اهمیت بازاریابی دیجیتال

اهمیت بازاریابی دیجیتال


دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال استفاده از کانال ها یا فناوری های دیجیتال برای فروش یا تبلیغ یک محصول یا خدمات است. بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) و سئو همگی زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرار می گیرند. به عبارت ساده‌تر: اگر وقتی آنلاین هستید برای خرید چیزی تحت فشار قرار می‌گیرید، بازاریابی دیجیتال در کار است. بازاریابان دیجیتال متخصصانی هستند که محصولات یا خدمات خود را در صفحه اول نتایج جستجو قرار می دهند. اما این تمام کاری نیست که آنها انجام می دهند. بازاریابی دیجیتال در حال حاضر طیف گسترده ای از تخصص ها، از بازاریابی محتوا تا بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) را در بر می گیرد.

اهمیت بازاریابی دیجیتال 

بازاریابی دیجیتال به برندها کمک می کند تا به مخاطبان هدف خود دست یابند و محصول یا خدمات خود را تبلیغ کنند. در حالی که هدف یک کمپین بازاریابی سنتی نیز همین است، بازاریابی دیجیتال به برندها اجازه می دهد تا مخاطبان خاص یا تخصصی تری را هدف قرار دهند. برقراری ارتباط با مشتریان به صورت دیجیتالی به ایجاد مخاطبان گسترده‌تری کمک می‌کند که به برند شما اعتماد کنند. این به ویژه برای مشاغل کوچک مفید است، که می توانند به راحتی از تاکتیک های بازاریابی دیجیتال بدون کمک یک بخش بازاریابی یا آژانس استفاده کنند.

دسترسی غیرقابل انکار رسانه های دیجیتال به این معنی است که یک کسب و کار می تواند به مخاطبان زیادی برای محصولات و خدمات خود دسترسی داشته باشد. میزان دسترسی یک آگهی در یک روزنامه محلی را با یک پست در رسانه های اجتماعی مقایسه کنید. آن آگهی فقط به مشترکین روزنامه محدود می شود و برای هر روزی که آن را اجرا می کنید، این پول از بودجه بازاریابی شما خارج است. این پست می‌تواند به هر کسی در پلتفرم دسترسی پیدا کند، و شما برای هر روزی که در نمایه‌تان است پولی پرداخت نمی‌کنید.

دیجیتالی شدن (کاربران/مشتریان آنلاین هستند)

با دیجیتال مارکتینگ، می تواند بدون توجه به موقعیت مکانی به مشتریان دسترسی داشته باشد. او به شماره تلفن، آدرس، یا شناسه ایمیل آنها نیازی ندارد تنها کاری که او باید انجام دهد این است که حضور خود را در فضاهایی که مشتریانش در آن هستند، مانند یک پلتفرم رسانه اجتماعی خاص یا حتی موتورهای جستجو، ایجاد کند.

دسترسی به مخاطبان هدفمند

دیجیتال مارکتینگ اجازه می‌دهد تا تنها کسانی را هدف قرار دهد که احتمالاً ابزارهای ارتباطی او را خریداری می‌کنند، یعنی مشتریان ایده‌آل خود. با ارسال محتوای باکیفیت و مطالعه افرادی که از وب‌سایت او بازدید می‌کنند یا با پست‌های او درگیر می‌شوند، بینشی از مخاطبان هدف خود پیدا می‌کند و تبلیغات خود را متناسب با آن‌ها تنظیم می‌کند. آیا او نیاز دارد که تبلیغات و پست های خود را به افراد مسن که ترجیح می دهند از تلفن به عنوان روش اصلی ارتباط استفاده کنند نشان دهد؟ نه. بنابراین او نیازی به گنجاندن جمعیت قدیمی‌تر در استراتژی بازاریابی خود ندارد.

ردیابی، نظارت و بهینه سازی سریع

با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مناسب، می‌توانید معیارهای بسیاری را ردیابی کنید که ایده خوبی از عملکرد کمپین بازاریابی دیجیتال می‌دهد. می توانید در زمان واقعی ردیابی کنید، بنابراین با این گزینه امکان بهینه سازی کمپین ها را در اواسط کار دارید. به برندها امکان می‌دهد تجربه تعاملی بهتری را از طریق کانال‌های بازاریابی دیجیتال ارائه دهند

دیجیتال مارکتینگ به شما اجازه می دهد تا با مشتریان خود به روش های مختلف ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال، در صفحه اینستاگرام کسب‌وکار خود یک استریم زنده انجام دهد، جایی که با مشتریان خود درباره محصول و چشم‌انداز خود صحبت می‌کند. این تجربیات دیجیتال، اشکال ظریف تبلیغات برای ارتباط با مخاطب هستند.

بسیاری از روش‌های بازاریابی سنتی – مانند تبلیغات بیلبورد  – قابل ردیابی نیستند و اغلب گران‌تر از روش‌های بازاریابی دیجیتال هستند. به عنوان مثال، هزینه بازاریابی محتوا 62 درصد کمتر از روش های بازاریابی سنتی است. تماس سرد به کسی نیاز دارد که همیشه در کار باشد. با بیلبوردها/ جزوه ها، نمی توانید ردیابی کنید که چند نفر به آن نگاه می کنند و تصمیم می گیرند از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند زیرا آنها مقرون به صرفه تر هستند.

سازگاری پویا (تطبیق و تغییر استراتژی آسان تر)

استراتژی خود را در زمان واقعی بر اساس پاسخی که برای کمپین های خود دریافت می کنید، تغییر دهید. وقتی یک مسیری را امتحان می کنید و نتیجه دلخواه را کسب نمی کنید شما می توانید به راحتی تغییر مسیر دهید و یک روش دیگه را جایگزین کنید این کار به دلیل سازگاری پویا در بازاریابی دیجیتال بیشترین درآمد را دارد.

تعامل و حفظ مشتری

اگر این اعداد را در چارچوب انعطاف‌پذیری و طول عمر بازاریابی دیجیتال قرار دهید، می‌توانید ببینید که بازاریابی دیجیتال چقدر می‌تواند برای کسب‌وکار شما تحول‌آفرین باشد.

رقابتی بمانید

شرکت های بزرگتر و برندهای بزرگ بودجه روزانه هنگفتی برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود دارند، اما این بدان معنا نیست که نمی تواند با آنها رقابت کند. شما با تخصیص استراتژیک منابع بازاریابی خود – مانند استراتژی های سئو قوی، کمپین های مداوم رسانه های اجتماعی و استراتژی بازاریابی محتوای قوی – می تواند مخاطبان و دیده شدن خود را در موتورهای جستجو افزایش دهد. گوگل با محتوای ارزشمندی که هدف جستجو را برآورده می کند ارزش رتبه بندی را دارد، نه اینکه چه کسی بودجه بیشتری دارد.

هزینه بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار ها

بازاریابی دیجیتال می تواند بین صفر تا هزاران دلار در ماه هزینه داشته باشد. این بستگی به کسب و کار، روش بازاریابی ترجیحی، قابلیت‌های بازاریابی، پیام بازاریابی، تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال برای ارتباط با مصرف‌کننده و اهدافی دارد که می‌خواهید با بازاریابی دیجیتال به آن برسید.کسب‌وکارهای کوچک کمتر هزینه می‌کنند، اما حتی در کسب‌وکارهای کوچک، جایگاه، موقعیت، رقابت و اهداف می‌توانند بودجه‌ها را بسیار متفاوت کنند.

چگونه کسب و کارها موفقیت بازاریابی دیجیتال را رصد می کنند؟

تأثیر استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال شما به KPIهای مرتبط با شاخه بازاریابی دیجیتال و ابزارهایی که استفاده می‌کنید بستگی دارد. شما از ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics و Heap برای ردیابی این KPIها و دریافت بینش عملی استفاده می کنید. معیارهای وب سایت مانند ترافیک کلی، Bounce Rate و میانگین زمان در هر بازدید همه مهم هستند که باید بررسی شوند. شرکتی با استراتژی رسانه‌های اجتماعی قوی‌تر ممکن است از معیارهای مختلفی مانند دسترسی و بازدید، نرخ تعامل و نرخ کلیک استفاده کند.

قلب دیجیتال مارکتینگ چیست؟

قلب دیجیتال مارکتینگ شناخت مخاطبان شماست. مهم نیست که چقدر برای استراتژی های بازاریابی دیجیتال هزینه می کنید یا تلاش های بازاریابی دیجیتال شما شامل چه مواردی می شود. اگر کسب و کار شما در مورد مخاطبان و نقاط دردناک آنها نامشخص است، فایده ای ندارد. ارتباط همدلانه از طریق محتوای متمرکز بر مصرف کننده حیاتی است. این بدون توجه به فرمت‌ها، پلتفرم‌ها و روندهای Google صادق است.

چگونه و چرا بازاریابی دیجیتال در حال رشد است؟

یک صاحب کسب و کار می خواهد به سمت مشتری برود. مشتریان زمان و منابع بیشتری را نسبت به گذشته در کانال های آنلاین صرف می کنند. آنها در حال مصرف تبلیغات در وب سایت ها، برنامه ها یا رسانه های اجتماعی هستند. کسب و کارها باید محتوای خود را به ازای مخاطبان خود شخصی سازی کنند. از آنجایی که این مخاطبان آنلاین هستند، بازاریابی دیجیتال در حال رشد است. همچنین در حال افزایش است زیرا صنعت بازاریابی دیجیتال در حال رونق است. در اینجا راهنمای دستمزد بازاریابی دیجیتال است که رشد بازاریابی دیجیتال را از منظر اشتغال نشان می دهد.

از نظر کسب و کار شما، بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد با مشتریان احتمالی و فعلی ارتباط برقرار کنید، که برای آگاهی کسب و کار و برند بسیار مهم است. بازاریابی دیجیتال مهم است زیرا به شما امکان می دهد در بازارهای شلوغ خلاق باشید و از رقبای خود متمایز شوید.

نویسنده : تیم تولید محتوای الو کاتالوگ 

4 دیدگاه

  • سلام به نظر من یکی سری مشاغل نمیشه دیجیتالیش کرد مثل عطاری یا لوازم تحریری و… ولی یک سری از مشاغل هم دیجیتالی بودنش خیلی بهتر از فیزیکی بودنش.

    • سلام دوست عزیز ممنون از نظرتون ولی به نظر من حتی عطاری و لوازم تحریر هم در این روزگار آنلاین بودنشون بسیار جذاب تر و بهتر هستش تا حضوری بودنشون و مطمئنن بیشتر می توانند در آمد داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *