اهمیت محتوای کاتالوگ

اطلاعات واضح و خلاصه ای را در مورد یک محصول و خدمات خاص ارائه شده از طرف یک شرکت ارائه می دهد. نویسنده با داشتن ویژگی های پرکار برندسازی، کاتالوگ را در تصویر و شباهت شرکت الگوبرداری می کند. هنگامی که یک کاتالوگ کیفی به ثمر می رسد، تأثیر فوق العاده آن را می توان در افزایش فروش و سود ایجاد شده مشاهده کرد.

آنها نیازها و خواسته های مخاطبان را با نوشتن محتوایی که توجه را به خود جلب می کند و ذهن ها را تحت تاثیر قرار می دهد تا با یک شرکت دست به دست شوند، برآورده می کنند.کاتالوگ ها پرمصرف ترین شکل رسانه ایی هستند که با نتایج پرباری مقرون به صرفه هستند.

تدوینگران محتوای کاتالوگ از نوشته‌ها و توضیحات کیفی و برندسازی استفاده می‌کنند تا شخصیت محصول را طولانی‌مدت و معتبر بسازند.با این حال، کاتالوگ ها حاوی اطلاعات دقیق و بدون تغییر و فریب دادن مخاطبان برای آینده بهتر شرکت هستند.

چگونه محتوای کاتالوگ بنویسید؟

  • بیایید با جزئیات بیشتر به آنها نگاه کنیم.
  • مزایا را شرح دهید. بیا با آن روبرو شویم.
  • برای مخاطبان خود بنویسید. این احتمالاً ضروری ترین نکته ای است که باید در نظر گرفته شود.
  • از تیترهای جذاب استفاده کنید.
  • با ابزارهای آنلاین بنویسید، ویرایش کنید و تصحیح کنید.
  • از صدای فعال استفاده کنید.
  • آن را ساده نگه دارید.
  • یک داستان بگویید.

نکات استراتژی محتوای کاتالوگ

بازاریابی محتوا یک راه قدرتمند برای پشتیبانی و گسترش تجارت کاتالوگ شما است. ایجاد محتوای جذاب و مرتبط به شما امکان می دهد شکاف بین بازاریابی آنلاین و آفلاین را پر کنید. محتوای مناسب به مخاطبان شما انگیزه می دهد تا کاتالوگ های شما را کشف کنند. بیایید به چند دستورالعمل برای ایجاد یک استراتژی محتوای کاتالوگ که کسب و کار شما را تقویت می کند نگاه کنیم.

هنگامی که می خواهید یک استراتژی محتوای موثر تشکیل دهید، اولین قدم این است که مخاطبان مناسب را هدف قرار دهید. مشتریانی که بیشترین بهره را از کاتالوگ شما می برند چه کسانی هستند؟ وقتی یک کاتالوگ را جمع آوری می کنید، از قبل مخاطب خاصی را در ذهن دارید. هدف شما ایجاد محتوای دیجیتالی است که بازدیدکنندگان وب سایت، دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی و سایرین را از آنچه کاتالوگ شما ارائه می دهد مطلع کند. در اینجا حقایقی وجود دارد که باید در مورد مشتریان خود بدانید:

آنها کجا زندگی می کنند؟

جمعیت آنها چگونه است؟ اینها شامل جنسیت، سن، وضعیت تأهل، حرفه، درآمد و تحصیلات می شود.

روانشناسی آنها چیست؟ جمعیت شناسی همه چیز در مورد اعداد است، اما روانشناسی عمیق تر است و شامل علایق، سبک زندگی، و ترجیحات است. ایجاد پرسونای خریدار دقیق به شما کمک می کند تا از این عوامل استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما مربوط به مواد غذایی است، مهم است که بدانید مخاطبان هدف شما عمدتا از متخصصان شهری آگاه به سلامتی تشکیل شده اند که می خواهند پس از بازگشت از محل کار، یک وعده غذایی ساده و مغذی انتخاب کنند.

درباره مشتریان خود بیشتر بدانید

شما هرگز نمی توانید اطلاعات زیادی در مورد مخاطبان خود داشته باشید. راه های خلاقانه زیادی برای جمع آوری اطلاعات ارزشمند وجود دارد. داده های خود را مطالعه کنید تجزیه و تحلیل، هم از فعالیت های آنلاین و هم از فروش محصولات، اطلاعات مهمی در مورد مشتریانتان در اختیار شما قرار می دهد. به خاطر داشته باشید که مشتریان شما همیشه در واکنش به روندهای جدید، شرایط اقتصادی و سایر عوامل مانند رقبا در حال تغییر هستند (به عنوان مثال اگر یک شرکت جدید شروع به ارائه محصولات مشابه با قیمت های پایین تر کند، ممکن است مشتریان ناگهان محصولات شما را بسیار گران ببینند).

با فالوورهای خود در ارتباط باشید

وبلاگ، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و سایر محتوای خود را برای سوالات و نظرات نظارت کنید. سوالات هیجان انگیز بپرسید. وقتی به نظرات پاسخ می دهید، مشارکت دیگران را جذاب تر می کنید.

نظرسنجی داشته باشید.

از برنامه های نظرسنجی در صفحات رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید. می توانید از طریق وب سایت و پست های رسانه های اجتماعی خود، افراد را به نظرسنجی های خود هدایت کنید. از آنجایی که شما در حال ارسال کاتالوگ برای مشتریان خود هستید، می توانید نظرسنجی ها را از طریق پست مستقیم مانند کارت پستال برای آنها ارسال کنید.

استراتژی محتوای مناسب 

شما می توانید با انتشار محتوای جذاب و مرتبط، هم در کاتالوگ های خود و هم با استفاده از پلتفرم های مختلف دیجیتال، کسب و کار کاتالوگ خود را توسعه دهید. در حالی که حجم عظیمی از محتوا وجود دارد، مردم هنوز مشتاق هستند نکات، منابع و محصولاتی را بیابند که مشکلات را حل کرده و زندگی آنها را بهبود بخشد. اگر بتوانید محتوای مفید و به موقع ارائه دهید، به مشتریان خود و همچنین کسب و کار خود کمک خواهید کرد.

استراتژی محتوا برنامه ای است که در آن از محتوا (صوتی، بصری و/یا نوشتاری) برای دستیابی به اهداف تجاری خود استفاده می کنید. یک استراتژی محتوای موفق، مخاطبان هدف شما را در هر مرحله از قیف جذب می کند و حتی پس از خرید نیز آنها را درگیر می کند.

 

 

 

 

نویسنده : تیم تولید محتوای الو کاتالوگ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *