مجلات دیجیتال ابزار مفید و انعطاف پذیری را برای کارشناسان بازاریابی امروزی هستندکه بهترین ترکیب را ایجاد می کنند. و محتوای دیجیتال را به طور منظم به مخاطبان خود ارائه می دهند.

مجلات دیجیتال ابزار مفید و انعطاف پذیری را برای کارشناسان بازاریابی امروزی هستندکه بهترین ترکیب را ایجاد می کنند. و محتوای دیجیتال را به طور منظم به مخاطبان خود ارائه می دهند.


مجله دیجیتال

یک مجله دیجیتال که به عنوان مجله الکترونیکی نیز شناخته می شود، بسیار شبیه به همتای چاپی خود است، اما به جای چاپ روی کاغذ، در قالب دیجیتال منتشر می شود. می توان آن را در رایانه خواند، بنابراین یک مجله دیجیتال می تواند از فناوری دیجیتال استفاده کند و انیمیشن ها و پیوندهایی را در مجله اضافه کند تا آن را آموزنده تر یا از نظر زیبایی شناختی بهتر کند. هزینه چاپ حذف شده و قیمت چاپ بسیار کاهش می یابد، بنابراین اکثر مجلات دیجیتال به همان میزان تبلیغاتی که مجلات چاپی نیاز ندارند. برخی از مجلات دیجیتال دارای مجوز چاپ یک بار برای کسانی هستند که مجلات کاغذی را ترجیح می دهند، اما این همیشه درست نیست و شخصی می تواند ناخودآگاه قانون کپی رایت را با چاپ مجله الکترونیکی زیر پا بگذارد.

مجلات دیجیتال و مجلات چاپی سنتی تفاوت چندانی با هم ندارند. هر دو نوع معمولا تیمی از نویسندگان، ویراستاران و طراحان دارند. هر دو موضوع خاصی را دنبال می کنند که می تواند تقریباً هر چیزی باشد. و می توانند با جذب خوانندگان وفادار درآمد کسب کنند. بزرگترین تفاوت بین این دو رسانه ای است که مجله از طریق آن ارائه می شود. از این تفاوت، بسیاری از تفاوت های کوچکتر دیگر نیز آشکار می شود.

یک مجله چاپی نمی تواند شامل پیوندی باشد که خواننده برای بازدید از یک وب سایت کلیک می کند، اما یک مجله دیجیتال می تواند. نشریات دیجیتال همچنین می‌توانند شامل انیمیشن‌ها و انواع فایل‌های دیگر، مانند کدهای منبع یا فایل‌های تصویری برای دانلود باشند که نسخه چاپی آن نمی‌تواند بازتولید کند. این به مجله‌های الکترونیکی امکان تعاملی بودن را می‌دهد، اما برخی از نشریات الکترونیکی این ویژگی‌ها را شامل نمی‌شوند، یا به این دلیل که طراحان دانش کافی برای ساخت انیمیشن ندارند یا به این دلیل که می‌خواهند روی شبیه‌بودن به یک مجله چاپی تمرکز کنند.

مجلات دیجیتال نیازی به چاپ ندارند، که این یکی از هزینه های اصلی مربوط به اجرای یک مجله است، بنابراین مجلات الکترونیکی معمولا هزینه های سربار بسیار کمتری دارند. این می‌تواند برای بسیاری از نویسندگان و ویراستارانی که می‌خواهند مجله بسازند اما نمی‌توانند از حمایت مالی برای تهیه نسخه چاپی برخوردار شوند، انجمنی فراهم کند. در عین حال، طراحان ممکن است به دستمزد بالاتری نیاز داشته باشند، زیرا می‌توان به کار بیشتری برای آماده‌سازی مجله دیجیتال برای انتشار نیاز داشت.

مجلات دیجیتال ابزار مفید و انعطاف پذیری را برای کارشناسان بازاریابی امروزی ارائه می دهند که بهترین ترکیب را ارائه می دهند. راحتی و سرعت دیجیتال به عمق و قدرت مجلات پیوست می دهد. آنها را می توان به عنوان بستری برای ارائه محتوای دیجیتال به طور منظم به مخاطبان تعریف کرد.

اینکه این محتوا دقیقاً چه شکلی به خود می گیرد، نحوه انتشار منظم و شروع و پایان عرضه، همگی روان هستند. آنها به ویژه برای حفظ در هنگام برقراری ارتباط با یک مخاطب خاص ارزشمند هستند. اعضاء، مشتریان مستقر کسب‌وکارها، سازمان‌های تجاری، فارغ‌التحصیلان، نیروهای کار و حتی گروه‌های غیررسمی علاقه‌مند همگی می‌توانند به طور مؤثری در دسترس باشند، در حالی که ماهیت دیجیتالی مجلات رشد ارگانیک را برای مخاطبان گسترده‌تری نیز تشویق می‌کند.

استراتژی محتوا درمجلات دیجیتال

باید در مورد نحوه پشتیبانی مجلات دیجیتال از سایر فعالیت های بازاریابی محتوا در نظر گرفته شود. یکی از مزایا این است که آنها برند شما را حفظ می کنند و ساختاری آشنا به خوانندگان شما ارائه می دهند که به ویژه در صورتی مفید است که از یک عنوان چاپی به خوبی تثبیت شده فاصله بگیرید.

البته، وقتی نوبت به بازاریابی مجلات دیجیتال می‌رسد، رویکرد منفعلانه کار نخواهد کرد و مجله دیجیتالی شما باید با انبوهی از محتوای دیجیتال دیگر رقابت کند. برای موفقیت، باید با USP برند شما هماهنگ باشد. چه چیزی را پیشنهاد می کنید که بقیه نمی دهند؟ شما طبیعتاً می خواهید این موضوع را از نزدیک بررسی کنید و بفهمید که چگونه این نیازهای مخاطبان شما را برآورده می کند و در عین حال با الزامات برند شما مطابقت دارد.

استفاده از کانال های ارتباطی برند شما نیز ضروری است. برای مثال، اگر یک مجله دیجیتال با به‌روزرسانی‌های فصلی ایجاد می‌کنید، یک استراتژی ارتباطی چند پلتفرمی برای اطلاع رسانی به مردم در مورد آن ضروری است. هرگز تصور نکنید که مخاطبان شما فقط به یاد می آورند که محتوای جدید در هر روز وارد می شود زیرا تقریباً مطمئناً این کار را نخواهد کرد. همچنین لازم است به یاد داشته باشید که بسیاری از افراد اعلان‌های فشاری را غیرفعال می‌کنند، بنابراین تنها اتکا به آن‌ها نیز ایده‌آل نیست.

یک کمپین بازاریابی برای اعلام هر نشریه جدید تا زمانی که ریتم یا روال آن برای مخاطبان ایجاد نشود، اهمیت ویژه ای دارد. همانطور که جس بنت از دیالوگ در مقاله خود به انواع بازاریابی وفاداری اشاره کرد، این یک واقعیت شناخته شده است که پرورش پایگاه مشتریان فعلی شما آنها را تشویق می کند که بیشتر با برند شما خرج کنند و راحت تر از جذب مشتریان جدید است. هاروارد بیزینس ریویو متوجه شد که برای کسب و کارها برای به دست آوردن یک مشتری جدید بین 5 تا 25 برابر بیشتر از فروش به یک مشتری موجود هزینه دارد.

 انواع مجلات دیجیتالی برای ایجاد از طریق پلتفرم آنلاین :

تجربیات تعاملی/ پیوند زنده HTML5

بهترین و تاثیرگذارترین نوع مجله دیجیتال، مجله ای است که یک تجربه تعاملی ارائه می دهد. چه به عنوان یک وب سایت، صفحه فرود یا به عنوان یک لینک زنده ایجاد شده است . با ایجاد یک تجربه تعاملی، مجله دیجیتال شما می تواند شامل ویدئو، انیمیشن، پنجره های بازشو و لینک هایی برای پیمایش داخلی یا خارجی باشد. این ویژگی ها هر مجله دیجیتالی را از رقبا متمایز می کند.هنگامی که یک مجله دیجیتال تعاملی ایجاد می کنید، آن را به عنوان یک لینک زنده برای دسترسی رایگان به اشتراک بگذارید یا از آن به عنوان آهنربا استفاده کنید، بنابراین ارزش استراتژی بازاریابی محتوای خود را به طور تصاعدی اضافه کنید.

نکته :

نحوه ایجاد یک PDF تعاملی / PDF های تعاملی یا ثابت

مجلات PDF یا ایستا یا تعاملی هستند. در ابتدا، آنها فایل های پی دی اف ایستا بودند که از طریق ایمیل یا اشتراک گذاری فایل دانلود و به اشتراک گذاشته می شدند. امروزه فایل‌های PDF با گنجاندن عناصری که توجه را جلب می‌کنند و خوانندگان را برای مشارکت تشویق می‌کنند تعاملی و جذاب هستند. همانطور که ممکن است حدس بزنید، PDF های تعاملی بی نهایت بهتر از PDF های ثابت هستند، به خصوص برای مجلات دیجیتال. یک پی دی اف استاتیک به جز محتوا، هیچ ارزش اضافی برای خواننده به ارمغان نمی آورد.

پی‌دی‌اف کلاسیک به دلیل تکامل تکنولوژی، درخشش خود را از دست داده است. اگر برای مشاهده واکنشگرا بهینه نشده باشند، خواندن PDFها، به ویژه آنهایی که ثابت هستند، در دستگاه های تلفن همراه دشوار است. اگر به فکر ایجاد یک مجله دیجیتال PDF هستید، به نفع شماست که از گزینه تعاملی استفاده کنید.

فلیپ بوک

یک گزینه اضافی برای مجلات دیجیتال این است که هر شماره را به عنوان یک کتاب تلنگر به اشتراک بگذارید. سبک اصلی فلیپ بوک دیجیتال برای مشاهده روی دسکتاپ طراحی شده بود و خواندن آن در دستگاه های تلفن همراه بسیار دشوار بود. این موضوع در سال‌های اخیر تغییر کرده است، و پلتفرم‌های ایجاد flipbook گزینه‌های موبایل را به مجموعه‌های انتشارات خود اضافه کردند. به عنوان مثال، Issuu به عنوان یک پلت فرم ساده فلیپ بوک شروع به کار کرد و اکنون راه حل های انتشار دیجیتالی را برای موبایل و رسانه های اجتماعی ارائه می دهد. شما به سادگی یک فایل PDF را آپلود می کنید و Issuu بقیه موارد را بر عهده می گیرد. تنها نقطه ضعف این سبک مجله دیجیتال عدم تعامل است.

برنامه های موبایل

در ابتدا، مجلات دیجیتال موبایل جایگزین تعاملی برای PDF های ثابت بودند. اما با پیشرفت فناوری، راه‌حل‌های دیگری برای ایجاد مجلات دیجیتالی ظاهر شدند و مدیریت نشریات را آسان‌تر کردند. به همین دلیل است که شروع یک سفر مجله دیجیتال با یک برنامه تلفن همراه معمول نیست – زمان و نگهداری زیادی را می طلبد. بهترین زمان برای ادغام نسخه برنامه تلفن همراه مجله دیجیتال زمانی است که نسخه دسکتاپ از قبل وجود داشته باشد و پایگاه خوانندگان قابل توجهی وجود داشته باشد. وقتی نسخه برنامه آماده شد، آن را به عنوان گزینه دیگری به خوانندگان موجود خود ارائه دهید. اطمینان حاصل کنید که رابط کاربری را برای اندروید و iOS طراحی کرده اید تا هیچ یک از خوانندگان خود را مستثنی نکنید. یک نماد برنامه به یاد ماندنی ایجاد کنید تا به راحتی آن را در صفحه گوشی پیدا کنید.

سبک وبلاگ

آخرین مجله دیجیتالی در لیست ما، مجله ای است که شبیه یک وبلاگ است. اما اشتباه نکنید؛ تنها شباهت با وبلاگ، طرح بصری مقالات است. حتی اگر از نظر قالب بندی به یکدیگر شباهت داشته باشند، وبلاگ ها و مجلات به سبک وبلاگ از نظر محتوا متفاوت هستند. مقالات مجلات بیشتر به سبک ژورنالیستی هستند تا نوشته های وبلاگ. پیمایش بیشتر شبیه یک مجله است تا یک وبلاگ، با مقالاتی که در شماره ها دسته بندی شده اند. مزیت ظاهر کردن مجله شما به صورت وبلاگ این است که خواندن و مرور آن آسان است. خوانندگان با طرح بندی احساس راحتی خواهند کرد. با این اوصاف، می‌توانید شخصیتی را به طراحی اضافه کنید تا ساختار منحصربه‌فردتر شود.

چگونه یک مجله دیجیتال بسازیم :

مرحله 1: برای مجله دیجیتال خود هدف تعیین کنید

اولین گام، درست مانند هر پروژه بیرونی در استراتژی محتوای شما، تعیین هدف برای مجله دیجیتالی است. قصد دارید با انتشار به چه چیزی برسید؟

  • آیا مجله پولی خواهد بود یا یک پیشنهاد رایگان؟
  • آیا قصد اطلاع رسانی، معرفی یا سرگرم کردن مخاطبان خود را دارید؟
  • می خواهید مجله دیجیتال شما در آینده چقدر بزرگ شود؟
  • هر چند وقت یک بار یک شماره جدید منتشر می کنید؟

اهداف و پیش بینی های خود را بنویسید و برخی از ایده های نقشه راه را در مورد چگونگی دستیابی به آنها حاشیه نویسی کنید. یک طوفان فکری یا نقشه ذهنی ایجاد کنید، به‌علاوه فهرست کارهایی که باید انجام دهید و یادداشت‌های دقیق درباره کارهایی که باید انجام دهید اضافه کنید. از یک طرح پروژه برای کمک به سازماندهی تمام ایده ها و مراحل نقشه راه استفاده کنید. این الگو دارای صفحاتی برای اهداف، نقشه راه نمودار گانت و اهداف است.

مرحله 2: نرم افزار مناسب را انتخاب کنید

برای ایجاد مجله دیجیتال خود پلتفرم های مختلف را آزمایش کنید. برخی از ابزارهای آنلاین راه حل هایی را از طراحی تا انتشار ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر تنها بستری را برای انتشار و به اشتراک گذاری PDF آپلود شده ارائه می دهند. بیشتر پلتفرم‌های انتشارات دیجیتالی که سازنده مجلات دیجیتالی را تبلیغ می‌کنند، فقط گزینه‌های سبک فلیپ بوک را ارائه می‌کنند. با دانستن آنچه می دانیم در مورد اینکه چگونه فلیپ بوک ها – ساخته شده با فایل های پی دی اف ثابت – برای مشاهده موبایل ایده آل نیستند، خوشبختانه گزینه های بهتری دارید.

مرحله 3: یک موضوع یا موضوع کلی را انتخاب کنید

اکنون که اهداف خود را مشخص کرده‌اید و نرم‌افزاری را انتخاب کرده‌اید که با آن راحت‌تر هستید، زمان آن رسیده است که یک موضوع یا موضوع کلی را برای مجله دیجیتال خود مشخص کنید. موقعیت برند خود را در بازار و آنچه که پایگاه مشتری شما قبلاً در مورد شرکت شما دوست دارد را در نظر بگیرید. سوالاتی که آنها بیشتر از طریق کانال های پشتیبانی می پرسند چیست؟ چه نوع کامنت هایی در رسانه های اجتماعی شما می گذارند؟

به یک موضوع فراگیر فکر کنید که کاملاً با صنعت شما گره خورده است که برای پایگاه مشتری شما ارزش ایجاد می کند. این برای تأثیرگذاری مجله دیجیتال شما بسیار مهم است. در غیر این صورت، آنها علاقه ای به خواندن آن نخواهند داشت، چه رسد به اینکه در آن مشترک شوند. از نقشه مغزی برای توسعه مضامین و موضوعاتی استفاده کنید که بعداً به استراتژی محتوا کمک خواهد کرد.

مرحله 4: یک استراتژی محتوا ایجاد کنید

مجله شما به طور کلی دارای یک موضوع کلی است، سپس هر شماره یک جنبه تفصیلی یا مماس از موضوع کلی است.

برای مثال، اگر صاحب یک شرکت مشاوره برای تیم های منابع انسانی هستید، موضوع اصلی شما می تواند «منابع انسانی و آینده کار» باشد. سپس هر شماره می‌تواند بر جنبه‌های خاصی از این اثر، با نظرات، مقالات پژوهشی، داستان‌های شخصی و غیره تمرکز کند.

یک استراتژی محتوا برای چند مورد اول ایجاد کنید، یک الگوی سند طراحی کنید که بعداً می توانید آن را دوباره ایجاد کنید و در صورت نیاز آن را تغییر دهید. وظایفی را به خود و تیم خود محول کنید تا به هر جنبه از تولید محتوا توجه شود. یک نمودار گانت را جمع آوری کنید تا به شما کمک کند مسیر را دنبال کنید و در مسیر خود بمانید.

مرحله 5: مقالات را بنویسید

اکنون زمان نوشتن مقالات است. با استراتژی محتوای خود مشورت کنید تا ببینید چه تعداد مقاله باید بنویسید و تصمیم بگیرید که آیا همه آنها را خودتان بنویسید یا نویسندگان دیگری را برای کمک استخدام خواهید کرد. نویسندگان می توانند اعضای تیم شما یا نویسندگان مستقلی باشند که مخصوصاً برای پروژه مجله آورده شده اند. هنگام نوشتن و ویرایش، به یاد داشته باشید که به صدای برند و ارزش های خود وفادار بمانید. محتوای مجله نشان دهنده نحوه رشد برند خود برای آینده است. پروژه مجله دیجیتال به معنای گسترش پیام برند است، بنابراین از این مهارت های داستان گویی به خوبی استفاده کنید.

مرحله 6: برنامه های بصری

همانطور که روی محتوای نوشتاری کار می کنید، برنامه ریزی تصاویری برای جلد و صفحات داخلی را شروع کنید. وقتی از یک مجله‌ساز دیجیتالی استفاده می‌کنید، هزاران تصویر و ویدیو در دستان خود خواهید داشت. اگر برند شما دارای تصاویر بصری شرکت یا موارد مشابه است، آنها را در نرم افزاری که انتخاب کرده اید آپلود کنید.

مرحله 7: یک الگو را انتخاب کنید

الگوهای مجلات دیجیتال را مرور کنید تا مورد علاقه خود را پیدا کنید. برای یافتن طرحی که با معماری بصری برند شما مطابقت دارد، به طرح کلی نگاه کنید. این مهم است زیرا وقتی محتوایی را به مجله خود اضافه می کنید، نمی خواهید زمان را برای طراحی مجدد کل مطلب تلف کنید. ایده استفاده از یک الگو این است که در زمان گرانبها صرفه جویی کنید و در عین حال چیزی زیبا خلق کنید. قالبی که انتخاب می‌کنید ممکن است صفحات کافی برای آنچه مجله‌تان تصور می‌کنید نداشته باشد، اما به راحتی می‌توان با افزودن محتوا، صفحات بیشتری را کپی کرد یا اضافه کرد. به یاد داشته باشید که سبک بصری را در صفحات جدید ادامه دهید تا مانند انگشت شست دردناک برجسته نشوند.

مرحله 8: طراحی جلد مجله

اکنون وقت آن است که جلد مجله دیجیتال خود را طراحی کنید. در این طرح، عنوان مجله، چند عنوان از بهترین مقالات داخل، شماره و تاریخ شماره و در صورت تمایل، لوگوی خود را اضافه کنید. از تصویری یا عکسی چشم نواز استفاده کنید که با موضوع و پیام برند شما منطقی باشد. اگر مصاحبه‌ای دارید که شخصیت‌های جالبی از صنعت خود را نشان می‌دهد، از یک عکس زیبا از آنها برای جلد مجله خود استفاده کنید. گزینه‌های دیگر شامل یک عکس سهام از چیزی است که موضوع کلی موضوع را نشان می‌دهد.

مرحله 9: محتوای خود را ویرایش و تصحیح کنید

قبل از انتشار مجله دیجیتالی خود، آخرین مرحله ویرایش و تصحیح همه مقالات و بررسی اینکه آیا همه ویژگی های تعاملی همانطور که باید کار می کنند، است. از ویراستاران یا مصححان حرفه ای کمک بخواهید. ما به شما توصیه نمی کنیم که همه کارها را خودتان انجام دهید، زیرا باعث ایجاد نقاط کور می شود. همچنین، دستورالعمل‌های برند و پارامترهای صدای برند خود را بررسی کنید تا بررسی کنید که آیا همه مقاله‌ها، تصاویر و ویژگی‌های تعاملی از دستورالعمل‌های استایل برند بصری و پیام‌رسانی پیروی می‌کنند یا خیر. صرف زمان برای انجام این کار برای ایجاد محتوای تاثیرگذار و مرتبط برای کسب و کار شما بسیار مهم است.

مرحله 10: مجله دیجیتال خود را منتشر کنید

همانطور که در بالا دیدید، گزینه های زیادی برای انتشار وجود دارد، از فایل های PDF گرفته تا فلیپ بوک و تجربه های تعاملی. صرف نظر از نحوه انتشار مجله دیجیتالی خود، به نفع شماست که فضایی در وب سایت خود ایجاد کنید که در آن شماره های مجله جمع آوری، بایگانی و تبلیغ شوند. اگر اشتراک مجله خود را شارژ می کنید، به راهی برای جمع آوری پرداخت ها نیاز دارید. شما می توانید این کار را از طریق یک سرویس تجارت الکترونیک در سایت خود انجام دهید که خواننده را پس از پرداخت به شماره های مجله هدایت می کند. پس از ثبت نام و پرداخت، آنها را به یک نسخه جاسازی شده در وب سایت خود یا به پیوند منتشر شده هدایت کنید.

5 نکته برای بهبود مجله دیجیتال شما :

1. آن را تعاملی کنید.

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که می‌توانیم در مورد ایجاد مجلات دیجیتال ارائه دهیم این است که مجلات شما را تعاملی کنیم. تبدیل مجله خود به یک تجربه آن را از بقیه متمایز می کند. انواع ویژگی های تعاملی که می توانید اضافه کنید عبارتند از:

ویدیوهای جاسازی شده / آزمون های تعبیه شده / فرم های تعبیه شده / تصاوير متحرك / پنجره های باز شو / جلوه های شناور / هایپرلینک ها

از فناوری دیجیتال به نفع خود استفاده کنید. به خوانندگان بیشتر از محتوای متنی پیشنهاد دهید. به عنوان مثال، می توانید یک نظرسنجی کوتاه که نظر آنها را درباره مجله می پرسید یا به عنوان یک مسابقه سرگرم کننده اضافه کنید.

2. از فونت های بزرگ و پررنگ استفاده کنید

خوانندگان مجله شما را در انواع دستگاه های دیجیتال مشاهده خواهند کرد. اطمینان حاصل کنید که خواندن متن در رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ، تبلت و تلفن آسان است. شماره 1 راه حل برای این کار استفاده از فونت های بزرگ و پررنگ است. عناوین را قابل توجه و متن بدن را با فونت هایی که خیلی نازک یا در هم قرار نگرفته اند آسان کنید. برای ایجاد جریان بصری بهتری برای خوانندگان خود از فضای خطوط اضافی و فاصله بین حروف استفاده کنید. جفت فونتی را انتخاب کنید که با تصاویر بصری شما رقابت نکند. همیشه اولین گزینه استفاده از تایپوگرافی برند است، اما گاهی اوقات می توانید در مجلات دیجیتال کمی خلاقیت به خرج دهید. فقط مطمئن شوید که جریان را از بین نمی برد و همچنان به راحتی خوانده می شود. در ویرایشگرخود، یک جفت فونت از پیش طراحی شده را انتخاب کنید که مستقیماً عالی به نظر برسد. برای تنظیم طرح بین عنوان و زیرنویس، جفت را از حالت گروه خارج کنید.

3. بر کیفیت تمرکز کنید

چه مجله شما یک نشریه رایگان باشد یا یک اشتراک پولی، باید ارزش خواندن، دانلود یا اشتراک گذاری داشته باشد. روی کیفیت مجله دیجیتال خود تمرکز کنید. تمام جزئیات از موضوع گرفته تا مقالات و ویژگی های بصری و تعاملی را در نظر بگیرید.مطمئن شوید که همه مقالات مرتبط با موضوع و صدای برند شما هستند. هنگام نهایی کردن متن از یک موضع ویرایش دقیق استفاده کنید. اگر هیچ کدام در تیم شما نیستند، ویراستار را استخدام کنید. طراحان، تصویرگران یا عکاسان را برای ایجاد محتوای منحصر به فرد برای مجله خود استخدام کنید. شما نمی خواهید مجله دیجیتال شما شبیه یک نشریه دیجیتال تولید انبوه باشد.

4. مسیریابی را آسان کنید

مجلات دیجیتال، مانند وب‌سایت‌ها یا برنامه‌ها، باید به راحتی قابل پیمایش باشند. خوانندگان باید با صفحه بندی ساده از صفحه ای به صفحه دیگر بروند و به فهرست مطالبی دسترسی داشته باشند که به مقاله مورد نظری که می خواهند بخوانند پیوند دارد. اگر در حال ایجاد یک PDF تعاملی هستید، در هر صفحه یک دکمه هوم اضافه کنید تا خواننده بتواند به راحتی فهرست مطالب را پس از بررسی یا خواندن مقاله پیدا کند. لینک های آنلاین زنده ایجاد و منتشر شده دارای ویژگی صفحه بندی گنجانده شده و فهرست مطالب قابل دسترسی از هر صفحه هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که عناوین مرتبط را به هر صفحه اضافه کنید، بنابراین هیچ سردرگمی وجود ندارد.

5. عملکرد مجلات دیجیتال خود را تجزیه و تحلیل کنید

اگر عملکرد آن را ردیابی نکنید، ایجاد محتوای جدید برای برندتان چه فایده ای دارد؟ هنگامی که یک مجله دیجیتال می سازید و آن را به عنوان یک لینک زنده منتشر شده به اشتراک می گذارید، می توانید به داشبورد تجزیه و تحلیل دسترسی داشته باشید. تعداد بازها، زمان مطالعه و داده های جمعیت شناختی خوانندگان و مشترکین خود را پیگیری کنید. ایمیل ها را جمع آوری کنید تا به لیست پستی خود اضافه کنید و خوانندگان خود را از طریق ارائه دهنده ایمیل خود پرورش دهید.داده ها را تجزیه و تحلیل کنید تا تغییرات را در مورد مسائل و مقالات آینده خود تغییر دهید و آزمایش کنید. برای اینکه بدانید آیا خوانندگان اولیه شما از مجله دیجیتال لذت می برند یا نه، یک نظرسنجی کوتاه برای درخواست بازخورد یا پیشنهاد بگنجانید.

خصوصیات مجله دیجیتال : 

1. دسترسی آسان به محتوا

مهمترین دلیل ترجیح مجلات دیجیتال این است که ما زمان زیادی را به صورت آنلاین می گذرانیم. عادات مطالعه ما محدود به هیچ زمانی از روز نیست، بلکه شامل استفاده گسترده از اطلاعات آنلاین است. انتشارات دیجیتال ذخیره مقالات مورد علاقه خود، اشتراک گذاری آنها، ایجاد یک انجمن و بحث آنلاین را برای ما ساده تر می کنند.

2. دسترسی آنی

خرید و خواندن مجلات دیجیتال بدون شک فرآیندی سریع و آسان است. با نشستن در آسایش خانه خود، می توانید فورا نسخه دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید. می توان در هر زمان و هر مکان به آن دسترسی پیدا کرد و آن را خواند – در طول سفر، ناهار، یا در حین انتظار در کافی شاپ. به جای دست زدن به انبوهی از کتاب‌ها، می‌توان به اطلاعات آنی در نوک انگشتان دست یافت.

3. قابل حمل و راحت

مجلات دیجیتال قابل حمل هستند و می توان به راحتی به آنها دسترسی داشت. با مجلات دیجیتال، یک خواننده می تواند به جای حمل چندین مجلات چاپی، چندین شماره را با هم حمل کند.

4. حضور جهانی

پس از انتشار، یک مجله دیجیتال در سطح جهانی در دسترس خواهد بود. یک نویسنده می تواند به مخاطبان در سراسر جهان دست یابد تا داستان و افکار خود را به اشتراک بگذارند. بنابراین مرزهای جغرافیایی دیگر مانعی نیستند. علاوه بر این، خوانندگان ممکن است به راحتی مجلات دیجیتالی را در میان دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند، که این امر باعث افزایش بیشتر پایگاه کاربر نشریه می شود.

5. تعامل

مجلات دیجیتال به دلیل تعامل بیشتر از نسخه های چاپی، تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهند. علاوه بر افزودن تصاویر، صدا و ویدئو بسیار جذاب، می توان با نمایش نماهای 360 درجه جذاب، پاپ آپ ها، لینک های وب و بسیاری از عناصر تعاملی دیگر، علاقه کاربران را برانگیخت. نویسنده می‌تواند با ایجاد ارتباط دوطرفه، با استفاده از اعلان‌های فشاری و فرم‌های بازخورد، تعامل کاربر را افزایش دهد.

6. مقرون به صرفه

در مقایسه با فرآیندهای مشابه برای مجلات چاپی، فرآیند ایجاد و توزیع مجلات دیجیتال بسیار مقرون به صرفه تر است. هیچ هزینه اضافی برای چاپ، صحافی و تحویل وجود ندارد. و بله، درست متوجه شدید، به دلیل کپی های فروخته نشده ضرری رخ نمی دهد.

7. تجزیه و تحلیل

خدمات تجزیه و تحلیل دیجیتال به نویسندگان کمک می کند تا درک عمیقی از رفتار کاربر و آمار استفاده به دست آورند. به راحتی می توان بررسی کرد که چه کسانی روی صفحات کلیک می کنند، مطالب را می خوانند، لایک یا دوست ندارند و در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. دریافت این سطح از تجزیه و تحلیل استفاده برای مجلات چاپی سنتی امکان پذیر نیست. خدمات تجزیه و تحلیل دیجیتال به نویسندگان کمک می کند تا اطلاعات عمیقی کسب کنند

8. پایداری

یک نشریه دیجیتال با طول عمر بی‌نهایت، حتی پس از سال‌ها استفاده، ثابت می‌ماند. با این حال مجلات چاپی هر سال که می گذرد خراب می شوند. همچنین احتمال سبک شدن چاپ، کاهش کیفیت کاغذ و مشکلات مشابه وجود دارد.

9. کسب درآمد

نویسندگان می توانند انواع فضاهای تبلیغاتی مناسب را بفروشند یا خدمات یا محصولات خود را تبلیغ کنند. آنها نه تنها می توانند از ویژگی های دیجیتال برای ایجاد تبلیغات تعاملی استفاده کنند، بلکه می توانند مخاطبان خود را بهتر هدف قرار دهند و در نتیجه تبدیل بهتر و افزایش فروش را به همراه داشته باشند.

10. به روز رسانی آسان

ویرایش متن در یک مجله چاپی چیزی کمتر از یک کابوس نیست. هنگامی که نسخه ها چاپ می شوند، تغییر هر چیزی غیرممکن می شود. در این صورت، تنها راه حل چاپ یک نسخه کاملا جدید است. با این حال، ویرایش یک مجله دیجیتال بسیار آسان است. نویسنده می تواند به راحتی متن را ویرایش کند و طرح و تعداد صفحات را ثابت نگه دارد. بنابراین، یک مجله به روز دارای چند به روز رسانی است.

مجلات دیجیتال یک پارادایم کاملاً جدید ارائه می دهند و روندهای قدیمی انتشار را متحول می کنند. از ارائه تعامل تا راحتی، آنها همیشه به روز هستند و ارزش پول را ارائه می دهند. اکثر ناشران مجلات قبلاً این تحول دیجیتال را اتخاذ کرده اند تا در صدر منحنی صنعت باقی بمانند. امروز اهداف خود را تعیین کنید و با اتخاذ استراتژی های مناسب برای انتشار یک مجله دیجیتال، شانس را به نفع خود تغییر دهید.

 

 

نویسنده : تیم تولید محتوای الو کاتالوگ 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *