گام های اصلی تولید محتوا _ سئو

گام های اصلی تولید محتوا _ سئو


بهینه سازی محتوا چیست؟

در سئو بهینه سازی محتوا  شامل حصول اطمینان از این است که محتوا به گونه ای نوشته و ارائه شده است که موتورهای جستجو بتوانند آن را درک کنند و به مخاطبان هدف شما ارائه دهند.این فرآیند اساساً به این معنی است که مطمئن شوید صفحات سایت شما برای موتورهای جستجو و کاربران جذاب هستند. همراه با سئو، بهینه سازی محتوای جامد، پایه ای قوی برای صفحات وب با عملکرد بالا ایجاد می کند.

اساساً، بهینه‌سازی محتوا یا سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو)، فرآیند بهینه‌سازی محتوای شما است تا اطمینان حاصل شود که از طریق وب بیشتر قابل مشاهده است. ربات‌های موتورهای جستجو محتوای بسیار بهینه‌شده را در صفحه موتور جستجو بالاتر از محتوای غیربهینه رتبه‌بندی می‌کنند.

چرا بهینه سازی محتوا مهم است؟

بهینه سازی محتوا برای اهداف سئو مهم است. اگر هر قطعه به درستی بهینه نشده باشد، ایجاد محتوای مرتبط و جذاب برای رتبه بندی بالا در SERP ها کافی نیست.بهینه سازی محتوای شما بهترین شانس ممکن را برای رتبه بندی خوب و دریافت حجم بالایی از ترافیک ارگانیک به آن می دهد.

نحوه بهینه سازی محتوا

1. تحقیقات عمیق کلمات کلیدی را انجام دهید

چند کلمه کلیدی مرتبط را برای هدف قرار دادن در قطعه محتوا کشف کنید.

2. کلمات کلیدی هدف را در سراسر محتوا درج کنید
کلمات کلیدی هدف را به روشی طبیعی پیاده سازی کنید. مراقب باشید که کلمات کلیدی را بیش از حد پر نکنید و در خطر جریمه گوگل نباشید.

3. از درستی املا و گرامر اطمینان حاصل کنید
هیچ چیز به اندازه املا و دستور زبان نادرست باعث نمی شود که سایتی کمتر قابل اعتماد به نظر برسد. قبل از انتشار، چند بار محتوای خود را از طریق یک غلط‌گیر املا اجرا کنید.

4. لینک های داخلی بسازید
پیوند داخلی به سایر محتوای مرتبط در سایت شما ایده خوبی است. این به Google کمک می‌کند تا این صفحات را سریع‌تر فهرست کند و شانس بیشتری برای نمایش در نتایج جستجو به شما می‌دهد.

SEO
SEO

5. شامل چند رسانه ای
هیچ چیز برای خوانندگان بدتر از یک بلوک بزرگ متن نیست که چیزی برای تجزیه آن وجود نداشته باشد. افزودن تصاویر، گرافیک و ویدیوها راهی عالی برای درگیر نگه داشتن کاربران شما با محتوا و افزایش زمان ماندگاری است.

6. توضیحات متا یا برچسب عنوان را فراموش نکنید
توضیحات متا فریبنده و برچسب های عنوان جذاب ایجاد کنید تا توجه خوانندگان خود را در حین مرور نتایج جستجو جلب کنید.

چگونه بفهمم که محتوای سایت من به بهینه سازی نیاز دارد؟

اگر هیچ کلمه کلیدی خاصی را هدف قرار نمی دهید، بهینه سازی محتوا واقعا صفحات شما را تقویت می کند. تمرکز روی چند کلمه کلیدی هدف به صفحات شما کمک می کند تا در رتبه بندی خوب عمل کنند.
آیا محتوای شما در صفحات نتایج نمایش داده می شود؟ اگر پاسخ منفی است و نمی توانید محتوای خود را در دو صفحه اول پیدا کنید، بهینه سازی محتوا برای صفحات وب شما مفید خواهد بود.
اگر محتوای شما در پایین صفحه 1 یا در صفحه 2 ظاهر می شود، احتمالاً افزایش سریع بهینه سازی محتوا، محتوای شما را در SERP ها بیشتر خواهد کرد.

ابزارهایی با ویژگی های بهینه سازی محتوا

در اینجا لیستی از برخی از بهترین ابزارهای بهینه سازی محتوا در بازار آمده است:

1. Surfer SEO
یکی دیگر از ابزارهای کمکی محتوا است که با چند کلیک یک استراتژی محتوای کامل برای موضوع مورد نظرتان را به شما ارائه می دهد. این به شما کمک می کند با ارائه اطلاعاتی در مورد تعداد کلمات ایده آل، کلمات کلیدی بهتر برای استفاده، ساختاری که باید دنبال کنید و موارد دیگر از رقبای خود پیشی بگیرید.

برای هر یک از محتوای شما که در صفحه اول گوگل نمایش داده نمی شود، Surfer یک چک لیست دقیق را برای شما فراهم می کند تا تشخیص دهید که چه چیزی در پست های شما کم است و چگونه آن چیزها را برای دستیابی به رتبه بهتر و ترافیک ارگانیک بیشتر معرفی کنید.

2. Frase
یک ابزار بهینه‌سازی محتوا بسیار خودکار و آسان برای استفاده، برنامه‌ریزی محتوایی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که محتوای آن‌ها را قادر می‌سازد تا رتبه‌بندی و تبدیل شوند.

یکی از ویژگی‌های عالی این ابزار، استفاده از هوش مصنوعی است که نه تنها برای ارائه بینش برای محتوای بهینه‌شده، بلکه برای پاسخ‌گویی به سؤالات مخاطبان هدف شما است. داده‌ها را از صفحات فرود، کاتالوگ محصولات، پست‌های وبلاگ و همه منابع دیگر در وب‌سایت شما می‌گیرد و از آن برای ارائه بینش ضروری استفاده می‌کند.

3. GrowthBar
ابزار سئو برای رشد وب است. از OpenAI GPT-3 برای تولید خطوط کلی محتوا با کلمات کلیدی، محدوده تعداد کلمات، سرفصل ها، پیوندهایی برای مراجع، و حتی تصاویری که به بهترین شکل با موضوع شما مطابقت دارند، استفاده می کند. همه اینها باعث می شود برنامه ریزی محتوا به سرعت انجام شود.

این یک نوع ابزار سئو همه کاره است. یکی از ویژگی های برجسته آن – استراتژی بازاریابی رقیب شما را با نشان دادن تبلیغات گوگل، تبلیغات فیس بوک، بک لینک ها و کلمات کلیدی ارگانیک آنها برجسته می کند.

این ابزار همچنین دارای برنامه ای است که سبک وزن است و به نویسنده این امکان را می دهد که حجم داده های SEO را رتبه بندی کند و ROI بیشتری تولید کند.

سئو چیست؟
سئو چیست؟

4. Dashword 
Dashword ابزاری عالی برای ایجاد استراتژی های محتوایی است که به خوبی با نتایج جستجو همسو هستند. یک کلیک ساده همه چیزهایی را که باید در پست بعدی وبلاگ شما گنجانده شود ارائه می دهد. این ابزار همچنین بین محتوای شما و کسب‌وکارهای با رتبه برتر مقایسه می‌کند.

ارتباط پست شما را با آشکار کردن سوالاتی که مخاطبان شما جستجو می‌کنند افزایش می‌دهد و به شما می‌گوید که پست شما چقدر طول می‌کشد. همچنین امتیاز محتوا برای پست شما فراهم می کند. هر چه امتیاز بالاتر باشد، شانس کسب رتبه خوب بیشتر است.

کلمات کلیدی سئو چیست؟

کلمات کلیدی SEO (همچنین به عنوان “کلمات کلیدی” یا “عبارات کلیدی” شناخته می‌شوند) عباراتی هستند که به محتوای آنلاین اضافه می‌شوند تا رتبه‌بندی موتورهای جستجو برای آن عبارات را بهبود بخشند. اکثر کلمات کلیدی در طول فرآیند تحقیق کلمات کلیدی کشف می شوند و بر اساس ترکیبی از حجم جستجو، رقابت و هدف تجاری انتخاب می شوند.

نمونه ای از سئو چیست؟

رایج‌ترین نمونه سئوی درون صفحه، بهینه‌سازی یک قطعه محتوا برای یک کلمه کلیدی خاص است. به عنوان مثال، اگر یک پست وبلاگی در مورد تهیه بستنی خود منتشر می کنید، ممکن است کلمه کلیدی شما «بستنی خانگی» باشد. شما آن کلمه کلیدی را در عنوان، اسلاگ، توضیحات متا، هدرها و بدنه پست خود قرار می دهید.

 

نویسنده : تیم تولید محتوای الو کاتالوگ 

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *