گام های اصلی تولید محتوا _ آنالیز و بررسی

گام های اصلی تولید محتوا _ آنالیز و بررسی


آنالیز تولید محتوا در رسانه های اجتماعی

هدف مطالعه حاضر بررسی این است که چگونه بازاریابان تجارت به کسب و کار (B2B) می توانند بر تولید محتوا در رسانه های اجتماعی تأثیر بگذارند. ابزارهای رسانه های اجتماعی به دلیل نقش روابط شخصی و تعاملات در این بازارها به یک جزء جالب از بازاریابی B2B تبدیل می شوند. با این حال، تحقیقات از دیدگاه بازاریابی B2B به تولید محتوای رسانه های اجتماعی نزدیک نشده است.

طراحی/روش/رویکرد

ابزارهای رسانه های اجتماعی به دلیل نقش روابط شخصی و تعاملات در این بازارها به یک جزء جالب از بازاریابی B2B تبدیل می شوند. با این حال، تحقیقات از دیدگاه بازاریابی B2B به تولید محتوای رسانه های اجتماعی نزدیک نشده است. مطالعه حاضر بررسی می کند که چگونه بازاریابان B2B می توانند بر تولید محتوا در رسانه های اجتماعی تأثیر بگذارند.

این مقاله پیشنهاد می‌کند که شرکت‌های B2B که در رسانه‌های اجتماعی به عنوان بخشی از تلاش‌های بازاریابی خود درگیر می‌شوند، باید نقش‌ها و فعالیت‌های کاربران مختلف را که به کاربران داخلی و خارجی مختلف هدایت می‌شوند، به دقت در نظر بگیرند. شرکت‌های B2B می‌توانند مستقیماً با افزودن محتوای جدید، شرکت در بحث‌ها و حذف محتوا از طریق حساب‌های کاربری شرکتی و کنترل رفتار رسانه‌های اجتماعی کارکنان و یا به طور غیرمستقیم با آموزش کارکنان برای ایجاد محتوای دلخواه و انجام فعالیت‌های بازاریابی که سایر کاربران را برای ایجاد محتوا تحت تأثیر قرار می‌دهند، بر تولید محتوا در رسانه‌های اجتماعی تأثیر بگذارند. محتوایی که برای شرکت مطلوب است.

فرآیند تولید محتوا چگونه است؟

تولید محتوا فرآیند توسعه و ایجاد دارایی های بصری یا نوشتاری است، مانند ویدیوها، کتاب های الکترونیکی، پست های وبلاگ، کاغذهای سفید یا اینفوگرافیک ها. این اصطلاح ممکن است در معنای گسترده ای مفید باشد، اما واقعیت این است که جزئیات تولید محتوا بسته به نوع محتوا بسیار متفاوت است.

بازاریابی محتوا را چگونه تحلیل می کنید؟

رقبای اصلی خود را فهرست کنید.
مخاطب هدف آنها را پیدا کنید.
معیارهای سئوی آنها را تجزیه و تحلیل کنید.
محتوای آنها را مرور کنید.
مقایسه کنید.

ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی فرآیند ایجاد محتوای نوشتاری، عکاسی، گرافیک و ویدئو برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی است.

Analysis
Analysis

مراحل تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی 

مرحله 1: تعریف مسئله و اهداف تحقیق را توسعه دهید.
مرحله 2: عبارات کلیدی جستجو را شناسایی کنید.
مرحله 3: منابع داده رسانه های اجتماعی را شناسایی کنید.
مرحله 4: سازماندهی داده ها.
مرحله 5: تجزیه و تحلیل داده ها .
مرحله 6: یافته ها را ارائه دهید.
مرحله 7: محدودیت ها را مشخص کنید.
مرحله 8: استراتژی.

تولید محتوای رسانه های اجتماعی اساس هر استراتژی رسانه های اجتماعی است. بدون محتوا، چیزی برای پست کردن، لایک کردن، اشتراک گذاری یا تجزیه و تحلیل وجود ندارد – و تبلیغ محصولات یا خدمات به صورت آنلاین غیرممکن است. ایجاد محتوا برای رسانه های اجتماعی می تواند هر چیزی باشد، از نوشتن یک کپشن جذاب تا طراحی یک کمپین اجتماعی یکپارچه بزرگ با یک تیم بزرگ و چندین تأثیرگذار.برای هر یک از این گزینه‌ها یا هر چیزی در بین آن‌ها، به یک استراتژی بازاریابی محتوا برای توسعه مؤثر محتوای عالی و ابزارهای تولید محتوا برای انجام کارآمد نیاز دارید. ما در این پست شما را در تمام این موارد راهنمایی می کنیم.

تولید محتوا چیست؟

تقریباً هر چیزی می تواند محتوا باشد، از پست های وبلاگ گرفته تا TikToks گرفته تا کاغذهای سفید و حتی کتاب. اساساً محتوا هر چیزی است که اطلاعات یا سرگرمی را فراهم کند. برای بازاریابان و برندها، تولید محتوا راه مهمی برای ایجاد و حفظ روابط با مشتریان بالقوه است.بیایید به تمام عناصر بالقوه ای که می توانند در تبدیل ایده های شما به محتوای ویژه برای رسانه های اجتماعی دخیل باشند نگاه کنیم.

تولید محتوای شبکه های اجتماعی چیست؟

محتوای رسانه‌های اجتماعی باید در محدوده‌های تعیین‌شده برای تعداد کاراکترها، اندازه‌های تصویر و طول ویدیو قرار بگیرند. شما باید ارزش زیادی را در یک فضای بسیار کوچک جمع کنید.همچنین مهم است که توجه داشته باشید که تولید محتوای رسانه های اجتماعی بسیار تعاملی تر از سایر اشکال تولید محتوا است. شما محتوا را در حباب ایجاد نمی کنید. چه محتوای تولید شده توسط کاربر را برجسته کنید، چه یک TikTik Stitch ایجاد کنید یا از صدای پرطرفدار برای راهنمایی ایده های محتوای خود استفاده کنید، بخشی از یک اکوسیستم بزرگتر هستید.
در اینجا برخی از عناصر دخیل در تولید محتوای رسانه های اجتماعی آورده شده است. (ما در بخش بعدی به نحوه عملکرد همه این نقش ها برای شکل دادن به استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی شما عمیق تر خواهیم پرداخت.)

تحقیق: بررسی آخرین گرایش‌های رسانه‌های اجتماعی و استفاده از گوش دادن اجتماعی و تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی برای دریافت حسی از نوع محتوایی که مخاطبان اجتماعی شما می‌خواهند.

نوشتن: قرار دادن کلمات بر روی صفحه – از سرفصل ها و متن های همپوشانی ویدیویی تا کپی برای پست های طولانی تر در فیس بوک یا لینکدین.

عکاسی/فیلمبرداری: گرفتن عکس و/یا فیلم ویدئویی، مانند عکس محصول یا تورهای پشت صحنه. این می تواند شامل تجهیزات حرفه ای باشد، اما بسته به نیاز شما، می توان آن را با گوشی هوشمند نیز انجام داد.

ویرایش ویدیو: کامپایل کردن کلیپ ها در یک محصول نهایی.

طراحی گرافیکی: ترکیب کلمات و گرافیک ها در قالب یک میم، اینفوگرافیک، جلد برجسته یا هر تصویر دیگری که در رسانه های اجتماعی استفاده می کنید.

Analysis of content production
Analysis of content production

تحقیقات خود را انجام دهید

هر فرآیند خوب با تحقیق شروع می شود. مطمئناً، همه چیز محتوا است، اما این بدان معنا نیست که شما فقط می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید در کانال‌های اجتماعی خود پست کنید و آن را یک روز صدا کنید. قبل از شروع به تولید محتوا، باید بدانید که چه نوع محتوایی با مخاطبان یا مخاطبان هدف بالقوه شما طنین انداز می شود.اگر در حال حاضر در کانال های اجتماعی خود دنبال کننده خوبی دارید، می توانید با تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی خود شروع کنید. اینها به شما کمک می‌کنند بفهمید که چه چیزی برای شما کار می‌کند، تا بتوانید این موفقیت را مدل کنید.
اما اجتماعی به سرعت تغییر می کند، بنابراین نمی توانید تحقیقات خود را به حساب های متعلق به خود محدود کنید. گوش دادن اجتماعی راه خوبی برای درک آنچه در صنعت شما اتفاق می‌افتد و زمانی که مردم در مورد کسب و کار شما در رسانه‌های اجتماعی صحبت می‌کنند، در مورد آن صحبت می‌کنند.
در نهایت، به هشتگ ها، موضوعات و صداهای پرطرفدار توجه داشته باشید. لزوماً نمی‌خواهید از هر روندی که پیش می‌آید بپرید، اما ایده‌های خوبی برای ایجاد محتوای دیجیتالی پیدا خواهید کرد که ممکن است به محتوای شما کمک کند تا تعامل بیشتر و دسترسی گسترده‌تری داشته باشد.
هدف گذاری کنیدنوع محتوایی که ایجاد می‌کنید بر اساس آنچه می‌خواهید به آن دست پیدا کنید، متفاوت است. به عنوان مثال، تماس شما برای اقدام برای یک پست فروش با پستی که برای ایجاد آگاهی و تعامل از برند طراحی شده است، کاملاً متفاوت خواهد بود.

طوفان فکری خلاقانه داشته باشید

چه یک فروشگاه تک نفره باشید و چه یک تیم اجتماعی بزرگ دارید، کمی وقت بگذارید تا ایده‌های خود را روی تخته سفید بیاورید. (مهم نیست که وایت برد واقعی تحت اللفظی باشد یا استعاری، فقط این که همه ایده های خود را در یک مکان جمع آوری کنید). این زمان “بدون ایده بد” است. همه افراد در تیم شما تجربیات منحصر به فردی در زمینه اجتماعی دارند، چه از نظر شخصی و چه از نظر حرفه ای، که ایده ها و انتظارات محتوایی آنها را مشخص می کند. اجازه دادن به همه برای اشتراک‌گذاری آزادانه، همه آن دانش را به اعتماد مغز مشترک شما می‌آورد، جایی که می‌تواند به کمپین‌های محتوای اجتماعی با کیفیت بالا تبدیل شود.

نقش ها را تعیین کنید

تمام اجزای تولید محتوای رسانه های اجتماعی را که در بالا به آنها اشاره کردیم، به خاطر دارید؟ اگر تا به حال اعضای تیم را برای هر یک از آن وظایف تعیین نکرده اید، زمان انجام این کار اکنون است.همچنین زمان آن فرا رسیده است که یک فرآیند تایید رسانه های اجتماعی را راه اندازی کنید، تا همه بفهمند که کارشان در کجای تصویر کلی قرار می گیرد و چگونه ضرب الاجل آنها بر بقیه اعضای تیم تاثیر می گذارد.
اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، ممکن است کسی را نداشته باشید که به او نقشی را اختصاص دهید. وحشت نکنید! به یاد داشته باشید، همه چیز راضی است. مطمئناً می توانید با ایجاد تمام محتوای خود به تنهایی شروع کنید. لازم نیست پیچیده باشد یا زمان زیادی را از شما بگیرد.
حتی تیم های بزرگ هم مجبور نیستند همه کارها را خودشان انجام دهند. این زمان خوبی است تا به این فکر کنید که آیا می‌خواهید برخی از وظایف تولید محتوای دیجیتال را به نویسندگان یا طراحان آزاد واگذار کنید. همچنین باید به این فکر کنید که چگونه محتوای تولید شده توسط کاربر را منبع و ترکیب کنید و چگونه محتوای انتخاب شده را در استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود بگنجانید.
در نهایت، در نظر بگیرید که آیا می‌خواهید با تولیدکنندگان محتوای خارجی که به اینفلوئنسرها معروف هستند کار کنید یا خیر. این می تواند برای یک کمپین خاص یا یک رابطه مداوم باشد.

یک تقویم محتوا بسازید

یک تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی به شما امکان می‌دهد ترکیب محتوای خود را در کانال‌های اجتماعی برنامه‌ریزی کنید، بنابراین بیشترین ارزش را از تلاش‌های تولید محتوای دیجیتال خود دریافت می‌کنید.ما یک الگوی تقویم محتوا ایجاد کرده ایم تا به شما در برنامه ریزی نحوه استفاده از منابع محتوا در حساب های اجتماعی خود کمک کند. به عنوان مثال، بگویید که می خواهید ترافیک اجتماعی را به یک پست وبلاگ جدید هدایت کنید.

محتوای خود را برنامه ریزی کنید

هنگامی که تقویم محتوای خود را پر کردید، زمان آن است که محتوای خود را برای انتشار تنظیم کنید. مطمئناً، می توانید هر پست را به صورت دستی در زمان تعیین شده ارسال کنید، اما این یک اتلاف وقت بزرگ است که شما را مجبور می کند اشتباهات ساده ای مانند اشتباهات تایپی و لینک های خراب را مرتکب شوید.زمان‌بندی محتوا از قبل به شما یک نمای هم‌زمان از طرح محتوای خود می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد تا همه جزئیات را دوباره بررسی کنید. همچنین با فشرده کردن زمانی که صرف انتشار محتوا در یک بلوک می کنید، به جای اینکه مجبور باشید کار خود را در طول روز قطع کنید، گردش کار شما را ساده می کند.

کتابخانه محتوای خود را بسازید

نیازی به ایجاد هر قسمت از محتوای اجتماعی از ابتدا نیست. در شلوغ ترین روزهایتان، از خود به خاطر آینده نگری برای ایجاد یک کتابخانه محتوا تشکر خواهید کرد.هر پست اجتماعی موفقی را می توان به قالبی برای پست های بعدی تبدیل کرد. شما همچنین می توانید تصاویر تایید شده را به کتابخانه محتوای خود اضافه کنید، خواه این تصاویر در داخل ایجاد شده باشند یا از منابع بدون حق امتیاز به دست آمده باشند.همانطور که کتابخانه محتوای شما رشد می کند، گزینه های بیشتری برای ایجاد محتوای اجتماعی جدید بدون ایجاد مجدد چرخ خواهید داشت.

نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید

فرآیند تولید محتوا به همان جایی که شروع شد به پایان می رسد. نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی موثر بوده و چه چیزی مفید نیست، و از یافته های خود برای هدایت تحقیقات و برنامه ریزی خود برای انجام کارهای بعدی استفاده کنید.چند هدف جدید تعیین کنید و همه آن را دوباره انجام دهید.

آنالیز تولید محتوا
آنالیز تولید محتوا

نویسنده : تیم تولید محتوای الو کاتالوگ 

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *