کاتالوگ های PDF کاتالوگ های دیجیتال (محصول) هستند که در قالب PDF تحویل داده می شوند.


کاتالوگ PDF چیست ؟

کاتالوگ های PDF کاتالوگ های دیجیتال (محصول) هستند که در قالب PDF تحویل داده می شوند. در حالی که این یک راه منظم برای ارائه محصول و پیشنهادات شما است، راه بهتری برای به اشتراک گذاشتن کاتالوگ های شما وجود دارد.

نحوه ایجاد کاتالوگ PDF

مرحله 1: تمام داده های محصول خود را جمع آوری کنید. با جمع آوری اطلاعات محصول مانند ترکیب، ابعاد، توصیفات مشتری، قیمت و غیره شروع کنید.

مرحله 2: ساختار و طرح کاتالوگ را برنامه ریزی کنید.

مرحله 3: کاتالوگ محصولات خود را طراحی کنید.

مرحله 4: کاتالوگ را منتشر یا دانلود کنید.

انتشار PDF چیست؟

PDF (فرمت سند قابل چاپ) یک استاندارد باز برای تبادل اسناد است که توسط Adobe Systems در سال 1993 ایجاد شد. اگر به اسنادی نیاز دارید که در هر پلتفرمی یکسان به نظر برسند، می توانید از فرمت PDF برای ایجاد کتابچه های راهنمای قابل چاپ استفاده کنید.

فایل PDF چه چیزی را ذخیره می کند؟

اسناد PDF می توانند حاوی پیوندها و دکمه ها، فیلدهای فرم، صدا، ویدئو و منطق تجاری باشند. آنها را می توان به صورت الکترونیکی امضا کرد و با استفاده از نرم افزار رایگان Acrobat Reader می توانید به راحتی فایل های PDF را در ویندوز یا Mac OS مشاهده کنید.

هدف از کاتالوگ محصولات چیست؟

کاتالوگ محصول نوعی سند بازاریابی است که جزئیات ضروری محصول را فهرست می کند که به خریداران در تصمیم گیری برای خرید کمک می کند. این جزئیات شامل ویژگی های محصول، توضیحات، ابعاد، قیمت، وزن، در دسترس بودن، رنگ، نظرات مشتریان و موارد دیگر است.

بررسی :

وقتی صحبت از کسب و کار B2B می شود، کاتالوگ نقش مهمی ایفا می کند، اما حتی مشاغل B2C نیز می توانند بیشترین بهره را از آن ببرند. برای فروشگاه های آنلاین کاتالوگ PDF را برای افزونه ها ایجاد کرده است که به بازاریابی کاتالوگ کمک می کند. برنامه افزودنی امکان چاپ کاتالوگ پی دی اف محصولات و دسته بندی ها را از پنل مدیریت و همچنین صفحه نمایش و همچنین در چند ثانیه می دهد! یک کاتالوگ PDF به مشتریان بالقوه اجازه می دهد تا بینشی در مورد محصولات یا خدماتی که شما ارائه می دهید به دست آورند. به عنوان یک ابزار بازاریابی مقرون به صرفه، کاتالوگ PDF یک ابزار ضروری برای مشاغل آنلاین است. و افزونه این امکانات را در فروشگاه ها پیاده سازی می کند! با کاتالوگ PDF، کاتالوگ های جذاب طراحی کنید و کاتالوگ های PDF متعدد را به سرعت برای محصولات فروشگاه و دسته بندی ها ایجاد کنید!

مدیر می‌تواند تصویر پس‌زمینه جلد PDF را آپلود کند، رنگ متن را تنظیم کند، ویژگی‌های محصول را برای نمایش در کاتالوگ PDF اضافه کند، متن پاورقی را تنظیم کند و تاریخ را در سرصفحه در هر قالبی نشان دهد. ادمین می‌تواند چاپ کاتالوگ PDF را بر اساس گروه مشتری ها اجازه دهد. او می تواند محصولات را در کاتالوگ PDF بر اساس موقعیت، نام یا قیمت مرتب کند. ادمین می تواند محصولات را به صورت صعودی یا نزولی سفارش دهد. وی می تواند کاتالوگ PDF را برای نمای لیست و نمای شبکه ای از گزینه های باطن طراحی کند. همچنین، او می‌تواند محدودیتی را برای نمایش کاراکتر توضیحات تعیین کند، پیوند ادامه مطلب را نشان دهد و کدهای QP را فعال کند. او می تواند شامل کردن ویژگی های محصول در PDF را فعال کند تا آنها را در کاتالوگ PDF نشان دهد. پس از پیکربندی، دکمه چاپ کاتالوگ در صفحه دسته بندی در قسمت جلویی نمایش داده می شود. مشتری می‌تواند گزینه‌های اضافی مانند سرفصل‌های نمایش برای دسته‌ها و زیرمجموعه‌ها، صفحه عنوان و فهرست مطالب با شماره صفحه را قبل از چاپ انتخاب کند. اگر ادمین بخواهد کاتالوگ PDF را چاپ کند، می‌تواند نمایش و گزینه‌های اضافی را از صفحه دسته در باطن انتخاب کند.

فواید:

  • چندین کاتالوگ PDF را به سرعت چاپ کنید.
  • یک تصویر سفارشی برای پس‌زمینه صفحه جلد PDF تنظیم کنید
  • گزینه ای برای تنظیم رنگ متن برای کاتالوگ PDF
  • مدیر می تواند ویژگی های محصول را برای نمایش در کاتالوگ PDF اضافه کند. مطمئن شوید که گزینه گنجاندن PDF ویژگی محصول را فعال کنید تا به آنها اجازه دهید به چاپ PDF کاتالوگ اضافه شوند.
  • نمایش متن سفارشی در فوتر PDF
  • نمایش تاریخ در هدر در هر قالبی که لازم است
  • امکان چاپ کاتالوگ بر اساس گروه مشتریان را فراهم کنید
  • برای محصولات قابل تنظیم، چاپ کاتالوگ را برای همه محصولات مجاز کنید
  • ادمین می تواند محصولات را بر اساس موقعیت، نام یا قیمت به صورت PDF مرتب کند.
  • محصولات را به صورت صعودی یا نزولی در کاتالوگ PDF سفارش دهید
  • چاپ کاتالوگ در فهرست یا نمای شبکه ای

 نمایشگر را تنظیم کنید تا طراحی شبکه و نمای فهرست کاتالوگ را سفارشی کنید:

رنگ لبه / رنگ عنوان محصول / ارتفاع کادر (فقط نمایش لیست) / تعداد محصولات در هر صفحه (فقط نمای شبکه ای) / برچسب ویژگی محصول و رنگ ارزش ویژگی محصول

لینک ادامه مطلب را نمایش دهید / شرح محدودیت کاراکتر نمایش / به چاپ کدهای QR محصول برای هر دو نمای نمایش کاتالوگ اجازه می دهد

به مشتریان کمک کنید تا کاتالوگ ها را از صفحه دسته بندی چاپ کنند

به مشتریان اجازه دهید کاتالوگ PDF را با استفاده از پیکربندی زیر به سرعت چاپ کنند:

فهرست یا نمای شبکه ای نمای کاتالوگ PDF / گزینه چاپ عناوین دسته و زیر شاخه محصول را علامت بزنید

تیک گزینه چاپ عنوان و صفحه جلد در کاتالوگ PDF را بزنید / گزینه چاپ شماره صفحات با فهرست مطالب را علامت بزنید

چاپ کاتالوگ PDF را از صفحه ویرایش دسته در پنل مدیریت پس از انتخاب نمای کاتالوگ PDF و گزینه های اضافی برای نمایش در PDF آسان می کند.

ایجاد کاتالوگ PDF

با پلتفرم تجارت الکترونیک B2B  خود، شما و نمایندگان فروش خود می توانید به راحتی و به سرعت یک کاتالوگ دیجیتالی محصول را در قالب PDF ایجاد کرده و آن را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید. بیایید ببینیم چگونه کاتالوگ PDF خود را ایجاد کنیم، ظاهر را سفارشی کنیم و پیام های خطا را عیب یابی کنیم.

برای تولید کاتالوگ محصولات دیجیتال خود، این مراحل را کامل کنید:

مرحله 1. برای دیدن  کاتالوگ PDF در داشبورد مدیریت خود بروید.

مرحله 2. آنچه را که می خواهید در کاتالوگ PDF خود قرار دهید را انتخاب کنید. می‌توانید دسته‌های محصول خاص و لیست قیمت‌هایی را که می‌خواهید نمایش دهید انتخاب کنید. همچنین می‌توانید بر اساس نام تجاری، وضعیت محصول یا در دسترس بودن محصولات را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید محصولات فردی را انتخاب کنید. در اینجا همچنین می توانید انتخاب کنید که برای چه مشتریانی می خواهید کاتالوگ PDF ایجاد کنید (اگر قصد دارید کاتالوگ های جداگانه برای مشتریان یا گروه های مشتری مختلف ایجاد کنید). در نهایت، می توانید تصمیم بگیرید که کدام ویژگی محصول را در زیر هر محصول در کاتالوگ خود نمایش دهید.

بیایید به گزینه هایی که در این صفحه با آنها برخورد می کنید نگاه کنیم:

دسته ها: برای صادر کردن همه دسته ها به کاتالوگ PDF خود، یکی را انتخاب کنید و سپس از Control+A / Command+A برای انتخاب همه استفاده کنید. برای انتخاب دسته بندی محصولاتی که می خواهید در کاتالوگ PDF خود قرار دهید، از Control+Click / Command+Click برای انتخاب چندین دسته استفاده کنید.

برندها : با استفاده از Control+Click/Command+Click برندهای خاصی را انتخاب کنید. در غیر این صورت، کاتالوگ PDF شما شامل تمام مارک های موجود خواهد بود

گروه بر اساس نام تجاری : این کادر را علامت بزنید تا محصولات خود را به صورت گروه بندی شده بر اساس برند در کاتالوگ PDF خود به نمایش بگذارید

لیست قیمت : لیست قیمتی را که می خواهید برچسب قیمت ها در کاتالوگ PDF ما نمایش داده شود را انتخاب کنید

مشتری : برای ایجاد یک کاتالوگ PDF برای یک مشتری خاص، نام او را در این قسمت تایپ کنید

وضعیت محصول : برای نمایش تمام وضعیت های محصول در کاتالوگ دیجیتال خود، هیچ گزینه ای را که در این کادر مشخص شده است انتخاب نکنید. از Control+Click/Command+Click استفاده کنید. برای انتخاب وضعیت محصول خاصی که می خواهید در کاتالوگ PDF خود قرار دهید

فقط محصولات با تخفیف :  این کادر را علامت بزنید تا فقط محصولاتی که تخفیف دارند در کاتالوگ دیجیتالی شما لحاظ شود

مخفی کردن قیمت ها : این گزینه را برای مخفی کردن قیمت محصولات از کاتالوگ PDF خود علامت بزنید

مرتب سازی : بر اساس انتخاب از منوی کشویی چگونه محصولات خود را در کاتالوگ PDF خود مرتب کنید (به عنوان مثال، نام محصول یا SKU محصول). این گزینه محصولات را بر اساس نام یا SKU آنها به ترتیب حروف الفبا یا صعودی مرتب می کند. توجه داشته باشید که به طور پیش فرض محصولات شما به ترتیب حروف الفبا در کاتالوگ شما نمایش داده می شود

نمایش مسیر دسته کامل در عنوان : این کادر را علامت بزنید تا مسیر دسته بندی کامل را در کاتالوگ دیجیتالی خود لحاظ کنید (به عنوان مثال، مردانه > پیراهن). در غیر این صورت، کاتالوگ PDF فقط عنوان دسته محصول را نمایش می دهد .

نمایش وضعیت محصول :  این گزینه را برای نمایش وضعیت یک محصول در زیر تصویر محصول در کاتالوگ دیجیتال خود علامت بزنید

نمایش توضیحات محصول : برای نمایش توضیحات محصول در کاتالوگ PDF خود، این کادر را علامت بزنید. به یاد داشته باشید که برای هر یک از محصولات خود، توضیحات محصول را به قسمت «توضیحات PDF» در منوی Product >Advanced اضافه کنید.

نمایش مقدار موجود : این گزینه را علامت بزنید تا مقدار موجود موجود در انبار برای هر یک از محصولات شما نشان داده شود

نمایش حداقل مقدار : اگر حداقل مقدار سفارش را برای محصولات خود تعیین کرده اید و می خواهید آن را در کاتالوگ PDF خود نمایش دهید، این کادر را علامت بزنید

نمایش تخفیف های دقیق محصول : اگر برای یک محصول تخفیف های متعددی در نظر گرفته اید، این گزینه را علامت بزنید. به یاد داشته باشید که در صورت انتخاب این گزینه تنها حداکثر تا سه مورد از این تخفیف ها در زیر تصویر محصول نشان داده می شود

نمایش MSRP : اگر می‌خواهید قیمت خرده‌فروشی پیشنهادی سازنده در کاتالوگ PDF شما نشان داده شود، این کادر را علامت بزنید.

نمایش لینک سفارش سریع : برای افزودن پیوند “سفارش سریع” به هر محصول در کاتالوگ PDF خود، این گزینه را علامت بزنید. هنگامی که مشتریان شما روی پیوند کلیک می کنند، صفحه محصول خاص در فروشگاه B2B Wave شما باز می شود

هر صفحه : تعداد محصولاتی را که می خواهید در کاتالوگ PDF خود نمایش دهید از منوی کشویی انتخاب کنید: 20 (4×5)، 9 (3×3)، 6 (2×3)، و 4 (2×2). این گزینه ها به شما امکان می دهد تصاویر بزرگتر یا کوچکتری از محصولات خود را در کاتالوگ دیجیتال خود نشان دهید. لطفا توجه داشته باشید که ما گزینه 9 (3×3) را توصیه می کنیم

محصولات را انتخاب کنید : برای گنجاندن تنها محصولات خاص در کاتالوگ PDF خود، نام یا SKU را در قسمت محصول وارد کنید. برای اضافه کردن محصولات بیشتر روی «افزودن محصول» کلیک کنید و با کشیدن و رها کردن آن‌ها به ترتیب دلخواه خود، آنها را دوباره مرتب کنید.

مرحله 3. پس از انتخاب خود، روی “Generate PDF” کلیک کنید. کاتالوگ دیجیتال شما در عرض چند ثانیه آماده می شود و می توانید آن را در دستگاه های خود ذخیره کنید.

برای سفارشی کردن کاتالوگ PDF خود، این مراحل را کامل کنید:

مرحله 1. به منوی تنظیمات > نمایه در داشبورد مدیریت خود بروید و روی برگه “ظاهر” کلیک کنید.

مرحله 2. به “تنظیمات کاتالوگ PDF” بروید. در اینجا، می توانید لوگوی خود را آپلود کنید، که در گوشه سمت چپ بالای هر صفحه کاتالوگ از طریق “آرم کاتالوگ” ظاهر می شود. همچنین می‌توانید جلدی برای کاتالوگ خود در قسمت «جلد کاتالوگ» آپلود کنید که صفحه اول کاتالوگ شما خواهد بود. توجه داشته باشید که ابعاد بهینه برای کاور 2480 در 2918 پیکسل است.

مرحله 3. رنگی را انتخاب کنید که عناوین دسته بندی محصولات در کاتالوگ شما از طریق “فیلد رنگ دسته PDF” ظاهر می شود و رنگ را برای حاشیه طرح مشخص کنید که در اطراف هر محصول با “رنگ حاشیه تصویر PDF” نمایش داده می شود. برای افزودن پیوندی به فروشگاه آنلاین B2B خود به کاتالوگ های PDF خود، گزینه «برای سفارش کلیک کنید» را در برگه «ظاهر» علامت بزنید.

مرحله 4. برای حفظ انتخاب های خود، روی “ذخیره” کلیک کنید.

عیب یابی پیام های خطا

ممکن است هنگام تلاش برای ایجاد یک کاتالوگ PDF با مشکلاتی روبرو شوید. بیایید پیام های خطای معمولی را که ممکن است ظاهر شوند بررسی کنیم و ببینیم برای رفع آنها چه کاری می توانید انجام دهید.

پیام: «متاسفم! به نظر می رسد مشکلی پیش آمده است.»

چه باید کرد: ممکن است از قالب اشتباهی برای لوگو یا جلد PDF خود استفاده کنید. تصویر خود را به PNG یا JPEG تبدیل کنید و دوباره سعی کنید آنها را آپلود کنید.

پیام: “هیچ محصولی یافت نشد. لطفاً مطمئن شوید که دسته‌ها یا محصولات خصوصی نیستند یا مشتری را از لیستی که به محصولات دسترسی دارد انتخاب کنید.»

چه باید کرد: دلایل مختلفی برای ظاهر شدن این پیام وجود دارد. بررسی کن اگر:

شما گزینه “نمایش فقط محصولات با تخفیف” را انتخاب کرده اید اما هیچ محصولی با تخفیف ندارید. این گزینه را بردارید و دوباره سعی کنید کاتالوگ خود را ایجاد کنید.

شما فقط یک «دسته والد» را انتخاب کردید. اگر دسته والد دارای زیرمجموعه است، باید دسته والد و زیرمجموعه های آن را انتخاب کنید.

برخی از محصولات شما متعلق به یک گروه حریم خصوصی هستند. در قسمت “مشتری”، نام مشتری متعلق به این گروه حریم خصوصی را وارد کنید و سعی کنید دوباره کاتالوگ PDF خود را ایجاد کنید. این محصولات باید در فایل جدید ظاهر شوند. دسته بندی محصولات این محصولات خصوصی هستند. برای ایجاد کاتالوگ دیجیتالی خود، این دسته بندی محصولات را به طور موقت عمومی کنید.

 

 

 

نویسنده : تیم تولید محتوای الو کاتالوگ 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *