نکات کلیدی کاتالوگ سه لت

نکات کلیدی کاتالوگ سه لت


معرفی کاتالوگ

کاتالوگ به یکی از ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی در جهان تبدیل شده است. باید گفت که با طراحی یک کاتالوگ تمامی اطلاعات لازم و مهم از یک محصول را در قالب یک مجموعه کامل (براساس نیاز مشتری مخاطب) در خود پوشش داده است. و با ایجاد راهی برای مقایسه مدل ها مختلف یک محصول، به مشتری کمک می کند تا به راحتی براساس نیاز خود محصول مورد نظر را انتخاب کرده و تهیه نماید.

از طرفی در کنار برندسازی براساس تنوع محصولات با کاتالوگ زیبا تصویر خوبی از بند در ذهن مخاطب جای می گیرد. کاتالوگ را می توان به بیان ساده شرح خدمات یا اطلاعاتی در مورد یک شرکت یا محصول که به صورت فهرست بار به مخاطبین خود اراپه می دهد بیان کرد.

کاتالوگ شامل محتوا ( عکس، متن، جدول و …) است که در طراحی کاتالوگ نقش بسزایی دارد. در کاتالوگ می توانید محصولات و یا خدمات خود را به مصرف کننده معرفی کنید. در بیشتر محصولات طرز استفاده از نوع محصول را در کاتالوگ مشخص می کنند. کاتالوگ معمولا در سایز های استاندارد A4, A5 مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر قصد دارید برای کسب و کار خود از چاپ کاتالوگ استفاده کنید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. اطلاعاتی که در این وبلاگ تدوین شده ،‌ به شما کمک می کند که تا تصمیم بهتری در مورد سفارش کاتالوگ سه لت بگیرید.

چرا کاتالوگ سه لت

کاتالوگ سه لت یکی از انواع بروشور است که در سایزهای مختلف چاپ می‌شود. کاتالوگ سه لت برای معرفی محصولات و خدمات بیشترین کاربرد را دارد. کاتالوگ‌ها یکی از انواع محصولات چاپی هستند که در کنار تبلیغات و برندسازی برای کسب و کار شما، اطلاعاتی درباره محصولات و خدمات و ویژگی‌هایشان در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. در نتیجه مشتریان متوجه می‌شوند به چه دلیل به محصولات شما نیاز دارند و چرا باید از برند شما خرید کنند.

قیمت کاتالوگ سه لت

قیمت کاتالوگ سه لت برای بسیاری از مشتریان به عنوان اولین و  مهم‌ترین معیار انتخاب این محصولات در نظر گرفته می‌شود. قیمت این محصولات بر اساس سایز و جنس کاغذ، تیراژ،‌ طرح کاتالوگ و تکنیک‌های چاپی (چاپ طلاکوب یا نقره‌کوب، چاپ برجسته یا UV موضعی) تعیین می‌شود. شما با صرف هزینه کاتالوگ سه لت، می‌توانید محصولی لوکس و جذاب سفارش دهید که در آن از انواع تکنیک‌های چاپی استفاده شده است و بهترین جنس کاغذ گلاسه را دارد. چنین کاتالوگ‌هایی در همان نگاه اول توجه مخاطبان شما را جلب می‌کنند . بنابراین می‌توان گفت کاتالوگ‌های سه لت شیک،‌ بازدهی بیشتری دارند.

کاتالوگ‌هایی که با قیمت بسیار ارزان‌تر از سطح معمول بازار چاپ می‌شوند، معمولا کاغذهای نامرغوبی دارند و طرح روی آن‌ها نیز با کم‌ترین کیفیت چاپ می‌شود. چاپ چنین کاتالوگ‌هایی نه تنها تأثیری در جذب مشتری ندارد، بلکه اعتبار برندتان را زیر سوال می برد و بودجه‌ای که برای تبلیغات اختصاص داده‌اید را هدر می‌دهد.

سایز کاتالوگ سه لت

چاپ کاتالوگ سه لت در این سه سایز امکان‌پذیر می باشد:

  1. ۶۳×۲۹.۷ (سایز هر لت: ۲۱×۲۹.۷)
  2. ۴۵×۲۱ (سایز هر لت: ۱۵×۲۱)
  3. ۵۹×۲۸.۹ (سایز هر لت: ۱۹.۶×۲۸.۹)

طرح کاتالوگ سه لت روی برگه‌هایی در سایزهای بالا چاپ می‌شود. در طول چاپ، خط‌های تای کاتالوگ هم مشخص می‌شود. کاتالوگ‌های سه لت، دو خط تا دارند و برگه اصلی را به سه قسمت و ۶ صفحه تقسیم می‌کنند.

انواع کاتالوگ سه لت

کاتالوگ‌های سه لت دو مدل دارند.

 مدل اول بادبزنی است : این حالت محصولات را شبیه به بروشور می‌کند.و در یک نگاه تمامی اطلاعات و جزئیات محصولات را می بینید.

مدل دوم پنجره‌ای است : در این حالت ، لت‌های چپ و راست هنگام تا خوردن روی لت وسطی قرار می‌گیرند و هنگام باز شدن کاتالوگ هم مثل پنجره از دو طرف لت میانی باز می‌شوند. انتخاب حالت کاتالوگ به سلیقه شما بستگی دارد.

جنس کاغذ کاتالوگ سه لت

بهترین نوع کاغذ برای کاتالوگ سه لت، کاغذ گلاسه است. کاغذهای گلاسه هم کیفیت خوبی دارند و به راحتی پاره نمی‌شوند و هم بخاطر براق بودن، جذابیت زیادی برای مخاطبان شما ایجاد می‌کنند. از طرف دیگر، امکان چاپ باکیفیت روی کاغذ گلاسه وجود دارد و نتیجه نهایی کاتالوگ‌های چاپ شده، مشابه چیزی می‌شود که در مانیتور طراحی شده است. کاغذهای گلاسه ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم، باکیفیت‌ترین متریال برای سفارش چاپ کاتالوگ هستند.

همانطور که گفتیم برای  کاتالوگ سه لت ارزان می‌توان از کاغذهای گلاسه سبک‌تر (۱۵۰ و ۱۷۰ گرم) استفاده کرد. بعضی از چاپخانه‌ها کاتالوگ سه لت را روی کاغذ تحریر هم چاپ می‌کنند، اما این شیوه کیفیت بالایی ندارد و معیارهایی که یک تبلیغ چاپی باید داشته باشد را برآورده نمی‌کند. اگر به دنبال سفارش کاتالوگ سه لت ارزان هستید، از یک کارشناس کمک و راهنمایی بگیرید که به شما کمک می‌کند تا در کنار حفظ کیفیت ، هزینه تمام شده را تاحد امکان کاهش دهید و در بودجه خود صرفه‌جویی کنید.

کاربرد کاتالوگ سه لت

کاتالوگ‌های سه لت معمولا برای معرفی محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر قرار است در رویداد خاصی شرکت کنید، با این نوع کاتالوگ می‌توانید برند، سوابق و محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی کنید. یکی از مزیت‌های کاتالوگ‌های سه لت این است که حجم کمی دارند و اطلاعات را به صورت خلاصه در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. مطالعه این کاتالوگ‌ها وقت چندانی از مخاطب نمی‌گیرد و می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات مهم را به دست آورد. در نتیجه مخاطبان برای مطالعه آن زمان می‌گذارند و اگر درباره محصولی کنجکاو شوند یا به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشند، به نمایندگی‌های فروش شما مراجعه خواهند کرد. در این مرحله، شما می‌توانید با مشتری بالقوه ارتباط برقرار کنید و آنچه نیاز دارد را به او بفروشید.

7نکته چاپ کاتالوگ سه لت

برای اینکه یک کاتالوگ تأثیر گذار باشد و بتواند توجه مشتریان را به خود جلب کند باید هنگام طراحی و چاپ آن به نکات مهمی توجه شود. با این کار کسب و کار می‌توانند از طریق طراحی و چاپ کاتالوگ مشتریان و فروش خود را افزایش دهند. از جمله نکاتی که باید به آن‌ها توجه شود عبارت است از:

1.قبلاً از انجام طراحی باید با توجه به میزان محتوا اندازه کاتالوگ انتخاب شود. معمولاً برای چاپ کاتالوگ‌ سه لت از کاغذهای با اندازه‌های A5 یا A4 استفاده می‌شود.

2.توجه به سلیقه و نیاز مشتری روکش لمینت آن انتخاب می‌شود. لمینت‌ها به دو صورت براق و مات روی کاتالوگ‌ها قرار می‌گیرند.

3.با توجه به نیاز مشتری باید طرح مورد نظر در برنامه‌های گرافیکی ماند فتوشاپ طراحی و از آن خروجی گرفته شود. خروجی فایل بهتر است به صورت پی‌دی‌اف باشد؛ زیرا این فرمت در همه چاپخانه‌ها قابل چاپ‌شدن است.

4.از رنگ‌ها و طرح‌های جذاب برای صفحات یک کاتالوگ استفاده شود. با این کار تأثیر گذاری آن بیشتر می‌شود.

5.با توجه به تعداد لت‌ها باید از محتوای مناسب استفاده شود.

6.فونت نوشته‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که به راحتی توسط مشتریان قابل رویت باشد و آنها زمان خواندن کاتالوگ با مشکل مواجه نشوند.

7.برای چاپ بهتر است از روش چاپ دیجیتال که کیفیت و وضوح خوبی دارد استفاده شود.

نویسنده :تیم تولید محتوای الو کاتالوگ

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *