ترفندهای عکاسی از محصولات آشپزخانه

نکات عکاسی

عکاسی لوازم خانگی، تنها به نگاه عکاس بستگی دارد. البته عوامل دیگری همچون کیفیت دوربین و نرم افزارهای ادیت، ویرایش و… هم در کیفیت تصویر خروجی اثر می گذارند. موفقیت شما را آن حسی که در مخاطب ایجاد می کند ، نشان میدهد که شما در عکاسی خود موفق بوده اید یا خیر. اما در زمان عکاسی وسایل خانه شما به این راحتی نمی توانید حس را القا کنید. از این رو باید به نکات دیگری در عکاسی لوازم خانگی توجه کنید که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای عکاسی لوازم خانگی شیک به فضا کافی متناسب با ابعاد محصول مد نظر نیاز دارید.
  • عکس لوازم خانگی شیک زمانی موثر خواهد بود که تمامی بخش های محصول هرچقدر هم که بزرگ باشد، در تصویر دیده شود.
  • هنگام نورپردازی به جنس بدنه محصول دقت کنید تا نور را بازتاب ندهد.
  • به تم رنگی پس زمینه هم توجه کنید.
  • اگر قصد عکاسی از محصول به صورت مجموعه ای را دارید، چیدمان حرف اول را می زند.
  • به هیچ عنوان از ایده های تکراری و تصاویر رقبا کپی نکنید.

اما در زمان انتخاب ایده عکاسی لوازم خانگی به این نکته هم دقت کنید که این تصویر برای مدت ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ پس نباید یک عکس نامناسب یا سبک خاصی داشته باشید که بعد از مدتی قابل استفاده نباشد. از سری ایده هایی که میتوانید برای عکس تبلیغاتی محصولات لوازم خانگی از آن ها استفاده کنید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.خلاقیت

شما می توانید برعکس سبک قبلی، محصولات را به صورت اغراق گونه و فراتر از چیزی که هستند عکاسی کنید و به تصویر بکشید. این سبک نیز طرفداران خاص خود را دارد و می تواند موجب تبلیغ برند شود.

2.عکاسی در بک گراند سفید

یکی از ایده هایی که همیشه برای عکاسی تبلیغاتی جواب می دهد، یک عکس با بک گراند سفید است. کلیه اجزا محصول کاملا مشخص است و مخاطب تنها متمرکز بر روی محصول می شود و هیچ المان دیگری توجه او را جلب نمی کند. این عکس ها برای همیشه قابل استفاده هستند.

3.فضای واقع گرایانه

شما می توانید لوازم خانگی را در محیط استفاده آنها، همچون حال و اشپزخانه عکاسی کنید. با چیدن عناصر دیگر فضا را گرم تر نشان دهید و یک عکس در فضای واقعی بگیرید.

تاثیر و ضرورت عکاسی تبلیغاتی لوازم خانگی

عکاسی تبلیغاتی لوازم خانگی می‌ تواند تاثیر بسیار زیادی در معرفی و فروش محصولات داشته باشد. این عکس ‌ها می ‌توانند به عنوان یک وسیله ‌ای برای جلب توجه مشتریان و افزایش فروش محصولات خانگی استفاده شوند. استفاده از عکس‌ های زیبا و جذاب می ‌تواند به کاربران کمک کند تا به راحتی با محصولات آشنا شده و از آن ‌ها استقبال کنند. همچنین، نمایش عکس‌ های با کیفیت و حرفه ‌ای اعتماد به نفس برای خریداران ایجاد می ‌کند و آن ‌ها را به خرید محصولات ترغيب ميكند. در ادامه این مقاله به روش ها و نکات مهم دیگری از عکاسی پرداخته ایم ، با ما همراه باشید.

  • عکاسی با گوشی

برای بسیاری از انواع محصولات، عکاسی با استفاده از دوربین یک گوشی هوشمند کاملا قابل پذیرش است. مشخص است که هر چه دوربین شما قویتر و حرفه‌ای تر باشد، به شرط تسلط فرد به قوانین و تکنیک‌های عکاسی، محصول بهتری خواهید داشت اما دوربین شما با رعایت تکنیک‌های مهم بهترین ابزار شما است.

  • نورپردازی

هرگز اهمیت نور را در عکاسی از محصول در خانه دست کم نگیرید چون می‎تواند کیفیت تصاویر محصول شما را بهتر یا حتی بدتر کند. به یاد داشته باشید، خریداران یک کالا بهترین ظاهر از یک محصول را می‎خواهند یعنی عکسی که بتوانند قبل از خرید همه جزئیات آن محصول را به بهترین شکل ارائه دهد.

  • عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی عواطف، فواید و حس و حالی که یک محصول در مصرف کننده ایجاد می‌کند را نشان می‌دهد. بر خلاف عکاسی صنعتی، عکاسی تبلیغاتی از آزادی و خلاقیت بیشتری در نحوه ارائه محصولات برخوردار است.عکاسی صنعتی در حالت لایف استایل عکس‌هایی از محصول را در حال استفاده از آن در دنیای واقعی نشان می‌دهد. این تصاویر نشان می‌دهند که محصول شما در محیط زندگی یا در کنار محصولات دیگر چطور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • تا حد امکان لوازم جانبی عکاسی را تهیه کنید

بهترین لوازم جانبی برای عکاسی از محصول در خانه ممکن است گران قیمت باشد اما لازم نیست همه آنها را با برند لوکس تهیه کنید. لیست وسایلی که باید برای عکاسی حرفه‌ای بخرید آن‌قدر طولانی نیست و حتی همین الان هم به بعضی از آن‌ها دسترسی دارید.

لایت باکس: در عکاسی از محصول که جزئیات اشیاء باید نشان داده شود، استفاده از لایت باکس کمک کننده است. می‌توان لایت باکس آماده خریداری کرد که بستگی به بودجه شما دارد یا یک جعبه نور ساخت.

زمینه سفید: بدون شک زمینه سفید یکی از مواردی است که بیشتر در عکاسی از محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یک زمینه سیاه

سه پایه

یک فتومتر دستی، این دقیق ترین روش برای کنترل نوردهی تصویر است

حداقل یک منبع نور مداوم

فیلتر پلاریزه برای جلوگیری از بازتاب ناخواسته

یک میز اکریلیک برای ایجاد بازتاب های خلاقانه

ماشه از راه دور

میز، چوب و سایر تکیه گاه هایی که می‌توانید محصولات خود را روی آن قرار دهید

  • استفاده از همه تجهیزات

سعی کنید برای عکس خود یک داستان جذاب و خوب بگویید، همه تصاویر باید یک داستان را نشان دهند، محصولات نیز همینطور. از طریق نورپردازی، ترتیب عناصر، وسایل و رنگ، تصویر ما باید با بیننده صحبت کند. عنصر انسانی اهمیت دارد اما بسیار حساس است. به روایت داستان کمک می‌کند و برای کل تصویر جالب است.

  • برای عکاسی از محصول خلاقیت داشته باشید

شما می‌توانید با تقویت و تمرکز روی ایده‌های خود به خلاقیت بالایی برسید. یک کاغذ و یک خودکار بردارید و هر کاربردی که از محصول مورد نظر به فکرتان می‌رسد را یادداشت کنید.ممکن است در ابتدا تنها کاربردهای روزمره به ذهنتان برسد، اما در نهایت به ایده‌های جالبی خواهید رسید. حالا به فهرست خود نگاه کرده و قابلیت‌هایی که پتانسیل عکاسی از محصول در خانه را به صورت خلاقانه دارند انتخاب کنید.

  1. عکس زیاد نگاه کنید
  2. جزییات عکس‌ها را با دقت بررسی کنید
  3. عکس‌هایی که به نظرتان جذاب است از بقیه جدا کنید
  4. علت جذابیت و حتی علت اینکه یک عکس به نظرتان جذاب نیست مشخص شود
  5. خود را جای عکاس بگذارید و به جای او لحظه عکاسی رو تصور کنید

و در آخر

عکاسی تبلیغاتی از محصول و لوازم خانگی کار هر کسی نیست. شما باید زاویه درست را پیدا کنید و همچنین نیاز مخاطب را بشناسید و حس واقعی را در بیننده القا کنید . اگر عکاسی توسط یک عکاس ماهر و با تجربه انجام شود قطعا فروش محصولات شما را چند برابر می کند و رضایت مشتری را برای شما به ارمغان می آورد. مجموعه الو کاتالوگ با چندین سال سابقه در زمینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی با تیم متخصص خود می تواند به بهترین شکل این خدمات را به شما ارائه دهد. می توانید هدف خود از تبلیغات را با ما در میان بگذارید و یک تصویر ناب و خاص از محصول خود داشته باشید.

نویسنده : تیم تولید محتوای الو کاتالوگ 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *